Permalänk

Linksys vs netgear

Min polare påstår att Linksys:s routrar har bättre kvalitet än Netgears, kan det stämma?

Permalänk
Medlem

Nä, det tror jag inte. En av de bättre routrarna just nu är en Netgear, kanske tillochmed den bästa just nu. Att Linksys skulle ha bättre tillverkningstekniker eller rutiner på SOHO-marknaden har jag svårt att tro, dom är nog likadana.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman
Nä, det tror jag inte. En av de bättre routrarna just nu är en Netgear, kanske tillochmed den bästa just nu. Att Linksys skulle ha bättre tillverkningstekniker eller rutiner på SOHO-marknaden har jag svårt att tro, dom är nog likadana.

+1

Det mesta är billigt skräp på konsumentmarknaden, oavsett vilket märke som sitter på utsidan.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Skulle jag få för mig att köpa SOHO-prylar så skulle det bli en Linksys/Cisco utan tvekan. Anledningen är enkelt nog den att min Linksys är den enda jag haft som inte ballat ur.

Om de verkligen är bättre eller inte kan jag inte svara på, men jag vet att av mina och min familjs 6 dlink, 4 netgear och 2 Linksys så är det bara de två från Linksys som har fungerat i mer än 6 månader, och det är samma 2 som fortfarande används utan problem. Sen tror jag även att Linksys har lite mer att förlora på att göra kassa slit-och-släng-prylar så som vissa andra tillverkare gör då Linksys ändå skyltar med Cisco-flaggan vilket jag tror gör att de riskerar lite mer i tal om prestige om de skulle göra en faceplant. Det skulle svida mer att fummla helt enkelt. Om det sen bara är för att jag haft tur/otur får folk bestämma sig för själva.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.