Ska sälja, hur mycket är den värd?(3gs)

Permalänk
Inaktiv

Ska sälja, hur mycket är den värd?(3gs)

Hej,

Vill gärna veta hur mycket jag kan få ut av allt detta :

- Iphone 3gs 32gb inkl alla original tillbehör inkl 19 månaders garanti kvar hos Apple i USA (apple care).
- Extra usb kabel + 3gs docka
- Silicon/plast skydd
- Apps från mitt itunes konto (apps för 4-5000 kr)
- Inga repor finns på telefonen. Hur mycket skulle värdet på allt detta vara om jag bestämde mig för att sälja telefonen på blocket?

Permalänk
Medlem

För själva telefonen skulle jag säga runt 4000Kr - 6000Kr, eftersom den är låst till AT&T i USA och därför måste vara jailbreakad för att användas i Sverige. Om du har den gamla iBooten, dvs du kan starta om telefonen utan att koppla in den mot en dator, så kanske du kan få ut lite mer.

Du kan inte skicka med Appsen från iTunes såvida du inte skickar med hela ditt iTunes-konto. Alla appar du installerar kommer försvinna när den nya ägaren kopplar in telefonen mot sitt iTunes konto. Sen kommer telefonen ändå vara jailbreakad och i all ärlighet så är det inte så svårt att piratkopiera alla appar som finns till en jailbreakad telefon (jag säger inte att det är rätt, bara att folk som handlar på t.ex. blocket sällan lägger något värde i mjukvaran).

Men men, min gissning, sök runt lite på blocket så får du dig kanske en lite bättre prisuppfattning.

Permalänk
Inaktiv

Men låt oss säga att jag slänger med mitt konto. Och min telefon har även den gamla ibooten. Vad vore ett bra pris att sätta ut telefonen för?(vill få ut så mycket som möjligt.)

Edit : Har även de nya apple in ear lurarna (köptes för 700kr)