HP Data Messenger till vrakpris

Permalänk
Medlem

HP Data Messenger till vrakpris

Är inte 2600 kronor för HP Data Messenger + 4GB minneskort ett väldigt bra pris? http://www.dustinhome.se/pd_5010330515.aspx

Alla liknande telefoner kostar minst 4000 kronor och på alla andra ställen förutom dustin tar man runt 4000-5000 kronor. Hur kan den vara så billig? What's the catch?

Jag tror jag ska slå till, har funderat på en iPhone, HTC Hero eller liknande för att kunna kolla mail, dokument, surfa och navigera (GPS) via mobilen men det har absolut inte varit värt dom pengar det kostat. 2500 kr är ju rimligt.

Visa signatur

Corsair PSU 620HX, Gigabyte P35-DS4, Q6600 @ 3,6Ghz, 8800GT @ ( 700, 1750, 1000 ), Corsair XMS DDR2 800MHZ (4, 4, 4, 12), WD Raptor 150 GB, Lian Li PC-A05, Thermalright 120 E, Noctua 1300rpm, Windows Vista 64

Permalänk
Medlem

Re: HP Data Messenger till vrakpris

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ihks
Är inte 2600 kronor för HP Data Messenger + 4GB minneskort ett väldigt bra pris? http://www.dustinhome.se/pd_5010330515.aspx

Alla liknande telefoner kostar minst 4000 kronor och på alla andra ställen förutom dustin tar man runt 4000-5000 kronor. Hur kan den vara så billig? What's the catch?

Jag tror jag ska slå till, har funderat på en iPhone, HTC Hero eller liknande för att kunna kolla mail, dokument, surfa och navigera (GPS) via mobilen men det har absolut inte varit värt dom pengar det kostat. 2500 kr är ju rimligt.

Jo det är riktigt billigt. Dustin brukar ha dessa erbjudanden (kolla bara på 614, 914 och voice messenger trådarna.) Nu blir man sugen att slå till. Pengarna kom in idag. Synd bara att man nyss köpt en telefon.

Det jag undrar dock är om det finns något sätt att få in Wm6.5?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Det har jag också funderat på, hittade dock detta och då kändes 6.5 inte som världens big of a deal. Det man vill åt i 6.5 är ju att få det fruktansvärt fula WinMo att bli lite mindre fult. Åtminstone är det vad jag vill åt, hehe.

http://www.pointui.com/development/community-focus-pointsense...

Visa signatur

Corsair PSU 620HX, Gigabyte P35-DS4, Q6600 @ 3,6Ghz, 8800GT @ ( 700, 1750, 1000 ), Corsair XMS DDR2 800MHZ (4, 4, 4, 12), WD Raptor 150 GB, Lian Li PC-A05, Thermalright 120 E, Noctua 1300rpm, Windows Vista 64

Permalänk
Medlem

Antar den är värt det vid billigt pris, men den har ju rätt så sunkig spec annars, speciellt skärmen. Jag hade nog personligen tittat på en lite roligare lur, speciellt om inte buisness aspecten är så intressent.

En review: http://www.trustedreviews.com/mobile-phones/review/2009/01/19...

Permalänk
Medlem

Nej Nej NEJ!

Den är skitdålig!

Den är kanske värd 1000kr kanske 1,5k men inte mer.

Läs min review som står på dustin!:

"Najs telefon till utseendet men fy fan vilket värdelöst tangentbord. Det går inte att skriva på det utan att trycka in flera knappar samtidigt hela tiden! Dessutom så kommer man knappt åt översta raden eftersom den sitter för nära överkanten. Touchknapparna som sitter på framsidan sitter på tok för nära lurknapparna så man kommer åt dom hela tiden när man ska ringa. Batteritiden är även riktigt kass, klarar sig nätt och jämnt igenom en dag. Oftast så dog den runt kl 19 på kvällen. Annars så är den snabb, bra och smidig, En riktigt skön telefon. Synd bara att man blir så förbannad när det jävlas med knapparna, för det är den delen som man verkligen vill ska fungera bra."

Om det är några frågor så är det bara att skriva.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk

är tangentbordet verkligen så dåligt? den har ju fått bra betyg av 2-3 andra på dustin. räcker batteriet bara en halv dag även om man inte använder den? det finns ju en uppdatering som sägs förbättra batteritiden : http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDesc...

har den en 3.5mm hörlursutgång?

har en HP iPaq 914c som funkar riktigt bra, funderar på att byta till denna!

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Supermotard
är tangentbordet verkligen så dåligt? den har ju fått bra betyg av 2-3 andra på dustin.
har en HP iPaq 914c som funkar riktigt bra, funderar på att byta till denna!

Ja alltså tangentbordet är helt värdelöst. Det är ganska lätt att sätta bra betyg på något som man lagt ned pengar på, man ser ju inte direkt objektivt på sitt köp.

Jag försvarade tangentbordet på min i runt 2veckor och sa att det inte var "så dåligt" men det är det.
Det var anledningen till att jag gjorde av mig med den, var ju omöjligt att skriva bekvämt.

Har en 914c och en Voice nu och kan säga att 914c slår Data med hästlängder då 914 är skörn att skriva på. Däremot så slår Voice min 914c eftersom Voicen är mindre, snyggare och sjukt snabbare.

Så ska du gå från din 914c så skaffa en Voice Messenger, lite sämre tangentbord än 914c men bättre i allt annat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Supermotard
Räcker batteriet bara en halv dag även om man inte använder den? har den en 3.5mm hörlursutgång?

Batteriet klarar sig om du inte använder den allt under hela dagen ungeför från kl 6 till kl 23, men om du ringer något samtal så går det typ 1h batteri på 1min snack. Surfar du lite på nätet så tappar du flera timmar där med.

Sen lyckades jag aldrig få någon täckning alls på tåg/tunnebana/pendel. Fick aldrig täckning under en STHLM - Hudiksvall resa med Sj där jag alltid har typ 3/5 och 3G med alla andra telefoner.

Japp den har 3.5mm men lyssar du på musik kan du glömma batteritiden.

Alltså batteritiden var så dålig att jag övervägde att köpa ett större batteri för ~8-900kr vilket är bra mycket i jämförelse till att jag gav 1700kr för min telefon. Men jag konstaterade att tom 1700kr var inte telefonen värd för mig.

Så jag slänge dut den på tradera med utrop på 1800kr så jag skulle få igen allt inkl auktions avg, fick det och lite mer

Men summa summarum är att du får met telefon för pengarna om du kör på en begad Touch Pro.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josasp
Ja alltså tangentbordet är helt värdelöst. Det är ganska lätt att sätta bra betyg på något som man lagt ned pengar på, man ser ju inte direkt objektivt på sitt köp.

Jag försvarade tangentbordet på min i runt 2veckor och sa att det inte var "så dåligt" men det är det.
Det var anledningen till att jag gjorde av mig med den, var ju omöjligt att skriva bekvämt.

Har en 914c och en Voice nu och kan säga att 914c slår Data med hästlängder då 914 är skörn att skriva på. Däremot så slår Voice min 914c eftersom Voicen är mindre, snyggare och sjukt snabbare.

Så ska du gå från din 914c så skaffa en Voice Messenger, lite sämre tangentbord än 914c men bättre i allt annat.

Batteriet klarar sig om du inte använder den allt under hela dagen ungeför från kl 6 till kl 23, men om du ringer något samtal så går det typ 1h batteri på 1min snack. Surfar du lite på nätet så tappar du flera timmar där med.

Sen lyckades jag aldrig få någon täckning alls på tåg/tunnebana/pendel. Fick aldrig täckning under en STHLM - Hudiksvall resa med Sj där jag alltid har typ 3/5 och 3G med alla andra telefoner.

Japp den har 3.5mm men lyssar du på musik kan du glömma batteritiden.

Alltså batteritiden var så dålig att jag övervägde att köpa ett större batteri för ~8-900kr vilket är bra mycket i jämförelse till att jag gav 1700kr för min telefon. Men jag konstaterade att tom 1700kr var inte telefonen värd för mig.

Så jag slänge dut den på tradera med utrop på 1800kr så jag skulle få igen allt inkl auktions avg, fick det och lite mer

Men summa summarum är att du får met telefon för pengarna om du kör på en begad Touch Pro.

okej, tack för ett bra svar! tangentbordet är ju en utav de största anledningarna till att man köper den telefonen, men eftersom det verkar vara så dåligt så finns det ju ingen anledning till att köpa den om jag har en 914c

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Supermotard
okej, tack för ett bra svar! tangentbordet är ju en utav de största anledningarna till att man köper den telefonen, men eftersom det verkar vara så dåligt så finns det ju ingen anledning till att köpa den om jag har en 914c

Precis, slutade med jag körde SPB Keyboard(on screen) på heltid efter bara några dagar.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Det här med att den roamar konstant söker mellan näten, det drar väl en hel del batteri eller? Är det skadligt för telefonen kan den bli knäpp till slut? Har haft telefonen nu ett par dagar nu och det enda jag stör mig på är den där pyramiden brevid 3G symbolen. Annars så är jag rätt nöjd med den här luren den duger bra för mina behov.

Visa signatur

Harves

Permalänk
Medlem

Nej roaming handlar bara om att den inte går i ditt hemnät typ telias om du har tela utan någon annans som telia har avtal med, typ Sweden 3G.

Spelar ingen roll för oss i sverige men i usa kostar det extra om du roamar.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

F.. va synd.. Jag va så nära på att köpa den.

Läs detta. http://www.cnet.com.au/hp-ipaq-data-messenger-339296713.htm?o...

Dom säger samma sak som Josasp
Men vilken telefon kan ni rekommendera som har samma funktioner? behöver inte ha qwerty tangentbord. Vissa säger "voice" har samma problem med batteritiden. har voice också wifi?

Men dom som ändå vill köpa den. Så finns data messenger i inwarehouse för lite över 1200kr

Permalänk
Medlem

Jag avråder dig från att köpa en telefon med WM eftersom det nu finns Android som är sjukt mycket bättre.

Acer Liquid eller Nexus one(när den kommer).

Lite dyrare men sjukt mycket bättre.

Jag har haft en massa WM telefoner och kan säga rakt ut att de i princip är bara skit, kanske inte nya TouchHD men alla andra i alla fall.

Seriöst min 914c med en 416hmz prolle är lika seg som min 9100 med en 200mhz prolle, det sitter inte i hårdvaran utan i att mjukvaran är så pass sjukt seg.

Ny HD2 är ju ganska snabb men då har den värsta hårdvaran som finns till wm.

Men data messenger är i alla fall skit rakt igenom.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug