Permalänk
Medlem

Displaybyte på HTC Desire.

Tänkte dela med mej av min fredagsaktivitet som slutade helt ok faktiskt.

Detta är mitt första galleri så jag hoppas att jag sprider glädje ändå.

(Fick inte med så många bilder som jag hade tänkt. Va lite väl mycket inne i skruvandet, men om någon undrar så äre bara att fråga)

Displaybyte på HTC Desire.

Visa signatur

Rog Strix B550-i | Ryzen 7 5800X @ 4.3Ghz | Corsair Vengeance LP 2x8gb 3000Mhz | Asus RTX 3060ti |
Pirat Prusa MK2 | Prusa Mini

Permalänk
Medlem

Kanske lite missvisande rubrik annars ok galleri.

Permalänk
Medlem

Ok, men på vilket sätt är det missvisande?

Visa signatur

Rog Strix B550-i | Ryzen 7 5800X @ 4.3Ghz | Corsair Vengeance LP 2x8gb 3000Mhz | Asus RTX 3060ti |

Permalänk
Medlem

Fint, bra jobbat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeGreeZ:

Ok, men på vilket sätt är det missvisande?

är ju inte displayen du byter utan glaset

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Snyggt, detta är galleri som jag gillar Lärorikt och intressant

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

är ju inte displayen du byter utan glaset

Jaja men jag tar ju bort amoleden med så om man skulle vilja byta den så är det ju bara att köra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Härligt, drog en beställning på glas nu me, haft min med krossat glas legat i lådan i ett par månader. Dags att åtgärda det, typiskt att man har microsim till iphonen nu bara :-/

Permalänk
Medlem

Fint gjort, humor och trevligt med annat än dator dator dator 5

Bortredigerat ett svar på §9
Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeGreeZ:

Jaja men jag tar ju bort amoleden med så om man skulle vilja byta den så är det ju bara att köra.

haha ok då, går med på det

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Hedersmedlem

*galleri redigerat*
*tråd rensad*

Notera att all handel skall ske via marknad.

Permalänk
Medlem

HTC Desire <3 Ja har lyckats trampa på min 2 ggr bytt skärm 2 ggr (på garantin)

Visa signatur

Gaming Rigg: Intel i9 12900k, Mobo: ASUS TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 GPU:Gigabyte Geforce RTX 3080 Ti 12GB AORUS MASTER, RAM: Kingston Fury 32GB (2x16GB) 3200 Mhz CL16, SSD: Samsung 980 PRO 1TB, Kingston NV1 2tb, PSU: Corsair HX1200i 80+ Platinum, Case Coolermaster CM700P
Skärmar: Samsung Odyssey C49G95, Mission SG MF34144UWQHD

Permalänk
Medlem

Ha kvar galleriet ! om jag nångång lyckas förstöra skärmen på min desire så kan detta vara bra

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

Riktigt trevlig läsning. Lärde mig nåt om den där sensorn. Den sensorn brukar ibland inte fungera på vissa Iphone 4. Kan vara så att monteringen i industrin råkade göra samma misstag som du gjorde fast de kom inte på det?

Visa signatur

hardqare.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av GameTeQ:

HTC Desire <3 Ja har lyckats trampa på min 2 ggr bytt skärm 2 ggr (på garantin)

Rekord i klantighet?

Visa signatur

Nytt bygge: Anubis

OLD: "Reaper"
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
EVGA GeForce GTX 1060 6GB Superclocked

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiskskit:

Härligt, drog en beställning på glas nu me, haft min med krossat glas legat i lådan i ett par månader. Dags att åtgärda det, typiskt att man har microsim till iphonen nu bara :-/

Det är bara att säga till om det kör ihop sej.

Btw äre någon mer telefon som ni skulle vilja se isärplockad?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeGreeZ:

Samsung Galaxy S. Och så skulle jag vilja ha ett bättre bakstycke till den telefonen då den är så hal.

Visa signatur

hardqare.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeGreeZ:

Oja! Släng upp allt du har! Riktigt underhållande!

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag blev jätte osäker, bytte du bara glaset eller kan man även byta till en version med super amoled display? isåfall beställer jag en direkt.

Permalänk
Medlem

Jag bytte bara glaset så det är samma amoled som orginalet

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har hänt exakt samma sak för mig! Vart beställde du glaset? Ska nog göra samma sak att fixa det själv, all tips & hjälp är uppskattat!

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk

Kul med ett lite annorlunda galleri! Bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Jag tackar för all den positiva responsen... Klurar på vad jag ska ge mej på nästa gång...

Visa signatur

Permalänk
Sötast

Det var kanske inte den bästa bakgrunden för att visa slutresultatet? =D

Såg ut som att du krossat displayen också haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Det var kanske inte den bästa bakgrunden för att visa slutresultatet? =D

Såg ut som att du krossat displayen också haha

Haha sant. Tänkte inte på det, jaja du får ha mitt ord på att glaset är helt. Dock så råkade jag bränna kretsarna på desiern för ett tagsen. Inte bra att klocka saker förmycket.

Visa signatur