Datorn fryser och blir svart - Day of Defeat Source

Permalänk
Medlem

Datorn fryser och blir svart - Day of Defeat Source

Hej hej!

Har nyligen kopplat in min gamla stationära och tänkte börja lira DoD:S igen. Men när jag har spelat en stund så fryser datorn, skärmen blir svart. Men jag kan fortfarande höra vad andra säger på skype. Ctrl alt del funkar inte, alt tab funkar inte och windows knappen funkar inte.
Så jag måste alltid starta om den.

Jag tror inte överhettning är problemet då den ligger ganska stadigt under 40. Ligger på cirka 50 när jag spelar.

Tror det kan ha med drivrutinerna att göra. Ljud eller Mikrofon drivrutiner.
Mitt ljud är konstigt som tusan, det låter som om jag har 2 högtalare framför mig trots jag har headset på mig (Vet, jättedumt förklarat. Men typ så är det (:)

Mikrofonen verkar vara lite skum den med, trots att jag har högsta inställt genom Volymkontrollen på Microphone så hör de andra mig knappt på Skype alls. Och på Ventrilo måste jag ha Outbound +10.

Sitter på:
Asrock 939 Dual-SATA2
Amd Opteron 144
1,8ghz uppklockad till 2.17 ghz

2gb ram @ 166mhz

ATI Radeon x1650 Pro AGP

Creative SB x-Fi xtreme audio sound card

Tack på förhand (:

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Händer det alltid efter lika lång tid? Vilken temp ligger på 50C när du spelar? Händer det i andra spel?

Ang. ljud och mikrofon: Ladda ner Creative Console Launcher från Creatives supportsida så får du lite bättre inställningsmöjligheter.

För övrigt är det förbjudet att bumpa trådar så som du gjorde där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
Händer det alltid efter lika lång tid? Vilken temp ligger på 50C när du spelar? Händer det i andra spel?

Ang. ljud och mikrofon: Ladda ner Creative Console Launcher från Creatives supportsida så får du lite bättre inställningsmöjligheter.

För övrigt är det förbjudet att bumpa trådar så som du gjorde där.

Inte efter lika lång tid. Det är slumpmässigt på ett ungefär. Men minst 10-15 minuter kan jag spela.
CPU ligger runt 50 när jag spelar.
Spelar inga andra spel för tillfället.

Okej, tackar. Försökte hitta Creative Console Launcher men hittade det inte. Och det jag hittade var till Vista / 7 . =/

Ber om ursäkt, får läsa reglerna lite noggrannare nästa gång (: