Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
Tror att det är för att om en dålig spelare ska orka spela vidare måsta han/hon landa i "rätt" avdelning av motstånd. så dom inte möte dig första rankade spelet medans dom är helt kassa. utan för att man ska kunna känna att man klättrar när man förbättrar sig... dock känns 10 spel lite väl mycket.... har 4 spel kvar att köra själv... ganska så drygt

Men det där med dåliga vs bra sköter väl matchmakingssystemet om? Baserat på hur man spelar ska ju det välja ut lämplig motståndare? Borde i alla fall vara så. Att ha 10 replacement games VARJE GÅNG man ska börja lira med en ny teammate känns väldigt ogenomtänkt och extremt segt.

Permalänk
Medlem

Eller så är det helt perfekt igenomtänkt och det är du som inte har tänkt igenom vad det skulle betyda om man bara kan teama upp med nån skitbra och börja rolla noobs?

Hela vitsen med placement games är att man ska hamna i rätt liga direkt och slippa nöta poäng som i wow fattar du väl? Skulle du hellre spela 100 games bara för att komma upp till plat league eller?

Permalänk
Medlem

kan man inte spela AT i starcraft 2 som i warcraft 3?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kylig
Eller så är det helt perfekt igenomtänkt och det är du som inte har tänkt igenom vad det skulle betyda om man bara kan teama upp med nån skitbra och börja rolla noobs?

Hela vitsen med placement games är att man ska hamna i rätt liga direkt och slippa nöta poäng som i wow fattar du väl? Skulle du hellre spela 100 games bara för att komma upp till plat league eller?

Vadå rätt liga direkt? Som det är nu får man ju klättra genom systemet i vilket fall som helst? Copper League, Gold League, Platinum, sen vet jag inte om det finns fler utöver det. Detta trots Placement Games alltså, förstår faktiskt inte vad det fyller för syfte och framför allt inte varför det ska ske VARJE GÅNG man hittar en ny partner eller att det ska vara så många som 10 stycken varje gång heller.

Jag kan såklart ha fel, men för mig känns Placement Games meningslöst och bara tidskrävande. Ja menar matchmakingssystemet finns ju där av en anledning. Det borde kunna klara av att placera folk rätt utan dessa onödiga extra matcher. Om jag t.ex. har en polare från platinum och själv är från Gold borde systemet kunna hitta spelare som matchar våra stats mellan gold och platinum. Svårt? Inte direkt i mitt tycke. Fast vad vet jag...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
kan man inte spela AT i starcraft 2 som i warcraft 3?

Finns iofs inget som heter AT i SCII-betan vad jag vet, men man kan ju invita polare och spela team tillsammans utan problem och det är väl som typ AT. Fast då uppstår ju kruxet med Placement Games som i mitt tycke är slöseri med tid.

Permalänk
Medlem

Det är inte speciellt roligt att köra Zerg vs Zerg när motståndaren är duktig, jävla mask jävlar som ploppar upp ur marken lite här och där

Helt underbart spel annars, det här kan man kanske nöta ett ta

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Interview: StarCraft II’s Dustin Browder on the beta, GDC, and finally going home.

Visste att det skulle dyka upp någon sån här "Dustin-om-betan" intervju och fler lär det bli.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mocka
Antar att det redan blivit poängterat men det är synd att man inte kan köra singleplayer tutorials eller likande för att lära sig spelet innan man kör PvP. Har man inte spelat StarCraft innan (eller om det var längesedan) så får man lätt pisk.

Läs intervjun ovan, främst svaret på: "How are you seeing people cope with the speed?"

Blizzard got you covered. ..men först i det färdiga spelet kanske? Just nu vill de väll att folk kör mot varann och belastar servrarna så det finns bara "Very easy" A.I t.ex.

Permalänk
Medlem

Det är meningen att man skall köra PvP nu för att få fram buggar. Spelar du mot den retarderade AIn hittar du inga såna då datorn inte använder units på samma sätt som spelare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunt3r
Vadå rätt liga direkt? Som det är nu får man ju klättra genom systemet i vilket fall som helst? Copper League, Gold League, Platinum, sen vet jag inte om det finns fler utöver det. Detta trots Placement Games alltså, förstår faktiskt inte vad det fyller för syfte och framför allt inte varför det ska ske VARJE GÅNG man hittar en ny partner eller att det ska vara så många som 10 stycken varje gång heller.

Jag kan såklart ha fel, men för mig känns Placement Games meningslöst och bara tidskrävande. Ja menar matchmakingssystemet finns ju där av en anledning. Det borde kunna klara av att placera folk rätt utan dessa onödiga extra matcher. Om jag t.ex. har en polare från platinum och själv är från Gold borde systemet kunna hitta spelare som matchar våra stats mellan gold och platinum. Svårt? Inte direkt i mitt tycke. Fast vad vet jag...

Jag hamnade iafalla direkt i gold league.

copper-bronze-silver-gold-platinum-PRO Men PRO finns inte än det kommer sen när spelet släppts.

Permalänk
Medlem

Lägg till "teknikfreaket.rauger" om ni känner för att lira.

Visa signatur

1: Lian Li PC60B PLUS aluminium | Corsair VX 550W 80+ | AMD PII 555 x2 3,2 ghz @ x4 B55 3,7 ghz | Asus Asus M4N75TD | Sparkle GeForce GTS 450 OC 1GB | A-Data DDR3 4GB 1600Mhz+ Series, CL8 | Samsung 830, 128 gb |Samsung F3 1 TB | Logitech MX518
2: Asus UL30VT-QX030V

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av powerlol
Interview: StarCraft II’s Dustin Browder on the beta, GDC, and finally going home.

Visste att det skulle dyka upp någon sån här "Dustin-om-betan" intervju och fler lär det bli.

Läs intervjun ovan, främst svaret på: "How are you seeing people cope with the speed?"

Blizzard got you covered. ..men först i det färdiga spelet kanske? Just nu vill de väll att folk kör mot varann och belastar servrarna så det finns bara "Very easy" A.I t.ex.

Tack för svaret

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Hoppas dom löser problemet med hackers med sc2.
Lirade ca 7 matcher AT i wc3 i precis 4 av dom slutade med att vi vart dischackade. Det är mer än varannan match, och det blir bara mer och mer sånt i spelet nu vilket bara förstör. Finns även ett annat hack till NE så att dom kan instabygga sina torn, gratis och dom blir odödliga och det enda Bliz kan göra åt saken är att banna deras konto. Menar det är bara för hackern att starta ett nytt igen eftersom det inte finns någon limit för hur många Acc en person kan ha. Hoppas att dom löser det med 1xCD-key=1xAccount till sc2, då kan bliz banna cd-key's för hackers och då skulle nivån förmodligen hållas till ett minimum.

Så synd om bra spel ska gå i graven pga av p12orna vill ha bra stats.

(Lite off topic kanske)

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
Hoppas dom löser problemet med hackers med sc2.
Lirade ca 7 matcher AT i wc3 i precis 4 av dom slutade med att vi vart dischackade. Det är mer än varannan match, och det blir bara mer och mer sånt i spelet nu vilket bara förstör. Finns även ett annat hack till NE så att dom kan instabygga sina torn, gratis och dom blir odödliga och det enda Bliz kan göra åt saken är att banna deras konto. Menar det är bara för hackern att starta ett nytt igen eftersom det inte finns någon limit för hur många Acc en person kan ha. Hoppas att dom löser det med 1xCD-key=1xAccount till sc2, då kan bliz banna cd-key's för hackers och då skulle nivån förmodligen hållas till ett minimum.

Så synd om bra spel ska gå i graven pga av p12orna vill ha bra stats.

(Lite off topic kanske)

Blir ju så att de bannar din key förmodligen om du hackar och med det hela ditt eu.battle.net konto vilket skulle suga om du har wow,wc3,diablo och starcraft där...

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk

What level of concurrency to you want to get to before the end of the beta?

Dustin Browder: I think we want to maintain about 10,000. It’s sort of our goal, and we’ve just about hit that at this point. I can see we’re at 9,000-something right now, and 10,000 is the goal. That makes our match-maker really happy, makes it really sing when we’re about at those numbers. If we get much higher than that we’ll just leave it, and if we see concurrency fall off we’ll add more keys until we get back to those numbers.

Pratar han om spelare eller vad? Om det är spelare han menar så blir det väl inte riktigt något riktigt test innan den stora skaran kommer? 10000 låter lite väl lite för att testa infrastrukturen.

Vill bara säga att jag kan inget om sånt här när man ska testa infrastruktur, jag menar i mina öron låter 10000 personer lite.

Permalänk
Medlem

Han menar nog 10000 personer samtidigt.
När det gäller SC2 kanske det är lite...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erdraug
Blir ju så att de bannar din key förmodligen om du hackar och med det hela ditt eu.battle.net konto vilket skulle suga om du har wow,wc3,diablo och starcraft där...

Ja visst skulle det vara surt, men då är det bara att ge fan i att fuska så behöver man inte vara oroa sig.
Sen skiter jag fullständigt i att nån p12a får sitt eu.battle.net/konto banat om det visar sig att han hackar. Bort med skiten bara. Det förstör bara för alla andra.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
Ja visst skulle det vara surt, men då är det bara att ge fan i att fuska så behöver man inte vara oroa sig.
Sen skiter jag fullständigt i att nån p12a får sitt eu.battle.net/konto banat om det visar sig att han hackar. Bort med skiten bara. Det förstör bara för alla andra.

Joo det jag menar, hoppas att de gör så, lär t.o.m avskräka p12 från att fuska

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Har nu spelat Starcraft II
i några veckort och är besviken

det är inte så stor skilnad mellan Starcraft och Starcraft II några fler gubbar hit och dit men annas väldningt likt

med tanke på att dom haft typ 10 års påsig så känns det som att blizzard har gjorde detta spel väldigt lätt för sig att kopierat ettan och gjort några få ändrigar i spelet enbart.

Visa signatur

ASUS P7P55D PRO | i7 860 @ 2.8GHz | 4GB Corsair XMS3 1600MHz CL9 | XFX GTX 275 XXX | PSU Corsair HX 750W | Chassi CM HAF 922 Mini |18437 3DMarks06

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zerathin
Har nu spelat Starcraft II
i några veckort och är besviken

det är inte så stor skilnad mellan Starcraft och Starcraft II några fler gubbar hit och dit men annas väldningt likt

med tanke på att dom haft typ 10 års påsig så känns det som att blizzard har gjorde detta spel väldigt lätt för sig att kopierat ettan och gjort några få ändrigar i spelet enbart.

...vilket inte alls var oväntat med tanke på bilderna man har fått se

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zerathin
Har nu spelat Starcraft II
i några veckort och är besviken

det är inte så stor skilnad mellan Starcraft och Starcraft II några fler gubbar hit och dit men annas väldningt likt

med tanke på att dom haft typ 10 års påsig så känns det som att blizzard har gjorde detta spel väldigt lätt för sig att kopierat ettan och gjort några få ändrigar i spelet enbart.

Jag håller verkligen inte med. Starcraft: Brood War är ett av tidernas bästa spel - och att göra en uppföljare där fansen inte känner igen sig onekligen idiotiskt. Jag tycker att man gjort det strålande. Man har tagit BW och gjort det redo för 2010. Sen vet jag inte om folk kommer spela SC2 om 12 år så som folk fortfarande spelar BW, men att det kommer bli ett välbalanserat och mycket bra spel är jag övertygad om.

Sen kan man förstås diskutera sakfrågor, men i det stora hela önskade jag mig inget annat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helmersson
Jag håller verkligen inte med. Starcraft: Brood War är ett av tidernas bästa spel - och att göra en uppföljare där fansen inte känner igen sig onekligen idiotiskt. Jag tycker att man gjort det strålande. Man har tagit BW och gjort det redo för 2010. Sen vet jag inte om folk kommer spela SC2 om 12 år så som folk fortfarande spelar BW, men att det kommer bli ett välbalanserat och mycket bra spel är jag övertygad om.

Sen kan man förstås diskutera sakfrågor, men i det stora hela önskade jag mig inget annat.

Så det du vill ha av nya spel är ingenting nytt, bara samma sak fast lite snyggare grafiskt sett? (SC2 är inte så mkt snygger ens IMO)...

När skall korrekta proportioner komma in i spel som SC och AoE??

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zerathin
Har nu spelat Starcraft II
i några veckort och är besviken

det är inte så stor skilnad mellan Starcraft och Starcraft II några fler gubbar hit och dit men annas väldningt likt

med tanke på att dom haft typ 10 års påsig så känns det som att blizzard har gjorde detta spel väldigt lätt för sig att kopierat ettan och gjort några få ändrigar i spelet enbart.

Sånna som du vill ju förvandla alla spela till RPG/MMO det är ju tydligt. Fattar du inte att Starcraft är ett RTS och det enda man KAN göra är just att förbättra grafik, nya enheter och updatera interface med mer funktioner etc.

Men du vill väl LÄÄÄVLA och tjacka EPICKS som alla andra p12:or

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
Så det du vill ha av nya spel är ingenting nytt, bara samma sak fast lite snyggare grafiskt sett? (SC2 är inte så mkt snygger ens IMO)...

När skall korrekta proportioner komma in i spel som SC och AoE??

Jag tycker det är lagom mycket nytt. Tillräckligt för att livslängden kommer vara lång och spelglädjen stor.

Vad hade du väntat dig då om jag får fråga? Vad hade du velat att dom skulle gjort för att du skulle bli nöjd?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kylig
Sånna som du vill ju förvandla alla spela till RPG/MMO det är ju tydligt. Fattar du inte att Starcraft är ett RTS och det enda man KAN göra är just att förbättra grafik, nya enheter och updatera interface med mer funktioner etc.

Men du vill väl LÄÄÄVLA och tjacka EPICKS som alla andra p12:or

Skitsnack. Utveckling går framåt på alla fronter inom spelutveckling.

Dom första RTSspelen var otroligt simpla men hade alla grundstenar för dagens RTS.
Idag har dom flesta utvecklarna lagt till 3D miljöer, olika zoner på kroppen och olika höjder vars krigen utspelar sig.
Det finns en hel del Blizzard hade kunnat utveckla för att göra SC2 i par med dagens RTS.
Men istället valde dom att köra på det vinnande konceptet och bara göra en uppföljare till SC1 som spelas än idag. Just för att det är enkelt och med sax-påse-sten systemet krävs det inte mycket för att alla ska lära sig spelet fort, och med enkelheten gör det samtidigt ett svårt spel att bemästra på elitnivå likt shack.
Konsolportning som dom flesta på Swec kallar den här typen av utveckling inom PCspel.

Visste du att Doom spelades med tangentbord, och mus var något som kom senare med Duke Nukém 3D och Quake.

Men du vill väl lääääääävla och tjacka epicks som alla andra p12:or och har därför ingen aning om speltuveckling över huvudtaget.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Massa jidder

Då kan man ju fråga sig varför jag spelar en beta av SC2 och tycker det är underbart, samtidigt som jag hatar alla RTS där dom lagt in för mycket flashiga saker så det bara blir jobbigt istället.

Permalänk
Medlem

Om man på fullaste allvar kallar SC2 för en consoleport har man inte alla hemma så ser ingen mening att fortsätta diskutera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MystiX
Då kan man ju fråga sig varför jag spelar en beta av SC2 och tycker det är underbart, samtidigt som jag hatar alla RTS där dom lagt in för mycket flashiga saker så det bara blir jobbigt istället.

Av samma anledning folk spelar shack.

Om du läser mitt inlägg igen så ser du att jag aldrig sagt att SC2 är dåligt. Säger att dom valde att köra på ett vinnande koncept med att hålla spelet enkelt och istället satsa på att alla kan lära sig spelet snabbt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kylig
Om man på fullaste allvar kallar SC2 för en consoleport har man inte alla hemma så ser ingen mening att fortsätta diskutera.

För att du inte hänger med i diskussionen?

Att jag kallar det konsolport är för att det är den gemensamma nämnaren dom flesta P12or på Swec förknippar med förenkling av spel.

SC2 är otroligt förenklat för att nå ut till en större publik. Precis som World of Warcraft och alla andra spel i deras serie har dom valt att lägga in gulliga figurer i ett enkelt RTS.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Fast blizzard har ju faktiskt gjort sc2 mer avancerat än bw.

Anledningen ligger väl i att de vill ha ett RTS som är snabbt, tar endast 3 minuter sen är det action. Samtidigt som det finns så otroligt mycket strategi och taktik.

Eftersom det är så enkelt att köra cheese builds i sc2 så är scouting nog det viktigaste. Ta reda på vad den andra tänker göra samtidigt som du försöker lura honom.

Om man jämför sc2 med supreme commander som nog är den andra extremvarianten av rts. Men där tycker jag själv det tar alldeles för lång tid.
Inget spel är väl helt ok hållet bättre än det andra, men det slutar nog endast med ens egna smak.

Permalänk
Medlem

Ja SC2 är grymt förenklat, de har minskat mängden jobb det tar att nå resultat precis som de gjorde med WOW det håller jag med om. Tror inte SC2 kommer hålla länge som blizzard gör det, kommer komma mods som tar bort automining och auto-surround och sånt. Jag menar nu har vilken nub som helst jaedong-zergling-micro GRATIS, helt sjukt. Så på så sätt håller jag med dig.

Permalänk
Medlem

Hmm...ser er battle.net sida också väldigt "asiatisk" ut?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965BE @3,9GHz &1,47V | Club 3D Radeon HD 4870 512MB | 8192MB Mushkin XP2-6400 | Corsair CMPSU-750HX | MSI DKA790GX Platinum | Seagate Barracuda 7200.10 320GB | Seagate FreeAgent 500GB | NOCTUA NH-U12P | G15v2 + G7 ("carbon fibre-look") | Cooler Master Cavalier 3 Black | Logitech X-230 | Samsung SyncMaster 204B
HTPC:AMD X2 4850e | Corsair TWIN2X 6400C4 | GeForce 7900GT | Asus M2N-E | iMon Inside |