Permalänk
Medlem

Tycker C&C blivit sämre ändå sen EA tog över. Tiberian Sun var bäst IMO sen har varje spel blivit sämre å sämre. C&C3 var sista som var ganska okey. RA3 kändes helt fel.

Detta förstår jag inte alls. Först inget basbyggande å så cut scenes som inte alls stämmer med andan i de tre tidigare C&C spelen. Om det ändå var sista spelet i serien som de säger så kunde de väl fortsatt i samma stil och testa helt nya stilar med en ny serie.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

C & C Tiberium Dawn:
Ett av de bästa spelen i serien. Nutida och realistiskt. Inte allt för mycket laservapen och high-tech grejjor för att det ska vara intressant.

C & C Red Alert:
TANKS! Bästa spelet i serien. Till och med filmsekvenserna var helt ok. kan nog alla utantill tror jag.

C & C Tiberium Sun:
helt OK, men helt plötsligt så var det en massa aliens och högteknologiska skyddsköldar... Tummen upp för Ion Canon.

C & C Red Alert 2:
Höga förväntningar, pajas spel. var väl rätt OK tills det började komma "clones" och flygande tefat...

C & C Tiberium Wars:
Bättre än Tiberium Sun. Spännande story och mystiken tätnar runt Kane och man undrar vad han har för planer egentligen. Stort misslyckande att det kom en massa aliens som skulle invardera jorden.

C & C Red Alert 3:
testade det i 3 timmar. Dynga. Inte ens Peter Stormare kan få det att bli dugligt. Klart sämst i hela serien,

C & C Tiberium Twilight:
testade det i 45min igår. Storyn verkar OK det lilla jag sett men spelmekaniken är så annrolunda så det är svårt att säga. Känns inte som C&C längre.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjalve

C & C Tiberium Sun:
helt OK, men helt plötsligt så var det en massa aliens och högteknologiska skyddsköldar... Tummen upp för Ion Canon.

Var det inte Tiberian Sun?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har problem.

Jag har precis klarat en bana som heter To kill a prophet, när nästa bana laddas så får jag banan som heter Lockdown vilket är banan innan, när jag sedan tar mig igenom den igen så kommer jag till To kill a prophet igen...

Vet inte om det är en bug eller inte

Permalänk
Medlem

gillade inte alls C&C4 :/ tyckte det sög totalt, vill ha red alert! de första red alert dvs. it is awsome!

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Glad att jag ej köpte spelet.

Som nämts tidigare, sen EA tog över från Westwood har det bara gått neråt.
Red alert 2 var galet skoj.
Lirade t,om via modem online

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

C&C3 var faktiskt ett riktigt bra spel, gillade även RA2 men det var ju under Westwoods livstid

C&C4 verkar vara ett skämt.

Permalänk
Medlem

C&C Generals & Zero Hour, det var bra grejer det bortsett från att det var EA och gick inte att spela efter ett år eller så när de inte fixade buggar / fusk. Nej detta spel ser inte så intressant ut och sen är det ju EA så nej tack.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Tja, någon som känner till en officell tråd för Command & Conquer-serien? Jag tänker på lite mods och sånt - främst till Generals.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Tja, någon som känner till en officell tråd för Command & Conquer-serien? Jag tänker på lite mods och sånt - främst till Generals.

detta borde väl duga?
http://www.commandandconquer.com/forums/

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag tycker som i princip alla att spelet var riktigt uselt från det jag fick testa.

Men har det ändå sålts många spel för att kunna motivera vidare framtagande av denna serien?

Permalänk
Medlem

Tillåt mig att göra detta, som inbiten C&C spelare sedan 4 (!) års ålder:

C&C Tiberian Dawn:
Otroligt svårt spel. Spelat igenom det mesta (På grund av att det var så svårt!), gillar det.

C&C Red Alert:
Mycket intressant story. Mycket verklighets-trogen kännsla till det, trots sci-fi delen.

C&C Tiberian Sun:
Min absoluta favorit innom C&C vad gällande enhets design och den allmänna atmosfären detta spel har.

C&C Red Alert 2:
Mycket roligt som en alternativ storyline efter RA1. Skall inte tas seriöst, utan snarare ganska komiskt.

C&C Renegade:
Bästa FPS spelet som finns, helt i klass med Battlefield vad gällande spelbarhet! Detta är ett måste att pröva på onlineläget i. Ett tips: Kolla up C&C Renegade X.

C&C 3 Tiberium Wars:
Här har vi det första C&C spelet som var riktigt kasst vad gällande design. Det stämmer inte alls överens med vad Tiberian Sun lärde dig. För att detta spel ska bli spelbart så KRÄVS modden "Tiberium Essence" till det, då det helt plötsligt får en mycket bättre kännsla till sig.

C&C Red Alert 3:
Roligt komiskt spel. "Lite" för mycket fokus på halv-nakna kvinnor dock. Inte alls att bli tagen seriöst. Ett tips: Se det som en icke-canon parodi på RA2.

C&C 4 Tiberium Twilight:
Fullkomlig katastrof. Detta är inte C&C, och inte canon i mina ögon. Totalflopp rakt igenom.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841