På jakt efter prestanda bärbar, budget 8-14k! :)

Permalänk

@ thereal_twisted, 3dmark06 är det enda jag hunnit testa än så länge fick ca8000poäng.

@ fastpoke, tror nog att den klarar mw2 utan problem. Ska testas!

@ Dicte, jag ska ladda upp bilder på den ikväll om jag hinner.

@ Prismus, ska kolla upp det och köra benchmark.

Jag uppdaterar ikväll med bilder och lite mer benchmarks. Samt +- jag hittar.

Visa signatur

Stationär: 8600k @ 5Ghz (Corsair Hydro H80) | GTX 1080TI | Corsair Vengeance RGB 16GB 3000Mhz | Corsair Gold: RM750X | nzxt s340 elite

Laptop: Macbook Air 13" 2014

Permalänk

Hur går det med din uppdatering av tråden?

Permalänk

Har mycket att göra i skolan atm så ska försöka uppdatera så fort jag kan!

Visa signatur

Stationär: 8600k @ 5Ghz (Corsair Hydro H80) | GTX 1080TI | Corsair Vengeance RGB 16GB 3000Mhz | Corsair Gold: RM750X | nzxt s340 elite

Permalänk
Medlem

Jag är också väldigt inne på denna Asus x77, men har lite frågor :

Är det klumpig, tung?
Klarar den spel som Cod MW2, wow, css?
Är tangentbordet skönt att skriva på?

Tack för mig!:P

Visa signatur

Sony Vaio EB1S1E - 15,5" | Intel Core i5 430m | 4 GB DDR3 RAM | 500 GB 5400rpm HDD | ATI Radeon 5650 1GB | Windows 7 64bit

Permalänk

Hur mkt datorn väger osv står väl på spec?

Ja den klarar dom spelen lätt.

"skönt" är ett ganska subjektivt begrepp, har inte testat just denna modell men andra asus jag har provat har haft "sköna" tangentbord.

Permalänk
Medlem

Om du kunde ta lite bilder från olika vinklar vore det kanon!

Hur beter sig fläkten och hur mycket oljud för den? Går den av och på hela tiden, när går den på, är den knäpptyst vid vanligt surfande osv?

Permalänk
Medlem

ASUS X77JQ 17.3" WXGA HD+ LED

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=574463

Produktbeskrivning ASUS X77JA TY005V - Core i5 430M - 17.3" TFTDimensioner (BxDxH)42 cm x 28.4 cm x 4.1 cmVikt3.4 kgSystemtypNotebookInbyggda enheterStereohögtalare, trådlös LAN-antenn, Bluetooth-antennProcessorIntel Core i5 430M ( med dubbelkärna )RAM4 GB DDR3 SDRAM - 1066 MHz ( 2 x 2 GB )Kortläsare8 i 1Hårddisk500 GB - Serial ATA-150 - 5400 rpmOptisk lagringDVD±RW (±R DL) / DVD-RAMDisplay17.3" TFT 1600 x 900GrafikstyrenhetATI Mobility Radeon HD 5730Videominne1 GBLjudutgångLjudkortNätverksfunktionerNätverkskort - Bluetooth, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g, IEEE 802.11nKamera för bärbar datorInbyggd - 2 megapixlarInmatningsenhetTangentbord, pekplattaOperativsystemMicrosoft Windows 7 Home Premium 64-bitars utgåva

vad jag fattar det som så stämmer inte kompletts spec på den här datorn^^, är också intresserad av den här datorn och ser fram emot att se info som stämmer och framförallt bilder!

Permalänk

Nä dom kallar båda för X77JQ, verkar det som. Spec. osv. stämmer. Den med i5 som kostar 9995:- Heter väl X77JA egentligen.

Du ska ha 17"3 eller? Finns ju en riktigt fin asus med samma specs, lite större HD också.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=548297

Permalänk
Medlem

kan man få se några bilden på den?

Visa signatur

Sony Vaio EB1S1E - 15,5" | Intel Core i5 430m | 4 GB DDR3 RAM | 500 GB 5400rpm HDD | ATI Radeon 5650 1GB | Windows 7 64bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pysen
kan man få se några bilden på den?

Här finns bilder på N71VN. Vad jag har fattat ser dom lika ut, stämmer det nån som har en?
Visst är den snygg

http://www.notebookinfo.de/bilder/notebook-asus-n71vn-ty011v-...

Permalänk
Medlem

Härliga tips i den här tråden!

Jag är på jakt efter en laptop att spela på. CoDMW2, Crysis, Battlefield Bc2, Bioshock och sådana spel är jag inte intresserad av eftersom konsollerna klarar dessa. Min plan är att använda den för RTS-spel som inte finns till konsollerna, som Empire Total War, Age of Empires 3, The Settlers 6 (och kommande 7), Dawn of War 2, Anno, Starcraft 2 och Command and conquer 4 möjligtvis.
Min budget ligger på runt 8000 och jag önskar kunna spela dessa spel på höga inställningar. Inte nödvändigtvis max.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Nu börjar den här tråden bli gammal, men jag tänkte prova återuppliva den. Jag är nämligen jävligt sugen på just den här datorn, men är orolig för kvaliten på den. Alla specs och en del bilder finns ute på nätet, men det är lite svårare att uppfatta byggkvaliten genom bara bilder.

Just nu har jag en hp 15" som är nåt år gammal, och när man fäller ner skärmen och tar i den så sviktar hela skärmen lite. även när man lutar händerna mot datorn bredvid mousepaden så gungar det lite... Så vad är din uppfattning om kvaliten på Asusen?

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag tog bort ett inlägg som bröt mot § 9 i reglerna samt ett par inlägg som kommenterade det.

Permalänk

Hejsan allihopa, ja tråden har varit död ett tag. Men jag har haft tid att spela en hel del på datorn och lite annat

Jag tycker verkligen de var ett värt köp, riktigt skön design på datorn.
Den ser nästan ut som den gör på bilderna som spridits på internet, men den har ett avgränsat tangentbord liknande macbook stil. Vilket jag definitivt tycker om.

+ Riktigt skönt att skriva på den

+ Klarar av Battlefield BC2 på high (med AA x1) direct x11

Så lär klara andra nya spel fint! Om inte på högsta grafik, på medel-hög iaf.

Ja, helt som helhet så funkar är jag väldigt nöjd iaf och den fick runt 8000 i 3dmark06 vilket jag skrivit tidigare i tråden.

Jag vet dock inte hur mycket datorn med i5 skilljer sig mot min med i7 men om det är någon som har den så kan ni väl skriva lite om prestandan på er.

*Edit* För er som vill se hur den ser ut-> Den har samma design som denna, fast med ett avgränsat tangentbord vilket är mycket skönare och snyggare

http://www.notebookinfo.de/bilder/n...vl151/00001602/

Mvh Anton

Visa signatur

Permalänk

Afverberg varför vill du sälja den om den var så bra? Jag är sugen på den här datorn!

Här kommer en översättning som är ganska jobbig att läsa men som innehållet mycket matnyttigt:

Översättning från franska till svenska (Goolge translate) från
http://www.laptopspirit.fr/63682/asus-x77jq-ty007v-a-999e-cor...

OBS! Finns bilder på sidan. Den enda skillnaden jag hittade var att den svenska varianten har blåtand.

Publicerad i Asus, en god affär, Calpella, Laptop USA | Nyckelord: 4 GB, 640 GB, Asus, Asus X77JQ, Calpella, Core i7, Core i7-720QM, Intel Calpella, Radeon Mobility HD5730, X77JQ

Asus hans öde i Hexagon-X77JQ TY007V, en mångsidig bärbar storlek 17,3 inches i Calpella-plattformen med en Intel Quad Core Core i7 Clarksfield och ett Radeon Mobility HD5730 som visas under 1000 euro.

Asus X77JQ-TY007V
Dalle 17,3''WXGA HD LED-bakgrundsbelysning Colorshine (1600 × 900)
Intel Core i7-720QM (1,6 GHz)
Installerat RAM (max) 4 GB DDR3, 2 platser
Lagringsutrymme 2 SATA 320 GB 5400 rpm
Mobility Radeon HD5730 1GB GDDR3 dedikerade
Optisk enhet DVD-inspelare
Ljudsystem 2 högtalare Altec Lansing SRS Premium Sound
1,3 megapixel webbkamera med mikrofon
Wi-Fi b / g / n Gigabit Ethernet
Bluetooth -
Kortläsare 8 i 1
Produktion (s) HDMI, VGA
Fingerprint Reader -
Input (s) / Output (s) S / PDIF, hörlurar, mikrofon
ExpressCard Ja, ExpressCard34
Firewire -
USB 3 USB 2,0 Combo med 1 e-SATA, 1 USB 3.0
Operativsystemet Windows 7 Home Premium 64-bit på förhand
Li-Ion 6 celler innan
Autonomi tillkännagav -
Mått (mm) 384 x 265 x 29,7-39,1
Vikt 2,9 kg
Garanti 1 år
Andra Knappsats

Mini-ljus system baserat på Linux ExpressGate som gör det möjligt att ansluta till Internet inom sekunder installeras som SmarLogon för ansiktsigenkänning via webbkamera.

Asus X77JQ-TY007V

Han bär en brun original skrov och en mer nykter svart inredning dekorerad med ett silver längst upp på tangentbordet som döljer högtalarna.

Tangentbordet i sig har en något böjd platta knappar och ett numeriskt tangentbord. Pekplattan, offset till vänster och något lägre i chassit, har en knapp bar krom. Handleden har en mjuk beläggning på den och trevligt att skriva "persika hud" enligt Asus.

Den högra sidan husen den optiska enheten, 3 USB combo med 1 e-SATA och ljudportar. På vänster sida är positionerade kvarstad Kensington, det strömuttag, en luftningsventil, VGA, Ethernet, HDMI och USB 3.. Kortläsaren och ExpressCard ligger på vänster fram.

Asus X77JQ-TY007V

Prissätt på mindre än 1.000 € här på Fnac, erbjuder Asus X77JQ-TY007V utrustning god valuta för pengarna jämfört med konkurrenterna.

Han har en mångsidig utför homogen konfiguration med 4 GB RAM till fullo används av Windows 7 och dess 64-bitars Core i7-720QM. Det är bekvämt i nästan alla situationer och visar sin potential i utarbetandet uppgifter flerpartisystem hjärta som videokodning.

Detta är inte riktigt lika dedikerat grafikkort Radeon Mobility HD5730 är det att köra många spel nyligen. Lägre nivåer av detaljer, se resolutionen dock visa sig nödvändiga i benämningarna mest resurskrävande 3D.

I 16:9-format visar skärmen verkligen väl lämpade för multimediala och videouppspelning. Och även om resolutionen är mindre än full HD är det mycket riktigt, särskilt i höjdled till kontoret och surfa på Internet.

Båda enheterna erbjuder lagringsutrymme på 640 GB bekväma men vid första fungerar de bara 5400 rpm. När det gäller anslutning, är det betydelsefullt med HDMI, e-SATA, ExpressCard, Wi-Fi och USB 3.0 Ingen beklagar men vissa kan vara bristen på Firewire och Bluetooth.

[Källkod: LaptopSpirit]

Skriv en kommentar

Rekommendera denna artikel!

Bild av Asus X77JQ-TY007V
Intel Core i7 QM - QM i7-720 till 1,6 GHz - 4 GB - 17,3 "- ATI Mobility Radeon HD 5730 till 640 GB - 3,2 kg
betyg: 0.0/50 översyn från
999 €
Jämför
i 1 butik

Banner ASUS

Inlagd av Marine Torsdag 25 feb 2010 kl 16:30 (4969 läsningar totalt 2 hittills)

Rapportera fel

Tips: Du kan följa nyheter, prenumerera på vårt RSS-flöde för vårt nyhetsbrev eller besöka vårt forum. Du kan följa kommentarer genom RSS 2.0 och gå direkt till slutet för att lämna ett. Ping är inte tillåtna.

"Apples nya MacBook Pro med Intel Core för ix snart?

Sony: RAM, lång batteritid eller Blu-Ray som erbjuds "
Nyheter Kommentarer
33 Svaren till "Asus X77JQ-TY007V 999 €: Core i7-720QM, Radeon HD5730 och 640 GB (17,3 inches)"

1. Marc säger:
Den 27 februari, 2010 15:46

Hallå
Jag har precis köpt Asus X77JQ-TY007V, och jag är mycket nöjd. Här är mina kommentarer:

- Intel i7-720QM är bland de bästa mobila processorer på den tiden. Så inget fel (4 kärnor med hyperthreading).

- ATI HD 5730 kan spela 3D-spel bra, men inte särskilt nitiska. Till exempel kan jag inte lägga alla detaljer längst ned i spelet Red Alert 3, men något minska graden av noggrannhet och grafiska effekter, går det och det är okej. Jämfört med ett GeForce 330 m g Jag har försökt förra veckan (på en Sony Vaio F11M1E) verkar ATI HD 5730, till mig stark, men skillnaden är inte extraordinärt.

- Skärm: Skärmen är mycket trevligt. För en 17,3 tums skärm, upplösning 1600 × 900-Asus X77JQ TY007V en idealisk lösning. Det finns en bra arbetsyta, samtidigt som inte tecknen för liten. Efter flera timmars användning inte ansträngande för ögonen. Från, är displayen ljusa, det betraktningsvinklarna verkar korrekt. Ja, jag är verkligen nöjd med kvaliteten på skärmen! (Speciellt eftersom jag går ut i besvikelse efter förra veckans köp av en Sony Vaio F11M1E vars skärm gav mig en huvudvärk efter 20 minuter. Lyckligtvis kunde jag gå till Fnac Detta tillät mig att ta detta Asus X77JQ-TY007V istället. Phew!)

- Pekplatta, USB-fläkt och tangentbord: Pekplattan är multitouch är ganska effektiv: du kan zooma och bläddra genom sidorna lätt, men självklart är det inte värt en riktig mus. Det finns 4 USB-portar, inklusive USB 3.0 1. Eftersom USB 3.0 inte längre dröjsmål att landa, det är trevligt att ha en bärbar dator som kan dra nytta.
Fläkten kan vara lite bullrigt när den är igång, men att genen också.
Tangentbordet är inte bra (det är en Sony Vaio F11M1E är mycket bättre till exempel). Med tanke på storleken på bärbar dator kan nyckeln vara placerade. Men det är ovanför knappsatsen som är en stor besvikelse. I själva verket har Asus valt att göra på knappsatsen mindre än de andra. Låt mig säga er att om du arbetar i Excel och du är van att skriva siffror snabbt kan du kanske skrivfel, eftersom avståndet mellan och storleken på det numeriska tangentbordet är annorlunda än alla tangentbord. Om du har stora fingrar, kommer obehag bli ännu större. Med tanke på alla rum han hade runt tangentbordet, förstår du inte detta val av Asus. Men för min räkning, är mer än nog, och det nödvändigtvis är mycket bättre än ingen knappsats.

- Hårddisk: Asus X77JQ-TY007V har 2 hårddiskar på 320 GB I praktiken anser vi att skivorna är ultrasnabba (förmodligen för att de är vid 5400 rpm). De är lite omständligt och lite bullrig. Jag vet inte varför Asus har två 320 GB diskar i stället för 1 600? Nog för att effektivt diskåtkomst (kopiering av filer, till exempel, är mycket snabbare än mellan två olika hårddiskar bara).

- Längd på batteriladdning: Inte helt överraskande, som med alla bärbara datorer i denna storlek med grafikkort kommer batteriet ansvarsfrihet snabbt. Efter 1:45 av grundläggande användning (internet Word), frågar Windows mig att koppla in laddaren. För användning i TV-spel, jag tror inte du kan spela för en timme på batteri. Han måste tänka för att ta laddaren.

- Ljudet: Man köper inte en laptop för att höra ett fantastiskt ljud i de inbyggda högtalarna. Men Asus har lagt till anteckningsblocket en subwoofer (!), Är resultatet faktiskt bättre än henne på många telefoner. Men förvänta er inte samma verkan som subwoofer klassiska lounge. Förutom första gången jag försökte lyssna på musik på min Asus X77JQ-TY007V att redogöra för effekterna av subwoofern, jag trodde det inte var aktiverad så det är ingen inte har ett visst djup. Men att driva ett litet lågt med equalizern i Windows Media Player, så baseffekt finns. Du känner dig lite vibrationer i armbågen lutad på datorn. Så ja ljudet är klart bättre, men förvänta dig inte att ha motsvarande en hi-fi inte regnade.

Slutsats: I dag var Asus X77JQ-TY007V säkert laptop det intressant för priset av 999 euro. Kraftfull processor, grafikkort, USB 3.0, högtalare korrekt och trevlig skärm. Jag är verkligen nöjd med mitt köp.
2. James80 säger
Den 28 februari, 2010 22:43

Hej,
Är det en TFT eller LED som TFT FNAC tillkännagivande?
Är det tyst eller ganska högljudd?
3. Marc säger:
Den 1 mars 2010 10:25

@ James80: Jag vet inte om det är en LED eller TFT. Jag kan bara säga att det inte tröttna ögonen när man arbetar på det. Genom nackdelar, är det sant att svarta är inte särskilt djup och synvinklar (på svart) är begränsade.
Till exempel, det är irriterande när du spelar ett spel i en liten mörk scener. Dessutom är skärmen inte så tråkig reflexer kan vara lite irriterande om du har ljus i ryggen.
Jag ska försöka att se om det yal'info TFT eller LED någonstans.
4. Marc säger:
Den 1 mars 2010 10:27

@ James80: När fläkten startar, vi hör, ja. Men jag kan inte säga om det är värre än andra modeller.
5. Milhouse sa
Den 1 mars 2010 11:50

@ Mark: Hej Mark, vet du om den här telefonen kan stödja mer än 4 GB RAM eller begränsas till detta värde?
tack
6. JohnGlames sa
Den 1 mars 2010 20:13

God kväll

För det första, tack Marc för dina intryck, jag tror jag ska bryta också. Jag tvekar lite med Vaio F, men Asus frestar mig fruktansvärt ...
En annan liten fråga:
I Windows är 2 diskar ses som 1 eller 2 partitioner? (Om du vill veta, om du känner dig trång, så vi kan ersätta 1 köra utan att behöva installera igen).

Tack!
7. Ammoun sa
Den 1 mars 2010 20:38

Varje skiva har sin enhet, och den utgör en partition varje en (denna gång fysiska), inte oroa dig du kan ersätta en utan systemet (datapartition) enkelt, men HDD system du bör göra som en ct om normala partitionen med systemet ...
8. JohnGlames sa
Den 1 mars 2010 20:57

tack! ayéééé kontrolleras (987 € på Fnac med hamnen genom att ta kortet för 3 år FNAC's Lunch). Det finns mer än att vänta
9. Marc säger:
Den 2 mars 2010 10:17

Jag försökte hitta om det var en LED-skärm eller TFT. Eftersom det har nämnts något, och särskilt ingenting om de många klistermärken som fanns på det, tror jag inte att det är LED. För närvarande tillverkarna långt innan deras LED-skärmen när den gör LED-skärmar är av bättre kvalitet. För en likvärdig bärbar dator med LED kommer den byta till € 250 Asus dyrare modeller (som N71JQ-TY010V). Vid dessa priser, börjar det vara i mycket hög-slut ...
10. Milhouse sa
Den 3 mars 2010 10:29

Re hej till alla, gör någon veta om vi kan överstiga 4 GB RAM-minne på denna laptop?
Tack
11. Marc säger:
Den 4 mars 2010 10:13

@ Milhouse: Du vill veta om det finns ledigt minne platser? Eller om vi bara kan ändra det befintliga minnet?
12. Milhouse sa
Den 5 mars 2010 16:41

Faktum är att jag skulle vilja veta om det är möjligt att ändra den befintliga minne exempelvis för upp till 2 x 4 GB = 8GB befintliga platser.
Jag frågar eftersom det ibland i specs anges (8 GB max) och ibland inte som här. BIOS och de bär?
13. JohnGlames sa
Den 6 mars 2010 13:41

Milhouse @:
Tydligen är det möjligt att uppgradera till 8 GB RAM-minne på denna PC, det är vad någon sa om att ha ett forum (http://forum.hardware.fr/hfr/OrdinateursPortables/portable/to... n71jq-sujet_56839_1.htm # t1126535)
14. Milhouse sa
Den 7 mars 2010 9:58

@ JohnGlames:
Tack så mycket för info
15. philippe säger
Den 10 mars, 2010 9:29

Hej, Mark Jag undrar om du kan göra ett test med Cinebench och offentliggöra resultaten

aillieur av någon annan göra ett litet test med Cinebench jag är intresserad

philippe
16. philippe säger
Den 10 mars, 2010 9:30

oops jag menar naturligtvis varumärke och utan märke
17. Touge sa
Den 10 mars 2010 11:42

Hej! Jag är också en köpare till Cinebench .. : D
18. Marc säger:
Den 14 mars 2010 16:42

Philippe @ och @ Touge: Här är resultatet Cinebench r11.5 (64bit) med Asus X77JQ-TY007V:
OpenGL: 25,29 fps sektorn (10,69 fps på batteriet)
CPU: 2,75 poäng AC (1,59 poäng på batteriet)

Obs: Jag började testa med antivirus funktionshindrade.
19. Marc säger:
Den 14 mars 2010 17:23

Philippe @ och @ Touge: Jag såg att du också kan göra ett test "enkel kärna" med Cinebench. Så för fullständighet, här är resultaten med "single-core":
OpenGL: 25,29 fps sektorn (10,69 fps på batteriet)
CPU: 2,75 poäng AC (1,59 poäng på batteriet)
CPU (enda hjärta): 0,88 poäng AC (0,32 poäng på batteriet)
20. sha sa
Den 18 mar 2010 kl 10:32

hej

Jag befaller odjuret har FNAC 2 mars, vi 18 och jag hade rätt till ursäkter för förseningen ...
hoppas att det går fel ... skall upphävas

andra i samma ärende?
21. Em sa
Den 28 mars 2010 18:50

Jag beställde en vecka sedan, och inga nyheter antingen s
22. seb06 sa
Den 29 mars 2010 17:26

Samma för mig, beställde 17 mars och jag är fortfarande väntar!
23. Thierry sa
Den 30 mars 2010 22:34

Beställda idag på Fnac, fortsättning följer ...
24. JohnGlames sa
Den 1 april 2010 20:48

Beställde den 1 mars, fartyg idag!
25. Ammoun sa
Den 2 april 2010 0:38

Det skulle vara trevligt att ha QLQ visningar på den bärbara datorn ...
26. Thierry sa
Den 2 april 2010 17:25

Med hänvisning till mitt tidigare inlägg, beställde laptop den 30 mars i butiken FNAC Velizy 2 och återvinnas i går 1 april

Genom cons efter börjar jag hitta ett fel på höger sida av skärmen, en vertikal linje 3 inches lång med ca 2 mm bred, vilket orsakar ett problem zon Inte cool ...

Jag genomförde i morse snart till ett utbyte av produkt under samma butik FNAC, inga problem!
Jag vill passa på att gratulera professionalism av person de träffade på plats, och ärlighet i butiken.

Jag återkommer till andra intryck efter att ha testat andra datorn.
27. Marina säger
Den 2 april 2010 17:29

@ Thierry: dåligt för första kopian, i hopp om att den andra passar dig:)
28. sha sa
Den 2 april 2010 22:09

hoppas det inte är andra som de refourguent datorskärmen bud upp ...
29. Extensa sa
Den 3 april 2010 14:47

Liten fråga som den förresten inte försöker någon ta bort klistermärken ut på händerna hvilande laptop?

Speciellt på den stora till höger som innehåller config installerat.

Det är verkligen smärtsamt att orgie klistermärke!

Tack för din feedback.
30. Thierry sa
Den 6 april 2010 14:36

Även i svar på min 2 tidigare inlägg, ett litet ingrepp att den andra kopian efter bara ett par timmar, 2 se 3 upp bara ge upp andan, blå skärm blå skärm!

Asus lämnade begäran, efter en del manipulering och det är omöjligt att återställa den bärbara datorn, trots partition avsedd enbart för detta syfte, informerade teknikern mig att det bör finnas ett vidare utbyte med återförsäljaren!

Jag börjar på allvar fråga mig frågor om tillförlitligheten i bärbara Asus ...

Jag hoppas Fnac återigen kommer att försonande.

Nästa episod.
31. Marina säger
Den 6 april 2010 14:53

@ Thierry: det är riktigt otur, synd om er ...
32. JohnGlames sa
Den 6 april 2010 15:12

Jag har precis fått mitt.
Fler 1:30 4 för att skapa återhämtning DVD (ISO bild skapande, redigering och bränning), looooooong det!

Mina intryck lite senare, det går jag njuta av solen

@ Extensa: för klistermärken, det kommer ut mycket bra även om det inte var vackra naglar flicka.
33. Extensa sa
Den 6 april 2010 21:46

Tack för att du återvänder till JohnGlames på klistermärken, men med tanke på vad vi läser om denna laptop jag väntar fortfarande på den återkomsttid av materialet innan du försöker att ta bort!

Permalänk

Byggkvaliteten

Jag har haft en ASUS X77JQ sen i februari och jag är nöjd med nästan allt. Byggkvaliteten känns bra överallt, handledsstödet är skönt, skärmens gångjärn är stadiga, och jag är inte orolig om jag bär omkring på den i en datorväska. Den är iofs rätt så tung att släpa med väska, laddare och allt.

Om man vill köra Ubuntu så kom nya drivrtiner i april som funkar bra med grafikkortet. Tangentbordet känns inte som hög kvalitet och en tangent satt inte ens fast när jag fick datorn men den gick att peta dit med hjälp av en tändsticka och sen har det funkat perfekt. Det är skönt och snabbt att skriva på men det är lätt att komma åt styrplattan av misstag (den går att stänga av i Windows men har inte lyckats med det i Ubuntu). Skärmen har en bra storlek och upplösning (gillar inte för små pixlar), betraktningsvinkeln verikalt är för liten ibland. Även om man försöker ställa vinkeln så är det olika färg upptill och nertill i bilden. Dessutom blir det reflexer om det är ljust. Men det är egentligen inga problem, skärmen funkar bra att jobba vid ändå!

Jag tror inte du behöver vara orolig för kvaliteten. Efter att jag fick fast den lösa tangenten, och nya linux-drivrutinen för grafikkortet kom har jag aldrig ångrat någonting med köpet

Skrivet av Myon999:

Nu börjar den här tråden bli gammal, men jag tänkte prova återuppliva den. Jag är nämligen jävligt sugen på just den här datorn, men är orolig för kvaliten på den. Alla specs och en del bilder finns ute på nätet, men det är lite svårare att uppfatta byggkvaliten genom bara bilder.

Just nu har jag en hp 15" som är nåt år gammal, och när man fäller ner skärmen och tar i den så sviktar hela skärmen lite. även när man lutar händerna mot datorn bredvid mousepaden så gungar det lite... Så vad är din uppfattning om kvaliten på Asusen?

Permalänk
Skrivet av Afverberg:

Tjenare! Har suttit och kollat runt efter en bärbar som passar mina behov i ca en månad nu, letat här på forumet och jämfört på notebookcheck och prisjakt för att hitta den bästa och absolut mest prisvärda.

De jag vill ha är en dator som har 15-17"skärm som duger (Kommer att använda annan skärm när jag är hemma)

+ Bra grafik är ett måste då jag planerar att spela en del och även kolla på
hd-film på min tv.
+ Processor och minne som är så bra så möjligt.
+ Lagring spelar inte så stor roll men vill iaf ha runt 500GB.

Budget på 8-14K

Det är min första bärbara dator som kommer att ersätta min nuvarande stationära.

Har både läst och hört att Asus är bland de bästa bärbara du kan köpa och har därför riktat in mig på dom.

Här är några datorer jag funderat på,

Asus X77JQ Egenskaper för Asus X77JQ-TY004V

Asus G60JX Asus G60JX-JX046V - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Asus M60J Asus M60J-JX019V - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Har även kollat in Msi men hörde att de hade stora värmeproblem vilket är något jag ej vill ha.

Vilken tror ni är det bästa köpet? Kom gärna med egna tips på andra datorer i samma klass!

Är det stor skillnad på i5 och i7 processorerna prestanda mässigt om du ska spela/ använda datorn för multimedia eller är det i stort sett bara grafikkorten som spelar stor roll?

Mvh Anton

om du ska köpa asusen så tycker jag att du ska ta g51 serien i stället finns i både 3D och full HD 1920x1080
och den har nyare kort i full HD i alla fall

Visa signatur

Silverstone Fortress 2 - Samsung 840 EVO 250Gb - Asus GTX Strixs 970
Asus Maximus VI Formula - Core i5 4670K - Adata 8Gb
CM Hyper 212EVO - Seasonic Platinum 760W

BenQ XL2411Z - Corsair M60 - Corsair K70 - SteelSeries Wireless H

Permalänk
Skrivet av ultracooldude:

Jag har haft en ASUS X77JQ sen i februari och jag är nöjd med nästan allt. Byggkvaliteten känns bra överallt, handledsstödet är skönt, skärmens gångjärn är stadiga, och jag är inte orolig om jag bär omkring på den i en datorväska. Den är iofs rätt så tung att släpa med väska, laddare och allt.

Om man vill köra Ubuntu så kom nya drivrtiner i april som funkar bra med grafikkortet. Tangentbordet känns inte som hög kvalitet och en tangent satt inte ens fast när jag fick datorn men den gick att peta dit med hjälp av en tändsticka och sen har det funkat perfekt. Det är skönt och snabbt att skriva på men det är lätt att komma åt styrplattan av misstag (den går att stänga av i Windows men har inte lyckats med det i Ubuntu). Skärmen har en bra storlek och upplösning (gillar inte för små pixlar), betraktningsvinkeln verikalt är för liten ibland. Även om man försöker ställa vinkeln så är det olika färg upptill och nertill i bilden. Dessutom blir det reflexer om det är ljust. Men det är egentligen inga problem, skärmen funkar bra att jobba vid ändå!

Jag tror inte du behöver vara orolig för kvaliteten. Efter att jag fick fast den lösa tangenten, och nya linux-drivrutinen för grafikkortet kom har jag aldrig ångrat någonting med köpet

Asus har de bästa bärbara datorer du kan köpa nu du får 2 års garanti + att du får 1 år repration över hela värden utan kostnader.

Visa signatur

Silverstone Fortress 2 - Samsung 840 EVO 250Gb - Asus GTX Strixs 970
Asus Maximus VI Formula - Core i5 4670K - Adata 8Gb
CM Hyper 212EVO - Seasonic Platinum 760W

BenQ XL2411Z - Corsair M60 - Corsair K70 - SteelSeries Wireless H