Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toobster
6 dagar kvar till plats 100 på Sweclockers lista.. blir nog liite fortare än det också.. naaajs..

väntar med mitt grattis tills då (nästa vecka blir tuff om jag ska ifatt dig)

Permalänk
Medlem

Wohoo! Plats 100!

Säkert lite tillfälligt då Shoggot bjuder upp till kamp!

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Citat:

Wohoo! Plats 100!

http://qstream-down.qbrick.com/04347/toob37451.gif

Grattis!
Själv kämpar jag med TheJerk, vi byter position typ dagligen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Grattis!
Själv kämpar jag med TheJerk, vi byter position typ dagligen.

Bara en tidsfråga innan du är hjälplöst förbi mig, du fuskar ju med grafikkortet också.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Tjoho! Plats 377, jag jobbar mig sakta uppåt

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Wohoo! Plats 100!

http://qstream-down.qbrick.com/04347/toob37451.gif

Grattis. Ska strax bjuda upp till kamp, du behöver inte oroa dig

Permalänk
Medlem

Woho! 13 dagars up time med 100 klara wu och 0 misslyckade Snart kommer säkert windows tycka det är dags för en reboot.

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Bara en tidsfråga innan du är hjälplöst förbi mig, du fuskar ju med grafikkortet också.

Hehe, trodde du skulle vara förbi mig nu. Jag har haft mitt foldsystem avstängt sen i tisdags eller så.

Nåja, bör vara igång om ett tag iallafall.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JayDee
Woho! 13 dagars up time med 100 klara wu och 0 misslyckade Snart kommer säkert windows tycka det är dags för en reboot.

Se till att stänga av allt vad automatiska uppdateringar heter så går det nog bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Se till att stänga av allt vad automatiska uppdateringar heter så går det nog bra

Skulle gärna vilja det, men då stänger man av uppdateringar till windows-brandväggen också. Det känns lite dumt när man har datorn uppe mot internet 24/7.

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem

Jag har just skruvat ihop en ny foldingdator med ASUS P6T6 Revolution moderkort, core i7 920 CPU och plats för 6 grafikkort (eller 3 dubbelkort).
CPUn överklockades lätt till 4 GHz och nu producerar den redan över 25 000 PPD med endast CPU och ett nVidia 9800 GX2. Effektförbrukningen ligger på ca 500 W. Givetvis är CPUn vattenkyld med D-Tek Fuzion och en Thermochill 120.3. Prylarna sitter i ett Lian-Li P343B chassi.

Woohooo!

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Carl_XII
Jag har just skruvat ihop en ny foldingdator med ASUS P6T6 Revolution moderkort, core i7 920 CPU och plats för 6 grafikkort (eller 3 dubbelkort).
CPUn överklockades lätt till 4 GHz och nu producerar den redan över 25 000 PPD med endast CPU och ett nVidia 9800 GX2. Effektförbrukningen ligger på ca 500 W. Givetvis är CPUn vattenkyld med D-Tek Fuzion och en Thermochill 120.3. Prylarna sitter i ett Lian-Li P343B chassi.

Woohooo!

Inte illa.

Ersätter den någon av dina gamla burkar eller kommer den att läggas till den existerande farmen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av era909
Inte illa.

Ersätter den någon av dina gamla burkar eller kommer den att läggas till den existerande farmen?

Det är nya grejor - fast grafikkortet användes i och för sig tidigare. Nästa inköp blir kanske ett GTX295 eller liknande. Alla andra gamla grejor snurrar fortfarande.

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är nya grejor - fast grafikkortet användes i och för sig tidigare. Nästa inköp blir kanske ett GTX295 eller liknande. Alla andra gamla grejor snurrar fortfarande.

Måste bli över 75k ppd nu då? Ingen chans att någon petar ner dig från sweclockerstronen med andra ord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Woohooo!

Impressive!

Kommer du köra på 9800 GX2, eller kommer du skaffa andra?

Mvh Daniel

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Woohooo!

Ännu mer klienter kommer behövas för att ens drömma om att nå dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Woohooo!

:D:D:D

BIGADV på CPU:n eller?

Bara att peta i grafikkort nu då, 5 st vattenkylda fermi?

---

Woohoo! Top 50!

Bytte kylpasta från "zalman följer med allt" till MX-2 som ska ha upp till 7 gånger bättre värmeledningsförmåga. Ingen direkt skillnad i praktiken dock, snuddar på 60 grader lite oftare bara. Lite svårt att säga när det pendlar 10 grader upp och ned på alla kärnor.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EoZ
:D:D:D

BIGADV på CPU:n eller?

Bara att peta i grafikkort nu då, 5 st vattenkylda fermi?

Nej jag kör a3 istället. Det verkar faktiskt ge mer PPD än -bigadv (eller i alla fall väldigt lika).
Jag väntar nog ett tag med inköp av nya grafikkort - priserna borde sjunka en del då Fermi släpps om några veckor... hoppas jag i alla fall

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero (2008-08-19 23:39)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Carl_XII (2008-08-19 10:22)
Jag har nu kommit upp i över 30 kPPD - Woohoo!
Se upp el_Mero - snart är jag ikapp dig!

Hehe, bring it on ^^

Ah, those were the days...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Ah, those were the days... [/B]

Det har uppenbarligen hänt lite under tiden som gått..

Permalänk
Medlem

Passerade just 500k points med 163 färdigvikta WU. Har varit aktiv sedan 1:a februari med en liten inkörningsperiod i början. Endast SMP foldning.

Woohoo!

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej jag kör a3 istället. Det verkar faktiskt ge mer PPD än -bigadv (eller i alla fall väldigt lika).
Jag väntar nog ett tag med inköp av nya grafikkort - priserna borde sjunka en del då Fermi släpps om några veckor... hoppas jag i alla fall

En 920 vid 4,2 med HT på ger minst 30k PPD på bigadv utan grafikkort. Så kör du den dedikerad så ska du def göra det tycker jag. Inte för att du är i akut behov av fler PPD men...

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Med risk för att jinxa det: Woohoo!, efter flera veckors degraderingar/fails tror jag att jag fått ordning på raiden och kan återuppta foldingen (håller tummarna).

edit: btw (först ska de bricka våra fina ssds sedan ska de försöka faila alla våra raid setups... intels mjukvaruavdelning )

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
Med risk för att jinxa det: Woohoo!, efter flera veckors degraderingar/fails tror jag att jag fått ordning på raiden och kan återuppta foldingen (håller tummarna).

RAID On!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero

Ah, those were the days... [/B]

Vad händer med din folding idag jämfört med då?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av era909
Passerade just 500k points med 163 färdigvikta WU. Har varit aktiv sedan 1:a februari med en liten inkörningsperiod i början. Endast SMP foldning.

Woohoo!

Härligt! Fortsätt så!

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk

Jag fick en liten AHA-upplevelse idag när jag drog igång PS3 och GPU Nu har den där känslan att man sitter och hordar försvunnit

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk
Medlem

Woohoo! Äntligen fått tummen ur och köpt grafikkort (som faktiskt fungerar)! Dedikerat till folding, inte en minut skall här spelas. GTX 260 Golden Sample blev det. ca 8000 ppd. Känns så gött, har tidigare enbart foldat med cpu och aldrig kommit över 2000 ppd så det är ett stort lyft!

Permalänk
Medlem

4h 32m kvar tills jag hamnar på de första 5 sidorna för sweclockers på extremoverclocking! YEAH!
varit en hård tid sen nov 09 med strömavbrott och kassa p4'or som aggerar centralvärme

Permalänk
Hedersmedlem

Woohoo A3 med TPF under 3 min för första gången (dryga 18k ppd under denna wu)!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
Woohoo A3 med TPF under 3 min för första gången (dryga 18k ppd under denna wu)!

Grattis! Du verkar ha fått bra ordning på kylningen får man säga.

Visa signatur