Permalänk
Medlem

Köpa bärbar

inne på köpa bärbar dator nu, så kollat en del på hp dv6 modellerna

men ska man välja AMD eller INTEL? För och nackdelar med dom olika?

prisklassen berädd och ge är runt 7000 kr

Permalänk
Medlem

HP:s maskiner går sönder mest av alla, köp inte en sån.

Visa signatur

Sony Vaio EB1M1E - 15,5", Intel Core i3 330m, 4 GB DDR3 RAM, 500 GB 5400rpm HDD, ATI Radeon 5650 1GB

Permalänk
Medlem

vad rekommenderas?

Permalänk

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=555614

Finns billigare med typ samma prestanda, tex acer som väl inte har nån vidare bra kvalité heller, dock något bättre än hp.

Tex denna, mer eller mindre samma komponenter som sonyn förutom processorn som är lite långsammare. Vad gäller spelprestanda så är den likvärdig med sonyn. Helt klart bäst prestanda/pris man hittar idag.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=554063

Permalänk
Medlem

Ang. den där acern. Spelar det ingen roll att grafikkortet i den bara har 512 mb dedikerat minne mot 1024 som är vanligt i 5650:n? Verkar inte vara någon som nämnt det än sålänge.

Permalänk

Nej, spelar absolut ingen roll. Det är först i riktigt höga upplösningar, över 1680x1050 med stora texturer(höga grafikinställningar) typ. Då har du nytta av 1gb, så ett 5650 har inte nån större nytta av det. En annan femma med mera högprestandakort som klarar av att köra spel i höga upplösningar på max.

Permalänk
Medlem

Jaha! Det var som katten. Så spelprestandaskillnaden mellan acern och sonyn är minimal? hur stor är skillnaden mellan ddr2 och ddr3 då?

Permalänk
Avstängd

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=574442&view=detailed#Pro...
Den skulle jag köpt!
tror dem skrivigt fel med G210 ska den vara 500 spänn dyrare, med lite tur så sparar du en 500:ing
Fast det beror ju lite på vad du skall ha den till förstås. Sen när du surfar på bussen så kan du switcha bort gfx:et och köra den integrerade kretsen, och spara ström. ska man ha en riktig bärbar ska man ha en sån. Inge jävla acer eller hpskit som är gjorda av krukplast.
Prollen går också boosta.

Permalänk

Nackdelen med ul30 är att deras keybord är aningen svajigt. Jag hade köpt en för längesedan om det inte hade varit för det, men det är kanske en smaksak.

Visa signatur

Stationär: Intel i5 3570k | Asus GTX 660Ti | Corsair vengence 1866Mhz 16 gb | Asus P8Z77-V PRO | Corsair 850w HX MDPC-X mod | 120 gb OCZ Vortex | 250 gb samsung | 1 tb samsung F3 | 750 gb samsung | WD 500 gb | Windows 7 Ultimate x64
Laptop: Macbook Pro Retina 13" (late 2013)

Permalänk

UL30vt är en trevlig dator, men det är ju inget att spela på. Bra om man vill ha en dator som man kan ta med sig precis överallt och som har lång batteritid. Men prestandan kan ju inte jämföras på samma dag ens med sonyn eller acern.

Nej skillnaden i spelprestanda på sonyn och acern är kanske mätbar, men knappast märkbar. Ett par fps kanske. DDR3 är ju snabbare än DDR2, men det är inga stora skillnader och spelprestandan påverkas knappast. Den där acern är otroligt prisvärd, jag skulle köpa en själv om jag inte redan hade en laptop i den klassen.