Command & Conquer 4

Permalänk
Avstängd

Command & Conquer 4

http://www.commandandconquer.com/cnc4/index.html

Citat:

The story of Command & Conquer 4 takes place after the events of the critically acclaimed Command & Conquer 3: Tiberium Wars™. The year is 2062 and humanity is at the brink of extinction. With only six years left until the mysterious crystalline structure Tiberium renders the earth entirely uninhabitable, the two opposing factions - Global Defense Initiative (GDI) and the Brotherhood of Nod - inevitably find themselves in desperation for the same cause: to stop Tiberium from extinguishing mankind. The unthinkable becomes reality and Nod's enigmatic leader Kane takes off for GDI headquarters. What is Kane planning in the heart of his enemies' base? Command & Conquer 4 draws the epic conclusion to the beloved Tiberium universe, where fans will learn the fate of Earth, Nod, Tiberium, GDI and most importantly, Kane's motivations behind his decade-long plan.

Citat:

In addition to the two campaigns on the epic battles of GDI and Nod, which players will get to conquer alone or in a cooperative mode, Command & Conquer 4 will also feature a new 5v5 objective-based multiplayer mode, promoting teamwork and cooperation and delivering a social real-time-strategy experience never seen before in a Command & Conquer game.

Vad tror ni? Kommer EA sumpa detta eller kommer det bli kalas? Jag hoppas på det bästa.

Kane lives in death!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Kände lite star wars-vibbar när Kane klev in med sin ovanligt mörka mantel..

Men får man fråga vad som hände med Westwood, var det inte dom som skapade serien?

Permalänk
Hedersmedlem

*hoppas*

Permalänk
Medlem

Fasen att det ska vara så lång tid kvar. Väntan har varit nog lång. Får verkligen hoppas det kommer.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anthons
Kände lite star wars-vibbar när Kane klev in med sin ovanligt mörka mantel..

Men får man fråga vad som hände med Westwood, var det inte dom som skapade serien?

Ja de var riktigt najs.

Jo, de var Westwood som skapade serien. De blev dock uppköpta av EA.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Westwood_Studios

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
*hoppas*

Innan spelet kommer får du fan ta å fixa till NOD-chassit!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Command & Conquer ftw

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

synd att det kommer bli sista spelet C&C var det spelet som fick mig att börja spela överhuvud taget, känns som en bit av en själv kommer dö när det är över för C&C

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Fasen att det ska vara så lång tid kvar. Väntan har varit nog lång. Får verkligen hoppas det kommer.

håller med dig!!

Permalänk
Medlem

Härligt! C&C3 var riktigt bra spel tycker jag! Till skillnad från Red Alert 3, usch. Får hoppas på att detta håller måttet

Jag har inte kikat så noga, men vet någon om det blir samma motor, eller en ny i detta spelet?

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

Flopp såklart. Vart har strategin tagit vägen? C&C 3 var så otroligt dåligt...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Flopp såklart. Vart har strategin tagit vägen? C&C 3 var så otroligt dåligt...

Visst det håller det inte samma klass som de gamla, men otroligt dåligt är väl lite av en överdrift?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Spelsajten Voodoo Extreme skriver att de som köper Command & Conquer 4 måste räkna med att vara konstant uppkopplade för att kunna spela.

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=33788

Till någon nytta, eller bara ett försök att stoppa piratkopieringen? Sålänge det fungerar så bryr jag mig inte.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sputte
Jag har inte kikat så noga, men vet någon om det blir samma motor, eller en ny i detta spelet?

Enligt wiki ska det vara RA3-motorn, fast uppdaterad. Spelet ska även vara det sista i C&C Tiberium-serien.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Inaktiv

Hoppas man kan zooma in och ut som i Supreme commander, annars kommer det kännas så 2002...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
*hoppas*

thumps up for that

EA for inte sumpa detta spel

Permalänk

Jag är grymt nyfiken men jag tror inte så mycket för mig.
Jag gillar enkelhet där få "pjäser" med enkla regler skall finnas, och man med dessa ska göra så smarta drag som möjligt. Det var detta jag älskade så start med C&C originalet. Likaså att jag älskade simcity originalet, men inte gillade uppföljarna. Visst en massa mer detaljer, men för mig var de ej roligare. (speciellt då jag ej hade tid att sätta mig in i detaljerna)

Nå vi alla har som tur är olika smaker. Nu skulle i.o.f.s. c&C 4 bli som jag önskar, (skilj på enkelhet i gameplay och grafik) men jag tror de satsar på att göra spelet mer komplicerat.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Visst det håller det inte samma klass som de gamla, men otroligt dåligt är väl lite av en överdrift?

Nej det är det inte. Strategin är totalt borta... nu mera är det bara att rusha ut tanks så är matchen över på 10 min... absolut ingen spelkänsla.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Nej det är det inte. Strategin är totalt borta... nu mera är det bara att rusha ut tanks så är matchen över på 10 min... absolut ingen spelkänsla.

Uhm... gamla CnC spel handlade inte om mycket mer än att spamma fler av din standard tank än din fiende. I hörde i RA2 spammade folk primsa tanks istället.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breadcrab
I hörde i RA2 spammade folk primsa tanks istället.

Och i red alert 1 var väl det sovjetiska tankanfallet ökänt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breadcrab
Uhm... gamla CnC spel handlade inte om mycket mer än att spamma fler av din standard tank än din fiende. I hörde i RA2 spammade folk primsa tanks istället.

Tänkte mer på spel som Supreme Commander och Forged Alliance. Även de gammla C&C spelen hade mer taktiktänkande än C&C 3.

Permalänk

Måste säga att C&C4 var en riktig besvikelse

Snacka om att döda serien.

Inget basbyggande och ingen taktik över huvudtaget bara att bygga dom rätta enheterna och några Energiers som reparerar dina enheter och marschera på :S

Visa signatur

Intel C2D E8500 @ 3.6Ghz / Gigabyte x48-Ds5 / OCZ Reaper 2x2GB @ 1066MHz / ASUS 4870 tob 512MB / Corsair HC620W / Antec P180 / 2x650GB + 1x500GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Bender
Måste säga att C&C4 var en riktig besvikelse

Snacka om att döda serien.

Inget basbyggande och ingen taktik över huvudtaget bara att bygga dom rätta enheterna och några Energiers som reparerar dina enheter och marschera på :S

Jag får ta och hålla med dig, det egentliga C&C spelet jag gillade var Tiberian Sun. Men jag fattar inte vad som får dom att gå ifrån konceptet med spelserien på det sista spelet, låter vanvett. Dom borde hålla sig till spelstilen dom haft i de förra spelen och satsa på ny spel i en ny spelserie.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Blev ruskigt besviken på C&C4..
Varför har dom tagit bort basbyggandet för och ersatt de med en ända stor soppa, grötigare spel får man ju leta efter?

Snacka om ett kvalitativt skit spel...

Permalänk

jag skäms.. jag köpte skiten fastän jag viste att jag skulle hata det...men men äger alla cnc spel...hörde om nåt cnc surviver men vet inte om det var ett helt spel.

som tidigare person sa, varför kunde dom inte hålt konceptet serien ut och gjort nytt i nästa spel...för övrigt tilhör jag dom som tyckte att cnc 3 var bra.. en hel del ea hatare gillar inte cnc3 har jag förståt.

westwood vrider sig i graven!

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem

Ja tacka vet jag westwood. Dom visste vad dom pysslade med. C&C95 var lätt det bästa imo

Permalänk

helt klart ett av dom sämsta cnc spelen, som att spela skiten dow2

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle@anka
helt klart ett av dom sämsta cnc spelen, som att spela skiten dow2

Har inte testat den nya C&C än och lär inte heller göra det,men det är tråkigt att se åt vilket håll RTS spelen börjat vandra. Company of heroes var riktigt kul , men DOW 2 var en stor besvikelse. Vi får hålla tummarna och hoppas att Massive släpper något bra. Nu när Ubisoft har köpt de tvivlar man på det.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Det ända bra lir som kommmit i c&c serien var Generals och Generals Zero Hour. Du kunde göra många olika strategier och hade frihet att ha hur många enheter som du ville. Få enheter hade stor betydelse, allt du gjorde hade stor betydelse. Med rätt strategi kunde få enheter besegra många och dyrare.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd

Själv så tycker jag spelet är ett *FAIL*

C&C3 är fortfarande bäst

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Väldigt lite som kommer från EA är bra. Finns vissa företag som de äger som göra bra spel som Bioware och Dice , men det känns sorligt att se hur de mjölkas.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

shit vad ni tjötar om vilket spel som är bäst, jag skall bara slå fast sanningen... Command & Conquer Generals Zero Hour är det hittills bästa spelet jag spelat! =D Fler som håller med??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sputte
Härligt! C&C3 var riktigt bra spel tycker jag! Till skillnad från Red Alert 3, usch. Får hoppas på att detta håller måttet

Jag har inte kikat så noga, men vet någon om det blir samma motor, eller en ny i detta spelet?

Red Alert 3, är bäst tyker jag allfall. jag gillar inte c&c3 har testat det
jag vet inte hur c&c4 är men är väldit sugen på att köpa det har man testat alla Red Alert och c&c spelen ska man testa c&c4 tyker jag