Koss SB45 ~ Bra eller anus?

Permalänk
Medlem

Koss SB45 ~ Bra eller anus?

Tjo tjenare! Tänkte beställa ett par Koss SB45 då de är så billiga på CDON just nu. (249:-) Sitter på ett par jula lurar samt en 10:- mic båda halvt fördärvade, glapp i hörlurarna till exempel just nu. Men till kritan, hur bra är Koss SB45? Finns det bättre för samma peng?

Ska beställa idag så vore ypperligt med snabba och fina svar. Vill helst ha dom på / innan fredagen därav brådskan.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem

Hade ett par sådana förut, tycker att det är en riktigt bra hörlur för pengarna, inget att tveka över.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Har använt mina i minst 3 år tror, inga problem alls, rekommenderas.

Permalänk
Medlem

Rekommenderas också här, har haft 3st genom tiderna.
Har börjat lägga mer pengar på headset dock men i denna prisklassen är de verkligen bra

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk

Har haft mina väldigt länge och funkar riktigt bra. En nackdel är att de kan trycka lite hårt mot öronen så man får ont efter några timmars spelande IMO. Sen är mina SB45 av den "äldre" modellen för de har ingen volymkontroll vilket är sjukt störande.

Visa signatur

Antec 300 | AMD Phenom II 955BE @3.4 GHz | XFX Radeon 4890 XXX 1GB | 4GB DDR3 1333MHz |Corsair 650 Watt | Asus M4A78T-E AM3 | WD 640GB | Win 7, 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MoparPerformance
En nackdel är att de kan trycka lite hårt mot öronen så man får ont efter några timmars spelande IMO.

Detta hade även jag problem med när jag hade Koss SB45.

Ljudmässigt så är det ett par riktigt prisvärda hörlurar. Jag bytte efter 3e paret av SB45an, till Creative Fatality. För mig sitter dom bättre på skallen men har något sämre ljud.

Men det bästa är om du kan prova hur dom sitter, för smaken är ju som baken :).

Permalänk
Medlem

Låter riktigt lovande det här faktiskt! Volymkontroll tror jag att jag klarar mig utan faktiskt, har ingen nu så inga problem direkt. Har högtalare som jag kopplar till precis bredvid samt kan kontrollera ljudet via tangentbordet.

Tack för alla svar, nu kan jag beställa utan att känna ånger!

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem

Sb49 är samma lur fast med volymkontroll
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=152835

Permalänk
Medlem

Bra ljud. Men jag köper dem inte längre eftersom jag har haft 2 glappande par på 1 år

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Köp INTE, det är vida känt att kvaliten på dem är usel. Dem är bra, medans dem fungerar.

Men dem går gärna sönder. Vet en kompis som haft 2 stycken som båda gått sönder på samma sätt, ena hörluren slutade fungera.

Personligen var jag inne på mitt 3:e par Fatal1ty hörlurar innan jag gav upp och skaffade ett par Steelseries 5h V2.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 511
Köp INTE, det är vida känt att kvaliten på dem är usel. Dem är bra, medans dem fungerar.

Men dem går gärna sönder. Vet en kompis som haft 2 stycken som båda gått sönder på samma sätt, ena hörluren slutade fungera.

Går ju på garanti iofs...

Permalänk
Keeper of Traditions

Nu får jag väl skit för att jag väcker upp en "gammal" tråd som egentligen redan fått svar, men men...

Jag såg att Inet kör en kampanj på SB45, 300 kr + fraktfritt, och eftersom det inte går att hitta några bra recensioner på nätet så blir det till att fråga här istället.

Det har pratats mycket här om byggkvaliten, men hur är det egentligen med ljudet, om man jämför med andra modeller som razers carcharias?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 511
Personligen var jag inne på mitt 3:e par Fatal1ty hörlurar innan jag gav upp och skaffade ett par Steelseries 5h V2.

Nu var det ju inte fatality hörlurarna som tråden handlade om.........

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Helt okej för gaming. Mycket plast som kan gå sönder om man är hårdhänt. Håller dock ändå helt okej. Har haft två par och båda har gått sönder där öronen sitter fast. (har tappat dem i golvet otaliga gånger)

Micen är mycket bra. Ljudet är okej. Duger för musik och gaming. Ljudkvalitén i exempelvis Koss Porta Pro är MYCKET bättre i alla avseenden.

Permalänk
Medlem

Väcker upp denna tråd igen, finns det volymkontroll på dessa eller inte? ala säger olika verkar det som..

Visa signatur

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Permalänk
Medlem

SB49 har volym kontroll medans SB45 saknar den funktionen annars är de exakt samma lurar.

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb