Permalänk

Dator Problem

Jag har ett problem med datan byggde ihop en splirans data men när jag ska starta upp den så startar alla fläktar samt processor fläkten men ingen bild kommer och dvd läsaren fungerar inte. Det blir bara som om Fläktarna pulserar för dom går up hög varv sen slutar sen hög varav igen.

Vet någon vad som kan vara felet??

Mvh Verstingen

Permalänk

kolla det vanliga,
har du monterat distanserna mellan moderkort och chassi och monterat dem
rätt?
har du kopplat in strömkabeln för cpu,n det är en 4 eller 8 pins kontakt i närheten av cpu,n.

börja med dom två, sen är det lättare att hjälpa dig om du skriver vad
du har för prylar.

Visa signatur

[cm Storm Trooper][GA-Z68X-UD5][8gb corsair Vengeance 1866mhz][Intel I7 2600K]
[corsair H100][Asus GTX 580 DcuII][corsair TX 850w]
[ HTPC.. nzxt duett][ GA-M720-US3][4gb a-data 800mhz][ athlon2 x3 455][ xfx hd 5770][LG b-ray][ corsair 400w]

Permalänk

hur menar du med distanserna dom går väll bara att sätta på rätt håll ele?
det andra har jag tästat även en 8pins konvert till 4pins a inget funkade. har även kollat så inte kabblarna ligger imot varandra dom hdd-led a powerled kablarna och det.

Det var en som sa till mig att datan hade kunnat brinna up av Statisk elektrisitet är det nåt du vet kan hända???

det jag har i datan är

XFX RADEON HD5750 1GB GDDR5 PCI-E
CORSAIR 2GB DDR3 XMS3 PC10600
ASUS M4A785TD-V EVO 785G AM3 ATX
COUGAR POWER 630W
AMD PHENOM II X2 550 BE 3.1GHZ
WESTERN DIGITAL CAVIAR SE 320GB
SAMSUNG DVD±R/RW/RAM

Mvh

Permalänk
Medlem

Dator/datorn = hårdvara
Data/datan = mjukvara

Visa signatur

--------------------
Intel i7-6700K, 64 GB RAM, RTX 2070 Super, Dell 32", Dell 27", TCL 55", Win10Pro.
--------------------

Permalänk

ja du det finns många trådar här där folk inte ens har monterat distanserna,
och folk som monterat för många eller helt enkelt monterat dom i fel hål med
kortslutning i moderkortet som följd.
det ska vara en distans per hål (hålen med metallgavel) har du det så
har du sannolikt gjort rätt.
jag vet inte hur det ser ut på cougar, men på corsair aggen har du en 8-pins
kabel som går att dela i två 4-pins varav en passar i kontakten till cpu,n, för
på ditt moderkort ska det nog vara en 4-pins, ta inte kontakten 6+2 den är
till grafikkort (om du har någon sådan kabel).

testa även det inbyggda grafikkortet och kolla om du får bild då.

Visa signatur

[cm Storm Trooper][GA-Z68X-UD5][8gb corsair Vengeance 1866mhz][Intel I7 2600K]
[corsair H100][Asus GTX 580 DcuII][corsair TX 850w]
[ HTPC.. nzxt duett][ GA-M720-US3][4gb a-data 800mhz][ athlon2 x3 455][ xfx hd 5770][LG b-ray][ corsair 400w]

Permalänk

okej då har jag satt distanserna rätt.. det är en 8-pins som delas i 2 på cougar också och en 6pin te grafikortet har tästat inbyggda också men få ingen bild ändå:/ har även slängt ut agget och tästat med ett annat men det funkade inte heller. provade även att sätta in andra ramminnen också med men funkade inte.

Har aldrig varit med om nåt sånt här innan:s

Permalänk
Medlem

Du ser ingen post eller någonting alls förmodar jag.... provat tömma strömmen på moderkortet ? plockat ur CMOS batteri ? har du fortfarande inne det externa grafikkortet när du provar den interna video porten? isåfall plocka ur det externa och prova, föresten går fläkten igång på grafikkortet ? Var du noga med din statiska elektricitet när du plockade ihop datorn? det kan mycket väl vara så att den fick sen en tur vid bygget, kanske att CPU:N inte sitter som den ska eller är deffekt?

Permalänk

Nee det har jag inte tästat än det få jag tästa.. ne jag plockade ur graikkortet innan jag provade det interna.

Jaa alla fläktar går igång cpu grafik a alla vanliga a det lyser grönt på modekortet som om det ska funka. dvd läsaren tikar som om datorn startar om sig hela tiden a kollar man på fläktarna så ser man att de stanna till jätte snabbt a alla fläktar går på halv fart:s

Permalänk
Medlem

Funkar inte detta kan du alltid ta och plocka ur CPU:N och sätta in den igen. Provat annan ex-press slot med grafikkortet ?

Permalänk

Ingetting funkar.. få la skicka tbx datan a hoppas på penga tbx