Permalänk
Medlem

Telia bredbandsTV+Samsung LED?

Hej,

Funderar på att köpa en ny TV, en Samsung LED-TV. Om jag har förstått det hela rätt har dessa en inbyggd digitalabox, jag slipper alltså ansluta en extern sådan. Idag har jag bredbandstv ifrån Telia, vilket innebär att man kopplar tvn till ett litet "modem" eller vad det nu är. Kommer den vara nödvändig eller kan jag koppla direkt till TVn?

Ni får gärna tipsa om den bäst LED-TVn i "37-"47, är väldigt inne på Samsung.

Tack!

Permalänk
Medlem

Har du inte skaffat inspelningsbar tvbox från telia än den har hdmi uttag.

Visa signatur

Fractal Design define R5 Black | Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING| M.2 Samsung 970 EVO 250GB | Corsair RM750X | Corsair 8gb DDR4 2666Mhz | EVGA GTX980 | Win10 home

Permalänk

Re: Telia bredbandsTV+Samsung LED?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrfredrik
Hej,

Funderar på att köpa en ny TV, en Samsung LED-TV. Om jag har förstått det hela rätt har dessa en inbyggd digitalabox, jag slipper alltså ansluta en extern sådan. Idag har jag bredbandstv ifrån Telia, vilket innebär att man kopplar tvn till ett litet "modem" eller vad det nu är. Kommer den vara nödvändig eller kan jag koppla direkt till TVn?

Ni får gärna tipsa om den bäst LED-TVn i "37-"47, är väldigt inne på Samsung.

Tack!

Du kommer att behöva din box från telia tyvärr eftersom de in fungerar riktigt likadant som vanlig digitaltv, där man bara antennkabel in i tv:n som då kan koda av signalen.. Telias går ju på nätverk/bredband

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 7700K MB: MSI Z270 Pro Carbon GFX: MSI 1080 Gaming X RAM: 16Gb HyperX Savage DDR4 @ 3000Mhz SSD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex 3 120GB HDD: Barracuda 1TB PSU: OCZ ZX-1000 Watt COOLING: Noctua NH-U14S OS: Windows 10 CASE: Fractal Define R4

Permalänk
Medlem

Vill bara klargöra ifall du inte vet: så kallad "LED-TV" är enbart falska marknadsföring. Det som felaktigt kallas "LED-TV" är bara helt vanlig LCD-TV fast med LED-bakgrundsbelysning istället för lysrör(CCFL) som "vanlig" LCD-TV använder sig av.
Enligt mig är det idag väldigt ovärt att köpa LED-LCD då man i stort sett enbart betalar för tunnheten/designen. Man kan få en betydligt billigare CCFL-LCD med likgiltig bild. Men visst, är design det viktigaste för dig så kör på en LED-LCD!

Om bild dock är viktigast för dig och du främst ska använda TV'n till just TV-tittande så skulle nog jag rekommendera plasma istället.

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Om bild dock är viktigast för dig och du främst ska använda TV'n till just TV-tittande så skulle nog jag rekommendera plasma istället.

Smart drag av dig, du drog precis igång den episka Plasma/LCD diskutionen.

Permalänk

Skall man ha en LED-TV så bör man se till att den har "local dimming", annars kan man enligt mig lika gärna köra en "vanlig" LCD.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skinnis
Smart drag av dig, du drog precis igång den episka Plasma/LCD diskutionen.

Är Nvidia bättre än ATI?

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB