SweClockers drop!

Skillnad mellan Obsidian och Wavemaster

Permalänk
Avstängd

Skillnad mellan Obsidian och Wavemaster

Någon som har en uppfattning om det nya Corsair Obsidian chassit?har ett Wavemaster idag och vill få en tystare och svalare dator..tänkt komplettera med h50 kylning istället för min arctic cooler freezer 7..blir datorn tystare och svalare?

Visa signatur

Signatur redigerad av Aser: Marknadsföring ej tillåtet

Permalänk
Medlem

H50 är en tyst kylare, men det beror också på vilken fläkt du väljer till. Den som följde med när jag köpte kylaren hade ett högfrekvent ljud som störde mycket. När jag bytte till en Noctua försvann problemet, så vill du ha en tyst kylare kör på H50 med en annan fläkt än den som följer med.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master NR400, Mobo: Gigabyte Aorus Pro-P, CPU: Amd ryzen 5 3600, RAM: 16 GB Corsair Vengeance Pro 3600 mhz, GPU: Sapphire RX6800 Nitro +, PSU: Corsair TX 650M

Permalänk
Medlem

Re: Skillnad mellan Obsidian och Wavemaster

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fjamsetramsa
Någon som har en uppfattning om det nya Corsair Obsidian chassit?har ett Wavemaster idag och vill få en tystare och svalare dator..tänkt komplettera med h50 kylning istället för min arctic cooler freezer 7..blir datorn tystare och svalare?

Personligen tycker jag Obsidan är ett mycket snyggt kvalitetschassi, men knappast prisvärt om målet enbart är en tystare och svalare dator, det är inte ens särskilt bra för luftkylning. Som sagts ovan så är H50 väldigt bra men man tjänar ljud på att byta fläkt, helst en Scythe GT men även en Noctua funkar bra.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Re: Re: Skillnad mellan Obsidian och Wavemaster

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Personligen tycker jag Obsidan är ett mycket snyggt kvalitetschassi, men knappast prisvärt om målet enbart är en tystare och svalare dator, det är inte ens särskilt bra för luftkylning. Som sagts ovan så är H50 väldigt bra men man tjänar ljud på att byta fläkt, helst en Scythe GT men även en Noctua funkar bra.

Min fläkt till H50 låter inte alls mycket, kanske är olika mellan exemplaren.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Skillnad mellan Obsidian och Wavemaster

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magnum47

Njae, det beror på. Kopplar man den som det är tänkt med PWM-styrning till cpu-fläkten så justerar den ju hastigheten själv efter processorns temperatur. Om man typiskt sett bara spelar och har ok ventilation i lådan så kommer fläkten inte att varva tillräckligt mycket för att störa eftersom prollen håller sig relativt sval. Bra synpunkt. Jag stördes inte särskilt mycket av fläkten heller förrän prollen började gå upp mot 70 grader. Sen är det ju infernaliskt subjektivt hur ljudkänslig man är också.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magnum47

Sen har alla en egen uppfattning om vad som är tyst och inte, jag tycker mina Nexus låter för mycket vid 7v tex dock överröstas dom vid användning utav en raptor som sprakar på rejält.