Permalänk
Medlem

Webmail

Hejsan!

Jag är i behov av ett webmail system som klarar av flera domäner gärna i PHP, får vara ett fritt eller ett som kostar bara det uppfyller sin funktion och stabilitet.

Någon som skulle kunna tipsa om en bra säker SMTP/IMAP/POP3 server mjukvara som kräver auth av användarna?

Kan http://www.hmailserver.com/ vara något + en webmail?

Kan tillägga att OP är Windows.

Permalänk
Medlem

exchange har webmail

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PierreB
exchange har webmail

Japp kört det tidigare på en SBS 2003 dock så jag jag funderingar på att gå över till en linux dist så småningom.

Har du någon erfarenhet av squirrelmail?

Permalänk
Medlem

Jag kör Google Apps på min domän, funkar kanon - om du kan tänka dig outsourca till google..

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Medlem

Att sätta upp ett fungerande mail-system från grunden är inget roligt, kärver mycket jobb om man inte gjort det tidigare. Mycket att sätta sig in i och förstå.

Som webmail skulle jag rekomendera roundcube (http://roundcube.net/) Den är faktiskt helt OK och ser bra ut. Squirrelmail fungerar, men det är då inte vacket och inget jag skulle vilja använda i längden.

Jag har använt båda men har nu gått över till Google Apps, mycket smidigare.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

Exchange 2010 är väldigt trevligt och (förhållandevis) enkelt att installera. Stor skillnad mot Exchange 2003 som ligger med i SBS 2003.

Har alla funktioner du efterfrågar och MYCKET därtill.

Visa signatur

~warez the phuture~

Permalänk
Medlem

Är det gratis att köra google apps?