Guide: MSDNAA-konto för ALLA studenter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Fick mig en chock när den sa att Windows SKUen var fel...

Insåg sen att jag försökte installera Ultimate med ett professional-key.

Dum som jag var hade jag Ultimate-ISO-filerna då varningen i W7 RC hela tiden sa att jag var tvungen att fixa ultimate... hehe.

Får fixa nytt. Men det ser ut att funka, magkänsla

Ska det inte funka med ulitmate-iso-filerna? Tror att det är cd-key som sedan bestämmer vilken det blir iallafall. Men jag kan ju ha fel. Någon som vet?

/Tullen

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Nyckeln bestämmer ju inte versionen du installerar utan typen (OEM / retail) om jag nu inte har helt fel..

Nyckeln är låst enbart till version, Home premium nyckel funkar såklart bara till home premium oavsett språk och arkitektur.

Citat:

Fick mig en chock när den sa att Windows SKUen var fel...

Insåg sen att jag försökte installera Ultimate med ett professional-key.

Dum som jag var hade jag Ultimate-ISO-filerna då varningen i W7 RC hela tiden sa att jag var tvungen att fixa ultimate... hehe.

Får fixa nytt. Men det ser ut att funka, magkänsla

Nytt vad och vad är/var problemet ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tullen
Ska det inte funka med ulitmate-iso-filerna? Tror att det är cd-key som sedan bestämmer vilken det blir iallafall. Men jag kan ju ha fel. Någon som vet?

/Tullen

Det trodde jagf med, men icke. Så tänker köra med ISO-filerna för professional och se om det funkar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Nyckeln bestämmer ju inte versionen du installerar utan typen (OEM / retail) om jag nu inte har helt fel..

Nyckeln är låst enbart till version, Home premium nyckel funkar såklart bara till home premium oavsett språk och arkitektur.

Nytt vad och vad är/var problemet ?

ISO-filer för W7 Pro istället för ultimate (trodde också att ultimate innehöll alla versioner, men kunde ingenstans välja vilken version jag skulle installera och biten där man ska fylla i produktnyckeln kommer först efter att man installerat W7:P)

Och problemet blev som sagt att installationen klagade på att produktnyckeln jag angivit inte stämde med windows SKU.

Dock så kan man lämna produktnyckelfältet helt blankt och slutföra installationen om man vill, man får ju prova i 30 dagar innan man måste aktivera. Och då känner jag inte att jag vill hålla på och leta produktnycklar för ultimate när jag har laglig pro

Återkommer om två timmar.

editerad

Permalänk
Medlem

Så.

Det funkade med annan ISO-fil och nyckeln från MSDNAA!

Danke, nu har jag äkta W7 Pro för 100:-

Vidare älskar jag hur det inte ens tar en timme att formatera datorn, minns hur det var med tex windows 95/98/XP...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Det trodde jagf med, men icke. Så tänker köra med ISO-filerna för professional och se om det funkar.

ISO-filer för W7 Pro istället för ultimate (trodde också att ultimate innehöll alla versioner, men kunde ingenstans välja vilken version jag skulle installera och biten där man ska fylla i produktnyckeln kommer först efter att man installerat W7:P)

Och problemet blev som sagt att installationen klagade på att produktnyckeln jag angivit inte stämde med windows SKU.

Dock så kan man lämna produktnyckelfältet helt blankt och slutföra installationen om man vill, man får ju prova i 30 dagar innan man måste aktivera. Och då känner jag inte att jag vill hålla på och leta produktnycklar för ultimate när jag har laglig pro

Återkommer om två timmar.

editerad

Då hänger jag med

Du kan i "sources" mappen ta bort eller editera ei.cfg så får du antingen en annan version eller alla.

Permalänk
Medlem

Pluggar teknisk utbildning och har tankat en del från MSDN innan, men den här veckan har det varit omöjligt att få ner något. Har försökt att få ner windows 7 innan RTM börjar stänga av sig. Jag gissar att många andra försöker göra samma sak, är servrarna överbelastade eller?

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk

"RTM börjar stänga av sig.", vad innebär det där? *noll koll*

Fungerar fortfarande det här?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofupunk
Pluggar teknisk utbildning och har tankat en del från MSDN innan, men den här veckan har det varit omöjligt att få ner något. Har försökt att få ner windows 7 innan RTM börjar stänga av sig. Jag gissar att många andra försöker göra samma sak, är servrarna överbelastade eller?

Du kanske menar RC eller?

Visa signatur

The statement below is true.
The statement above is false.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ministerkrister
Du kanske menar RC eller?

Ja, såklart. Lätt att blanda ihop förkortningarna.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk

Ska köpa ny dator snart, hur gör jag om jag vill ha Windows 7 till den.. Följer instruktionerna och blablabla.. Men jag har ju inget system än? Måste jag då ladda ner det från ngn annan dator och sedan bränna skivan och sen sätta i skiten i min nya ihopskruvade dator??

Permalänk
Medlem

För studenter vid JTH:
Logga in på skolans webbplats. Klicka sedan på länken "MSDNAA" i menyn till vänster.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pallemannr
Ska köpa ny dator snart, hur gör jag om jag vill ha Windows 7 till den.. Följer instruktionerna och blablabla.. Men jag har ju inget system än? Måste jag då ladda ner det från ngn annan dator och sedan bränna skivan och sen sätta i skiten i min nya ihopskruvade dator??

Är väl rätt uppenbart att om du inte har en dator att ladda ner det ifrån måste du låna en annan dator, right ?..

Du använde ju dock en dator när du skrev det där inlägget..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Är väl rätt uppenbart att om du inte har en dator att ladda ner det ifrån måste du låna en annan dator, right ?..

Du använde ju dock en dator när du skrev det där inlägget..

Hahahah, förstår mig inte på folk xD

EDIT: Funkar denna "metod" fortfarande? har ett CSN kort. Dock har jag ingen lust att betala 100 kr för att ta reda ifall det funkar eller ej.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk

Så; för mig som är idiot.

1. Smsar och betalar 100kr för bonusmedlemskap (och i förlängningen MSDNAA-konto).
2. Laddar ner win 7 från någon sida.
3. Bränner ut det på en skiva.
4. Stoppar in skivan i den nya datorn utan system och följer instruktioner.

Aye?

Permalänk
Medlem

Om man skall ladda ned och installera Windows 7 på en ny burk, måste man då bränna ned programmet på en DVD och installera från den, eller skulle det fungera att installera från t.ex. ett USB-minne eller en extern hårddisk?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zelxi

EDIT: Funkar denna "metod" fortfarande? har ett CSN kort. Dock har jag ingen lust att betala 100 kr för att ta reda ifall det funkar eller ej.

Det fungerade för mig förra veckan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quickskillz
Så; för mig som är idiot.

1. Smsar och betalar 100kr för bonusmedlemskap (och i förlängningen MSDNAA-konto).
2. Laddar ner win 7 från någon sida.
3. Bränner ut det på en skiva.
4. Stoppar in skivan i den nya datorn utan system och följer instruktioner.

Aye?

Aye.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Totmes
Om man skall ladda ned och installera Windows 7 på en ny burk, måste man då bränna ned programmet på en DVD och installera från den, eller skulle det fungera att installera från t.ex. ett USB-minne eller en extern hårddisk?

Det går finfint att installera från USB.
http://www.intowindows.com/how-to-install-windows-7vista-from...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zelxi

Jag betalade 100kr via sms i måndags eller tisdags (kommer ej ihåg), fick ett mail av pellesoft direkt när jag hade skrivit in siffrorna från mitt CSN kort och där stod det att jag skulle vänta 1-5 dagar så skulle jag få ett mail av microsoft. Har ännu inte fått det mailet, skriver här igen när jag får det så du vet att det funkar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DHKalle
Jag betalade 100kr via sms i måndags eller tisdags (kommer ej ihåg), fick ett mail av pellesoft direkt när jag hade skrivit in siffrorna från mitt CSN kort och där stod det att jag skulle vänta 1-5 dagar så skulle jag få ett mail av microsoft. Har ännu inte fått det mailet, skriver här igen när jag får det så du vet att det funkar.

Ok tack, väntar ivrigt på ditt svar nu xD

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DHKalle

Samma här, gjorde det i måndags och jag har inte heller fått något mail av MS än, börjar bli lite otålig nu, vill gärna kunna använda datorn "normal" igen =P

Permalänk
Medlem

Ajajaj.

Alla säger att win7 finns via MSDNAA. Jag skaffade konto via IEEE (för att det sades i någon tråd här på SweC att man kunde få fler licenser den vägen, och jag har många datorer...). Men enl IEEE/MSDNAA support så finns inte win7 att ladda ner för studenter, bara XP och Vista.

Men det verkar fortfarande som att det går att fixa via Pellesoft/MSDNAA, eller? Det finns i alla fall inte via IEEE. Så ni som vill ha win7 - strunta i att signa via IEEE/MSDNAA och ta vägen via er skola eller via Pellesoft istället.

Visa signatur

C2D 6850, 2GB Corsair DDR26400, Asus P5K Deluxe/WiFi p35, 150 GB WD 10krpm, 500 GB WD 7.2krpm, GeForce8800GTS 320, Antec P180, Corsair 620W

Permalänk
Medlem

Det går. Jag fick mitt mail från Microsoft för 30 min sedan.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Det går. Jag fick mitt mail från Microsoft för 30 min sedan.

Samma här!

MS tycks inte kunna fixa sina servrar.
Tuggade på bra fram till 13% och nu har den stannat där ett bra tag.

Permalänk
Medlem

Betalade via sms nyss =), får hoppas att de inte dröjer lika länge.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kan inte ladda ner alls därifrån. får bara

An error has occured

The delivery client has encountered an error and is unable to continue.
Please review the error and try again.

Error Code: SDC00400
Unable to complete the download, which is typically caused by:

(a) an error in the configuration of the download package, usually due to a bad hosting location
(b) no Internet connection found
(c) Internet connection lost
(d) a firewall or proxy server between the client station and hosting location, or
(e) insufficient disk space to download.

Permalänk
Medlem

Jag kan då ladda ner hur jag vill, men nedladdningen är extremt löjlig...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

började nerladdningen idag efter ca 10min var jag på 32% men där stannade det och nu har det gått lite över 1h får se om jag kommer vidare.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem

Sen jag skrev mitt senaste inlägg runt 10-tiden så har jag kommit till 26%. Det är ju ett skämt.

Permalänk
Medlem

Har ganska nyss fått tag på inloggningsuppgifterna så jag kan komma åt nerladdningarna, jag började tanka den svenska 64-bitars versionen av W7 på min dator för kanske 1 timme sen, och den har suttit fast på 33% i en halvtimme.

Några minuter efter jag började tanka min svenska version så började jag med att tanka engelska 64-bitars W7 på en annan dator, den är nu färdig-formaterad och installerad.

Jag skulle rekomendera er att köra på den engelska versionen om ni vill att det ska gå fort...

Permalänk
Medlem

LOL, måste ha jävla tur, tittade igenom mailen nyss och tadah!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

satt fast på 33%i en h ligger på 24% och har gjort det länge nu=(

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.