Permalänk

Prisvärt datorköp av kompis?

Hej!

Tänkte köpa en dator av en vän och tänkte höra med er om det är ett bra pris.
Har inte hunnit frågat exakt vad det är för moderkort och minnen men det är ett paket inköpt från komplett för något år sedan.

De komponenter som förövrigt sitter i är:
Grafikort: nVidia Geforce Edit: 8800gt 320mb
Processor: AMD 6000+
Ram: 4gb
Hårdisk: 2st 500gb
Medföljer dessutom ngn gammal plattskärm, tgb och mus

Detta vill han ha 3000kr för. Vet att det inte är nån framtidsplattform. men är ingen hardcore gamer för den delen heller så.

Så, vad har ni att säga om detta ?

Permalänk
Medlem

Inte värt 3000 skulle jag säga, och finns ingen framtid för nån av komponenterna.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk

Okej, Vad skulle ni säga att den är värd på ett ungefär då ?

Permalänk
Medlem

Inte värt..

Har du någon tusenlapp över själv så kan du ju bygga ihop en dator som slår den där datorn som han säljer och en dator som även är mer framtidsäker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davido_gravido
Okej, Vad skulle ni säga att den är värd på ett ungefär då ?

1-1.5 k typ ;o

Permalänk
Medlem

enda jag vill ha av det där är HDDna

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davido_gravido
Okej, Vad skulle ni säga att den är värd på ett ungefär då ?

max 2000SEK

Permalänk

Jag skulle aldrig betala mer än 500 kr för den.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

om tillbehören ligger på samma nivå som komponenterna så skulle jag nog säga 1,5-2k. Generellt sett blir det lättare att sätta ett pris på saker å ting om man vet vad det är för något...

Visa signatur

Phenom II x 4 925 - Gigabyte 5750 - Asus M4A78T-E - 2x2GB Crucial BallistiX 1333 MHz 7-7-7-24 - OCZ Fatal1ty Series 550W PSU - WD Caviar black 640GB

Permalänk

Okej, tack för alla svar än så länge.

Edit, det var tydligen ett 8800gt 320mb. Är ju ändå minst 50% mer prestanda om det ändå är någon tröst.

Permalänk
Medlem

Det är ju trots allt en komplett dator, men han säljer den till dig som kompis och då känns 2000kr mer rätt, säljer han den på blocket hade han kunnat sälja den för 3000kr

Visa signatur