Färdigt eller byggsats byggd av butik? Upp till ca 7000kr

Permalänk
Medlem

Färdigt eller byggsats byggd av butik? Upp till ca 7000kr

Tjena!

Planerar att köpa en ny dator då min börjar bli lite gammal. Har kollat på dessa två då de ligger i rätt prisklass:

1.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=578126

2.
http://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=10323

Vilka av dessa är den bästa datorn för gaming? Den ena är ju lite dyrare men är det värt de extra pengarna?

Tack på förhand!

Visa signatur

Antec Three Hundred | ASRock Z97M Anniversary | Intel i7 4970K | XFX Radeon HD5770 | Cooler Master Silent Pro 500W | Kingston DDR3 4GB 1333Mhz | Western Digital Caviar Black 640GB | Samsung EVO 840 120GB

Permalänk
Medlem

Du kan få köpa stora delar av min dator i min sign för mindre än så Men om jag skulle välja skulle det helt klart bli gamerdatorn, men skulle lägga mer på bättre grafikkort, tex 5750 för bara 277:- mer.

För det andra skulle jag helt klart välja 800mhz minnen som bara kostar 175:- mer.

Istället skulle jag välja bort command & conquer 3. Finns väl lite fler ändringar man skulle kunna göra också..

Edit: går det inte att byta till ett chassi där nätagg ingår? där borde du isåfall kunna spara in ett antal hundralappar.

Permalänk
Medlem

Jag hade tänkt att välja bort extra grejorna som tangentbord och sånt. Undrar en lite annat ocks:

Sakerna som finns att välja på borde väl också funka ihop också då, t.ex om jag väljer grafikkortet du nämnde, behöver jag välja nytt aggregat också?

Får man den ihopbyggd hemskickad från komplet också?

Visa signatur

Antec Three Hundred | ASRock Z97M Anniversary | Intel i7 4970K | XFX Radeon HD5770 | Cooler Master Silent Pro 500W | Kingston DDR3 4GB 1333Mhz | Western Digital Caviar Black 640GB | Samsung EVO 840 120GB

Permalänk
Medlem

Jag är ganska övertygad om att alla alternativen är kompatibla ja. Nej jag tror inte du behöver byta nätagg om du går upp till 5750.

Jag förmodar att man även får den monterad då det är en komplett datorlåda, även eftersom man kan välja installerat operativsystem, det är ju beroende av hårdvarukonfigurationen med drivrutiner. Går det att välja bort usb-multiläsaren? Cooler master sileo har 2st usb på framsidan. hemskickad eller inte beror på vad du väljer för leveransalternativ. Du kan välja att hämta den i valfri butik, men gratis frakt får du inte, det diskuterades i komplett-tråden här varför de valt att inte ha det.

Permalänk
Hedersmedlem

Annars har du ju möjlighet att någon föreslår dig ett bra paket från tex inet som har gratis frakt över 500kr och dessutom bygger ihop datorn till dig för 795kr.

Om du väntar lite ska du se att någon säkert hjälper dig. Jag rättar till din undermåliga topic så länge...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Gjord i all hast, kan ha missat nåt! sata-kablar till hårddisk och optisk enhet tillkommer, typ 50:-

ihopplockad på Alina systems, mkt bra och konkurrenskraftig nätbutik med billig montering!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P3T3R82
Gjord i all hast, kan ha missat nåt! sata-kablar till hårddisk och optisk enhet tillkommer, typ 50:-

ihopplockad på Alina systems, mkt bra och konkurrenskraftig nätbutik med billig montering!

http://i48.tinypic.com/24eq7nn.jpg

Känns lite återvändsgränd att bygga på S775 nu, borde väl gå att hitta på något med AM3 för samma pengar?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Jo det är sant.. AMD är inte min hemmabas.. det beror ju på om det är en dator han tänkt ha tills byte till nya plattform eller tänkt ha en duglig speldator under så lång tid som möjligt..

Har gjort ett nytt försök då