Hej sweclockers=) tänkte länga lite pengar på en M15x, men är inte 100 enu. så tänkte att varför inte vända sig till folk som kan lite om grejerna (eller mycket)
LCD-SKÄRM: 15.6-inch Wide Full HD Display (1920x1080)
MINNE: 8 192 MB 1 067 MHz DDR3 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2 x 4 096]
HÅRDDISK: 500GB (7,200rpm) Serial ATA Hard Drive
Vet inte om 8GB ram är overkill... :/ man kunde få 1333MHz ramminnen om man "special beställde" på tel, men på dell sa dom att det inte gode nån större skillnad.
Jag antar att du hört snacket om hur ovärt det är att köpa Alienware så jag skippar det från och med nu:P
I7 720QM räcker gott och väl.
8GB ram är alldeles onödigt. De sista mhz är inte heller särskilt viktiga och du bör inte välja 1333 mhz minnen om de kostar mer än 2-3 hundra extra.
Om du vill kan du satsa på ett lite bättre grafikkort. GTX 280M är det bästa just nu men både ATi och NVidia uppdaterar sina modeller under de närmsta veckorna.
Ursprungligen inskrivet av BaoBui Jag skulle själv beställa en för nån vecka sen men ångrade mig då jag läste en recension och det visade sig att den inte har HDMI, vilket skämt.
naa set deta med men inga problem fö mig just nu, lär nog gå berzerk om några månader och unda den vanliga fågan: Varför? men den dagen den sorgen=)
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ton Jag antar att du hört snacket om hur ovärt det är att köpa Alienware så jag skippar det från och med nu:P
I7 720QM räcker gott och väl.
8GB ram är alldeles onödigt. De sista mhz är inte heller särskilt viktiga och du bör inte välja 1333 mhz minnen om de kostar mer än 2-3 hundra extra.
Om du vill kan du satsa på ett lite bättre grafikkort. GTX 280M är det bästa just nu men både ATi och NVidia uppdaterar sina modeller under de närmsta veckorna.
Jo min polare drog hela kapitlet hur ovärt Alienware är så hört nog allt om det, men va fan, dom är ju de snyggaste på marknaden just nu
mja tycker med att 8GB låter väldigt mycket=)
Gick inte att välja 280M från internet så drog upp chatten och hörde med dom där och han snubben sa att dt va nån risk med att M15x BIOS och/eller att datorn skulle bli för varm.. vet inte riktigt, han kan ju ha 0 koll vad vet jag liksom;)
Ursprungligen inskrivet av BaoBui Jag skulle själv beställa en för nån vecka sen men ångrade mig då jag läste en recension och det visade sig att den inte har HDMI, vilket skämt.
Jag köpte nyss en clevo från www.deviltech.de Byggkvaliteten är mycket bra och prestandan på den jag beställde kan ungefär jämnställas med en standard mx15 setup, för näst in på halva priset.
jag kan säja detta KÖP jag köpte en m15x förra året har aldrig varit nöjdare så jag köpte en ny Area-51 ALX för 50.000 som funkar så där har lite problem med grafiken men den bärbara har jag aldrig haft minsta problem med att den blir för varm eller seg klarar det mästa
Ursprungligen inskrivet av ScEEK jag kan säja detta KÖP jag köpte en m15x förra året har aldrig varit nöjdare så jag köpte en ny Area-51 ALX för 50.000 som funkar så där har lite problem med grafiken men den bärbara har jag aldrig haft minsta problem med att den blir för varm eller seg klarar det mästa