Gmail inkorg-mail -> kalender = hur?

Permalänk
Medlem

Gmail inkorg-mail -> kalender = hur?

Hej!

Enligt den här länken, och Googles egna FAQ, så kan du i ett mail "skicka" det till ett visst datum i din kalender. http://www.fanhow.com/knowhow:Create_Google_Calendar_Events_from_Gmail_35328503

Men i min Gmail finns inte denna "create event" flik, det finns bara "Lägg till i aktiviteter"(heter Tasks på bilden ovan) och några till.

Hur löser jag detta?

Mitt grundproblem är alltså att jag får ett vanligt mail, innehållandes datum och tid om någon händelse. Istället för att separat öppna kalender hade jag tyckt det varit händigt om jag kan utifrån mailet skapa en kalender händelsedirekt.

Permalänk
Medlem

Testa att ändra språk till engelska i Gmail, vissa funktioner finns inte på andra språk

Permalänk
Medlem

Tack, prövade! Fungerade inte dessvärre. Fler ideér?

Permalänk
Skrivet av aalleexx:

Tack, prövade! Fungerade inte dessvärre. Fler ideér?

Ändra språk till English(UK), det har fungerat för mig, lycka till!

Visa signatur

Samsung 32" 144hz 2K, Sennheiser 360, MSI GP62MVR 6RF Leopard Pro

Permalänk
Medlem

Kolla ifall det är en Labs funktion som du måste aktivera.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Du måste skicka mailet innan du kan skapa en event för den. Prova att öppna ett skickat/mottaget mail och tryck på "More Actions" -> "Create event" i menyn.

Visa signatur

Moderkort: ASUS P7P55D-E Pro, Grafikkort: Gigabyte HD6950 2GB, Processor: Intel i5 760 2,8GHz (3,6 GHz), Kylning: Noctua NH-U12P SE2, RAM: Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz DDR3, Hårddisk: 1TB Samsung Spinpoint, Nätaggregat: Fractal Design Tesla 650W 80+, Chassi: Cooler Master HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Jag prövade att ändra till UK english, och jag har prövat med alla sorters mail: skickade, mottagna, ej-skickade m.fl.

Googlade lite på det, och flera användare uppges att denna funktion har "försvunnit" för dem. Riktigt skumt!

Saknar funktionen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av aalleexx:

Jag prövade att ändra till UK english, och jag har prövat med alla sorters mail: skickade, mottagna, ej-skickade m.fl.

Googlade lite på det, och flera användare uppges att denna funktion har "försvunnit" för dem. Riktigt skumt!

Saknar funktionen..

Säker på att du kollar rätt?

Visa signatur

Moderkort: ASUS P7P55D-E Pro, Grafikkort: Gigabyte HD6950 2GB, Processor: Intel i5 760 2,8GHz (3,6 GHz), Kylning: Noctua NH-U12P SE2, RAM: Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz DDR3, Hårddisk: 1TB Samsung Spinpoint, Nätaggregat: Fractal Design Tesla 650W 80+, Chassi: Cooler Master HAF 912 Plus

Permalänk
Permalänk
Medlem

Har den på vanliga Gmail men inte i Gmail Apps.

Permalänk
Medlem

Oh well, lite tråkigt ju! Hoppas dom fixar buggen fort, om det nu är det (men kan inte tänka mig någon annan anledning till att det inte fungerar).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

I en tråd jag startat på Google forum har det kommit en del förslag men ännu ingen lösning: http://www.google.com/support/forum/p/gmail/thread?tid=3cf69b...