Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bartil
Nu har jag tittat på några replays och jag får obehagliga associationer till Heroes of Might and Magic V. Det spelet är ungefär som sina populära föregångare, fast i 3D och såklart lite mer modernt överlag. Vi som var HoMM2/3-fans, var till en början glada, och tänkte att det här blir skitbra. Men efter att ha spelat ett tag, tyckte man att det var rätt trist att spela. HoMMV-forumen är helt döda sedan länge.

Det är något som gör att vissa spel inte borde göras i 3D, och jag vet inte riktigt vad det är. Det känns segt när man spelar. Trots att fps är hög, korta laddningstider osv. När man tittar på replays kan man ju ändra hastighet efter behag, men inte heller det avhjälper problemet. Svårdefinierad seghet.

SC2 påminner också om HoMMV på ett annat negativt sätt, nämligen i de överdrivna ljudeffekterna. Men det är ett mindre problem.

På det hela taget känns atmosfären fel, och jag tror inte att SC2 blir bra. Som sagt, troligen mest pga 3D, men det är möjligt att jag har fel och jag hoppas att så är fallet.

Skillnad mellan 2D och 3D i dom spelen du nämner är bara en visuell sak.
Alla monster i HMM3 är ju renderade i 3D och gjorda om till 2D sprites till spelet.
http://g.imagehost.org/0598/herochron_790screen002.jpg

Precis som tidigare SC spel ser tvåan ut att vara i 2D med 3D modeller.
Alltså spelet kommer utspelas på ett 2D-plan med en 3D-motor.
Nu har jag inte spelat spelet så är inte säker på det här.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Fick betanyckel i helgen, fritt fram att invita mig. Skulle nog beskriva mig i nuläget som ganska medelmåttig. ID är trivalde.felix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Skillnad mellan 2D och 3D i dom spelen du nämner är bara en visuell sak.
Alla monster i HMM3 är ju renderade i 3D och gjorda om till 2D sprites till spelet.
http://g.imagehost.org/0598/herochron_790screen002.jpg

Precis som tidigare SC spel ser tvåan ut att vara i 2D med 3D modeller.
Alltså spelet kommer utspelas på ett 2D-plan med en 3D-motor.
Nu har jag inte spelat spelet så är inte säker på det här.

Jag känner inte till teknikerna bakom alls. Men något är helt annorlunda om man jämför SC med SC2. Och det känns "samma annorlunda" som i HoMM3 jfr m HoMM5. Det är egentligen fel av mig att skriva XD och YD när jag inte riktigt kan termerna, så jag kanske borde skriva att något är dåligt, och jag tror att det är grafikrelaterat.

Å andra sidan vet jag inte om WoW har samma typ av grafik som SC2, och det kan väl kanske inte direkt klassas som en flopp.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Medlem

Fick min invite idag. ska absolut testa när jag kommer hem.
Hoppas det är lika roligt som SC1

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
Fick min invite idag. ska absolut testa när jag kommer hem.
Hoppas det är lika roligt som SC1

Fick du den verkligen idag? Inte så att du glömt kolla?

trodde invites kom i vågor och inte lite då och då? Då finns det hopp än!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

eller ja 2 dagar sedan men varit utan mitt fasta internet i helgen :s

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk

Tack ni som skrev vad ni får ut för FPS. Verkar som att det är ganska bra optimerat i alla fall. Sitter själv med C2D E4500@2,2 GHZ och ett 9600GT. Är lite smått orolig för att processorn inte kommer att orka med. Har hört att spelet ska vara ganska så processorkrävande.

Då jag är väldigt fattig för tillfället funderar jag på att köpa mig en begagnad C2D E8400@3 GHZ. Borde väl ge en ganska stor förbättring i så fall? Som jag förstått det så utnyttjar inte SC2 mer än 2 kärnor ändå.

Permalänk
Medlem

gaah, vill också ha en betanyckel. Börjar förlora hoppet lite smått sådär

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

WOHO!!! fick en beta invite igår
Skapade ett Bnet acc för några veckor sedan och köpte SC1 + expansion direkt, trodde verkligen inte jag skulle få en invite, haha

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunt3r
Kiiiba hakar gärna på lite 2on2, prövade lite random 2on2 och ja, det gick rätt kasst, 3 raka torsk Du ställer alltså upp på egen risk

Edit: Nick: Gigantor

kan inte adda dig. behöver fullständiga namn

Permalänk
Medlem

hur fan får man tag på en beta key till sc2 ??? :S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tyffhunt
hur fan får man tag på en beta key till sc2 ??? :S

Antingen att du har fått en nyckel genom att du har besökt blizzcon eller varit med i deras tävlingar, men för dom flesta så får dom en beta nyckel genom sitt battle.net konto. Det är dock lite lotto att få en nyckel då det är en stängd beta.

Förutsatt att du har bockat för rutan där du kan vara med att testa betan så får du hoppas att du får den.

Jag har inte fått min ännu.

Permalänk
Medlem

jag har skickat sån där intressseanmälan om att ja vill ha beta key till starcraft 2 och jag har starcraft 1 inlagd på min battle.net hemsida. får väl bara hålla tummarna då.

Permalänk
Medlem

Jag har Björn.eriksson. Lägg till mig så lirar vi! La till alla i den här tråden som lagt ut namn btw.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Har hunnit spela 2 spel @ 5 min. eftersom jag inte kan sitta ostört utan måste slå upp massa saker på Wikipedia stup i kvarten.

Undrar dock om man kan ändra sitt namn. har uibi.net men det skulle vara uibi.org (domän jag äger...)

isf var ändrar jag det?

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk

Mitt namn är nohero.helmer. Spelar hellre än bra så lägg gärna till mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
Har hunnit spela 2 spel @ 5 min. eftersom jag inte kan sitta ostört utan måste slå upp massa saker på Wikipedia stup i kvarten.

Undrar dock om man kan ändra sitt namn. har uibi.net men det skulle vara uibi.org (domän jag äger...)

isf var ändrar jag det?

Du kan ju försöka att kontakta en blå, men tvivlar på att dom genomför det

För dom som inte vet så brukar man kalla blizzardanställda för blå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
Har hunnit spela 2 spel @ 5 min. eftersom jag inte kan sitta ostört utan måste slå upp massa saker på Wikipedia stup i kvarten.

Undrar dock om man kan ändra sitt namn. har uibi.net men det skulle vara uibi.org (domän jag äger...)

isf var ändrar jag det?

Spelar ju inte så stor roll, du lär ändå få omregistrera dig när spelet släpps :=)

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Finns det någon som inte har starcraft på sitt battle.net konto som fått betan?

Permalänk
Medlem

Allright. tack.

Det var brutalt kul men vann en hel del sen fick jag storstryk av de som spelat mycket.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Finns ju helt klart en del balans-tweaks kvar att göra, roach-rush's är ju helt gudomliga.. Protoss warpgate-med-pylon-i-motståndarens-bas är verkligen något som dom måste göra något åt.

Känns inte så optimalt att det är mer eller mindre kört om man hittar en pylon i basen.

Men ja, I like.. långt från klart.. men I like. Det har samma feeling och touch, vilket är precis det jag längtat efter.

Visa signatur

|| i7 5820K @ 4400Mhz || 32GB Corsair 2400Mhz CL14 || Gigabyte RTX 3080 Ti || X99 SLI PLUS || Samsung 850 EVO 500GB || Acer Predator XB271HU G-Sync IPS || W10 64bit ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhakkaWhack
Finns ju helt klart en del balans-tweaks kvar att göra, roach-rush's är ju helt gudomliga.. Protoss warpgate-med-pylon-i-motståndarens-bas är verkligen något som dom måste göra något åt.

Känns inte så optimalt att det är mer eller mindre kört om man hittar en pylon i basen.

Men ja, I like.. långt från klart.. men I like. Det har samma feeling och touch, vilket är precis det jag längtat efter.

Jag har inte spelat Protoss så mycket och inte heller mött någon särskilt vass. Hur fungerar det där med Warpgate med pylon? Vore trevlig om du kunde förklara lite. Håller på att lära mig spelet.

Permalänk
Medlem

Indeed. säger samma som dig. det är rätt känsla i spelet. men jag vann typ alla spel som tozz utom 1 och förlorade en hel del som zerg... terran kan jag inte alls.... helt värdelöst kass som dem

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Jag heter Kiba.Filip. kommer nog hinna spela lite ikväll så adda gärna

Permalänk
Medlem

Asså en fråga om placement games, hur funkar det, är det rankat eller ej? Spelar nästan bara 2on2 nu för tycker det är roligare och det går riktigt bra. Etta i gold laddern nu och snart på gång i platinum, men så fort man får en teammate att lira fler games med som inte är random team måste man lira placemtn games? Om jag förstått saken rätt är dessa 10 games inte rankade? Ja menar va fan är det bra för? Spelar ju ingen roll om man torskar eller vinner då? Orka vänta 10 games på att få resultat i laddern när man väl hittat en bra teammate lixom.

Någon som vet lite bättre hur det funkar?

Permalänk
Medlem

Tror att det är för att om en dålig spelare ska orka spela vidare måsta han/hon landa i "rätt" avdelning av motstånd. så dom inte möte dig första rankade spelet medans dom är helt kassa. utan för att man ska kunna känna att man klättrar när man förbättrar sig... dock känns 10 spel lite väl mycket.... har 4 spel kvar att köra själv... ganska så drygt

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Kanske är gammla nyheter men såg att Dustin home har satt släpp datum på spelet till 17 juli.

http://www.dustinhome.se/pd_5010129387.aspx?csref=Prisjamfore...

Och webhallen har "andra kvartalet 2010"

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk
Medlem

Antar att det redan blivit poängterat men det är synd att man inte kan köra singleplayer tutorials eller likande för att lära sig spelet innan man kör PvP. Har man inte spelat StarCraft innan (eller om det var längesedan) så får man lätt pisk.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carlos25
Kanske är gammla nyheter men såg att Dustin home har satt släpp datum på spelet till 17 juli.

http://www.dustinhome.se/pd_5010129387.aspx?csref=Prisjamfore...

Och webhallen har "andra kvartalet 2010"

Nice hittat mannen! Hoppas det stämmer!

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Blizzard har inte sagt något om releasedatum så det är bara spekulationer.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650