EA följer i Ubisofts spår med Internet DRM

Permalänk
Medlem

EA följer i Ubisofts spår med Internet DRM

Tom's Hardware

Citat:

Command & Conquer 4 "has no DRM," except for Internet-required DRM.

It's no secret that Ubisoft's latest DRM scheme isn't one that's garnering any fans. The requirement for a constant and stable internet connection constantly for one to play Silent Hunter 5 or Assassin's Creed II or the upcoming Splinter Cell Conviction means that gameplay can be halted with any break in connection or fault on Ubisoft's end.

Despite the public backlash over this system, it seems that it is gaining some popularity over at EA. In a forum post by a C&C Community Manager Apoc, it was revealed that Command & Conquer 4 "has no DRM," but gamers must be connected to the internet.

Permalänk

De kan sitta själva och spela sina skräpspel,ingen bryr sig. Piraterna hittar väl ändå ett sätt att spela utan,bara vi som betalar som drabbas.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

EA games och ubisoft kommer också utnyttja din webcam för att vara säker på att det inte sitter någon med ögonlapp och papegoja på axeln.

Permalänk
Medlem

Dessa företag kommer gräva sin egna grav..

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Haha, Ubisoft's DRM blev ju knäckt på knapp vecka ellerhur?

Så hur lång tid tror ni det tar för piraterna denna gång ?

Permalänk
Medlem

Låter ju inte lika absurt som Ubisofts skydd, då det verkar som om EA "bara" kontrollerar licensen vid start och inte stänger ner spelet om linan dör.
Varför inte bara köra antingen eller, antingen online verifiering eller via disk check. För att hoppas på total avsaknad av kopierings skydd kan man ju inte

Inte så att jag tycker det är bra med irriterande kopierings skydd som ändå inte fungerar men det här är inte fullt lika hjärndött som konstant internet.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
EA games och ubisoft kommer också utnyttja din webcam för att vara säker på att det inte sitter någon med ögonlapp och papegoja på axeln.

Haha! Måste älska dina kommentarer!

De kommer införa obligatorisk internetlina samt webcam.

OnTopic:
Jag tänker då aldrig köpa ett spel med DRM. Inte så länge jag bor som jag gör med en internet lina jag inte kan lita på.

Permalänk

EA games kan dra åt helvete. Först sabbar dom bc2 (med ostabila servrar) och nu det här...asså seriöst ea...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Haha, Ubisoft's DRM blev ju knäckt på knapp vecka ellerhur?

Så hur lång tid tror ni det tar för piraterna denna gång ?

Nej. AC2 etc har inte blivit knäckta än, det enda som blivit knäckt är Silent Hunter 5.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
EA games och ubisoft kommer också utnyttja din webcam för att vara säker på att det inte sitter någon med ögonlapp och papegoja på axeln.

Ganska hårt garv på det där lär jag säga xD

Edit; citerade fel -.-

Visa signatur

Never say sorry. It's a sign of weakness

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
EA games och ubisoft kommer också utnyttja din webcam för att vara säker på att det inte sitter någon med ögonlapp och papegoja på axeln.

Dagens bästa, som vanligt från Robbaz.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobz0r
EA games kan dra åt helvete. Först sabbar dom bc2 (med ostabila servrar) och nu det här...asså seriöst ea...

Har dom varit seriösa överhuvudtaget?

Dom har sen urminnes tider skitit i kunden till 100%

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd

Tacka vet jag Bethesda och deras Elder Scrolls serie (känner inte till hur det ligger till med Fallout och andra spel), inga skydd överhuvudtaget och nog säljer det bra ändå.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
EA games och ubisoft kommer också utnyttja din webcam för att vara säker på att det inte sitter någon med ögonlapp och papegoja på axeln.

Haha guld

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem

Inte köpt AC2 just för det är så mycket annat och att det känns som 1an fast lite mer godis så kanske inte så mycket man missar

Men jag tycker synd om alla som köpte spelet till pc och sedan inte ens kunde spela det. Hörde från EpicBattleAxe.com att det även var en tråd på Ubisofts forum som var hela 92sidor från användare utan ett enda svar.
Verkligen dåligt för dom som verkligen betalat och gått med på dessa krav

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Jag tyckte EA var dryga med Mass Effect. Först skulle man regga sig på BioWare's hemsida sedan var man tvungen att göra en ny reggning på EA's hemsida och installera deras nedladdningsklient för att kunna dra hem en DLC som man kunde spela igenom på en dag eller två.

Jag har faktiskt hållit mig ifrån Dragon's Age just för att slippa EA och nu blir de alltså ännu drygare?

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

Roligt att Command & Conquer 4 redan är ute på piratsidor och fullt spelbart tydligen.

Blir inga mer EA eller Ubisoft spel för mig nu, undantaget var Bioware's Dragon Age & Mass Effect 2. Men om inte Bioware skärper sig & bryter från EA så blir det inte fler spel från dom heller.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Roligt att Command & Conquer 4 redan är ute på piratsidor och fullt spelbart tydligen.

Blir inga mer EA eller Ubisoft spel för mig nu, undantaget var Bioware's Dragon Age & Mass Effect 2. Men om inte Bioware skärper sig & bryter från EA så blir det inte fler spel från dom heller.

Command & Conquer är ute fullt spelbart även via steam likadant hände med supreme comander det nya det blev hackat efter 2 dagar och finns online läge så du sitter och spela det som ett helt vanligt köpt spel på steam.

Visa signatur

Intel Core i5 4670k gigabyte Gigabyte GA-Z87X-D3H A-Data 4x4Gb 1600mhz 4x1Tb diskar SSD 120gb Kingston r9 270X Gigabyte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lideri
Låter ju inte lika absurt som Ubisofts skydd, då det verkar som om EA "bara" kontrollerar licensen vid start och inte stänger ner spelet om linan dör.

Det är inte vad jag har läst:
http://arstechnica.com/gaming/news/2009/07/forced-to-connect-...
http://hellforge.gameriot.com/blogs/Hellforge/Next-Gen-DRM-Co...

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Roligt att Command & Conquer 4 redan är ute på piratsidor och fullt spelbart tydligen.

Blir inga mer EA eller Ubisoft spel för mig nu, undantaget var Bioware's Dragon Age & Mass Effect 2. Men om inte Bioware skärper sig & bryter från EA så blir det inte fler spel från dom heller.

Sen har dom förstört allt som c&c handlar om. Testade det. Vadfan är spelet för skit?! Kan inte bygga sina baser! du kan bygga några pansar vagnar skicka över tilll motståndaren och bygga nya skicka bygga nya skicka. Spelet måste vara det sämsta jag har spelat på länge. Sen fattar jag inte varför dom ska ha en fps cap på 30fps för?! var det inte en fps cap på 25 i red alert 3 nu om jag ej miss minner mig

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
Inte köpt AC2 just för det är så mycket annat och att det känns som 1an fast lite mer godis så kanske inte så mycket man missar

Men jag tycker synd om alla som köpte spelet till pc och sedan inte ens kunde spela det. Hörde från EpicBattleAxe.com att det även var en tråd på Ubisofts forum som var hela 92sidor från användare utan ett enda svar.
Verkligen dåligt för dom som verkligen betalat och gått med på dessa krav

AC2 är "tyvär" grymt mycket bättre än ettan på i princip alla punkter (vilket jag grundar på 360 versionen som förmodligen är identisk med pc versionen minus skydd), synd bara på kopieringsskyddet som hindrar mig och säkert många andra att köpa det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
EA games och ubisoft kommer också utnyttja din webcam för att vara säker på att det inte sitter någon med ögonlapp och papegoja på axeln.

Jag kan se det framför mig, en video-version av chattroulette som bara EA-anställda spelar
Jag undrar vad risk-tillägget skulle vara ^^

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Jag kan se det framför mig, en video-version av chattroulette som bara EA-anställda spelar
Jag undrar vad risk-tillägget skulle vara ^^

Synd att chat-roulette blev stört hypat... var ju awesome innan det, nu så sitter bara pervon där. Pianoguy är heller inte där längre!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
EA games och ubisoft kommer också utnyttja din webcam för att vara säker på att det inte sitter någon med ögonlapp och papegoja på axeln.

Bäst. Men seriöst tänk om spelföretagen skulle kräva att kunna övervaka spelaren, webcam ett krav för att ha spelet igång.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danneee
AC2 är "tyvär" grymt mycket bättre än ettan på i princip alla punkter (vilket jag grundar på 360 versionen som förmodligen är identisk med pc versionen minus skydd), synd bara på kopieringsskyddet som hindrar mig och säkert många andra att köpa det.

För det vore verkligen korkat om 2an skulle prestera sämre ifrån sig

Dock är det massa annat som sagt jag valt före än att spela AC2

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

På tal om absurdheter råkade jag läsa någon intervju/artikel med något högt huvud från EA som insisterade på att DLC-material skulle motivera pirater att köpa spel. Tyvärr har jag ingen länk, men det hela är orealistiskt men ändå genomfört. Inte att pirater börja köpa spel för att köpa pyttesmå, obetydliga extramaterial - utan att industrins största nötter har en så osund verklighetsuppfattning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Roligt att Command & Conquer 4 redan är ute på piratsidor och fullt spelbart tydligen.

Blir inga mer EA eller Ubisoft spel för mig nu, undantaget var Bioware's Dragon Age & Mass Effect 2. Men om inte Bioware skärper sig & bryter från EA så blir det inte fler spel från dom heller.

Piratfolket är som oftast väldigt talangfulla, faktiskt. Dedikerade och effektiva. Vad nu företagen lägger kraft och pengar på kommer vara utraderat i piratversionerna i samband, om inte annan, programmets officiella lansering.

Själv har jag satt upp en regel för mig själv att aldrig i mitt liv köpa ett EA-producerat spel igen, åtminstone inte till PC, samma sak gäller Ubisoft. Det handlar om principer. Känns olustigt att betala för produkter som handikappas av bekväma bolag som göra marknadsanalyser på PirateBay hellre än att lyssna på vad de kvarlevande kunderna är ute efter.