Mobil runt 6k. Svårt att välja!

Permalänk
Medlem

Bara för att vara annorlunda så föreslår jag Motorola Atrix!
http://www.motorola.com/consumers/XW-EN/Motorola-ATRIX-XW-EN....

Visa signatur

01000010011011110101101001101111

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racka:

Angående om arc känns robust eller inte så kan jag säga att den känns precis like tung och välbyggd som iphone, i alla fall enligt mig.

Håller inte alls med. Jag gillar verkligen designen på Arc, snygg och unik. Dessvärre blev jag mycket besviken när jag klämde på den första gången. Känns långtifrån lika gedigen som iPhone 4. För lätt och plastig. Trist på en så annars väldigt snygg design.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Currybarnet:

Aldrig hängt sig eller liknande? Så många gånger jag varit med då den bara hängt sig och allmänt fuckat upp, satio är inte en värd mobil atm, erkänn det själv. Nu är det Android eller iPhone som gäller, (bra touch alltså )

Hur länge har du haft en satio i din ägo? Vilken version?

Som sagt, den hänger sig inte, är bara seg och ingen normal människa skulle köpa den nu, android FTW.

Permalänk
Medlem

Tänkte upplysa er om att jag nu bestämt mig för en iPhone. Vill även nämna att det påstås att den vita iPhonen är ngt tjockare - http://www.engadget.com/2011/04/29/white-iphone-4-thickness-c...

Tack för svaren. Var ett svårt beslut men blev nästan slumpen som fick avgöra.

MVH

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz

Permalänk
Medlem

Med tanke på att det blev en iphone förstår jag att det måste ha varit slumpen som avgjorde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Med tanke på att det blev en iphone förstår jag att det måste ha varit slumpen som avgjorde.

xD.. Det som fick mig att välja den framför Arc var:
-Känns smidigare
-Mer responsiv skärm

Hoppas dock att iTunes inte jävlase med en

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz

Permalänk
Medlem

Nåja jag behöver kanske inte vara sån.
Hoppas att du har kul med din nya telefon trots allt.
Själv är jag pågång att köpa Samsung Galaxy S2.

Det finns en del som menar att den är designad för att konkurrera med iPhone4. De påpekar att utseende är likt iPhone4.
Det stämmer inte. Det är designad för att konkurrera med iPhone5. Hårdvarumässigt och funktionsmässigt så kommer det inte att finnas någon riktig konkurrent innan iPhone5 kommer ut, även om Htc sensation kanske ligger nära.

Hur som helst, hoppas att du inte ångrar dig, och inte känner dig allt för övervakad av Apple.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Nåja jag behöver kanske inte vara sån.
Hoppas att du har kul med din nya telefon trots allt.
Själv är jag pågång att köpa Samsung Galaxy S2.

Det finns en del som menar att den är designad för att konkurrera med iPhone4. De påpekar att utseende är likt iPhone4.
Det stämmer inte. Det är designad för att konkurrera med iPhone5. Hårdvarumässigt och funktionsmässigt så kommer det inte att finnas någon riktig konkurrent innan iPhone5 kommer ut, även om Htc sensation kanske ligger nära.

Hur som helst, hoppas att du inte ångrar dig, och inte känner dig allt för övervakad av Apple.

Jag håller med dig till 110% och även jag tänker införskaffa en Samsung Galaxy S2. För mig är det ett självklart val nu när jag ska köpa en mobil för +5k. Det finns ingen mobil som matchar Galaxy S2 i sin helhet idag i mitt tycke.

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem

Jag skulle föreslå något i stil med en Omnia 7 (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=739789) eller LG Optimus 7 (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=725900)

Permalänk
Medlem

DU borde verkligen ta en noga titt på SGS2an! Läs alla recensioner som finns postade i SGS tråden.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludde551:

xD.. Det som fick mig att välja den framför Arc var:
-Känns smidigare
-Mer responsiv skärm

Hoppas dock att iTunes inte jävlase med en

Mer responsiv skärm? Va? Det var kanske så år 2009 när Android var fruktansvärt.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Inaktiv

Jag råder dig att avbeställa din iphone och beställa en Galaxy S II istället, som är betydligt bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon89918:

Jag råder dig att avbeställa din iphone och beställa en Galaxy S II istället, som är betydligt bättre.

+1. Jag förstår verkligen inte varför man köper en iPhone 4 i dagsläget när Samsung Galaxy S2 är bättre på i princip alla punkter OCH billigare(!).

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
VR-fantast
Skrivet av Murer:

Jag förstår dig men ändå inte. Varför vill du köra så som tillverkarna ger ut telefonerna? Min Samsung Spica i5700 var obrukbar med det medföljande gränssnittet, och man bryter ju liksom inte garantin eller något om man laddar ner ett program från Market. Om du gillar en telefon så skall du inte tänka på gränssnittet alls tycker jag, det kan du ändå fixa hur du vill sedan. Ladda ner en vettig Launcher och fixa iPhone-tema om du gillar det, eller bara fixa något annat. Finns många möjligheter.

Men om du inte gillar designen på HTC-lurarna så ska du nog inte köpa en sådan, obviously.

Det handlar lite om vad man är villig att acceptera som konsument. En del har inget emot att dom måste pilla med mobilen, t.ex flasha den, ladda ner apps etc. för att få den i önskvärt skick. Andra vill att allting bara ska fungera och vara rätt från start (och den sistnämnda gruppen tenderar att välja Apple/iOs)

Permalänk
Medlem
Skrivet av TokigaSmurfeN:

för mig är Iphone den enda telefonen i dagens läge, den har det mesta och allt den inte har kan du få med jailbreak ändå.

Förutom större skärm och flash som, hör och häpna, somliga faktiskt vill ha optionen att kunna visa i sin mobil (hata blåa legobitar!!!). Dessa begränsningar gör att iaf jag nu kommer att byta från iPhone till SGSII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wham:

+1. Jag förstår verkligen inte varför man köper en iPhone 4 i dagsläget när Samsung Galaxy S2 är bättre på i princip alla punkter OCH billigare(!).

Sett till enbart hårdvaran håller jag med men allt handlar dock inte om det. För många som föredrar Apples ekosystem framför Googles så väger det tyngre än hastigheten på processorn.

Om nästa iPhone skulle visa sig totalt överlägsen och krossa alla androidmobiler så kan jag garantera att många av er här ändå inte skulle överväga att köpa en. Precis som många här inte skull köpa en iPad 2 trots att den prestandamässigt slår alla andra "surfplattor"...

Permalänk
Medlem

Det är i alla fall starkt av dig att erkänna att hårdvarumässigt har de bästa androiderna gått om nu. Det är egentligen inte så konstigt, iPhone4 lanserades ju för snart ett år sedan och utveckling går snabbt.

Sen har du rätt i att hårdvara inte är allt. Jag köper t.ex. av principskäl ingenting som är tillverkat av Apple. Låt oss titta lite på andra saker som man som konsument kan välja att väga in:

Miljöaspekten: Här är Apple en värsting. Man har vid många tillfällen hamnat på kant med miljörörelsen och vägrar ofta att delta i miljöundersökningar och liknande. Exempelvis:
http://www.idg.se/2.1085/1.381387/greenpeace-apple-varsta-mil...

Mänskliga rättigheter: Apple samarbetar med tillverkare som har sämst skydd av sina arbetare; Det talas bland annat av tortyr av arbetare som slarvar bort provexemplar och liknande, och på fabriken där iPhone tillverkas har man haft en självmordsvåg. Kinas fackförbund har ser Apples bristande beställaransvar som ett av de största problemen, och man köper tillverkning i fabriker där det saknas skyddsutrustning mot farliga kemikalier, vilket har lett till att dussintals kineser blivit skadade för livet.
http://www.eweek.com/c/a/Mobile-and-Wireless/Apple-iPhone-Sec...
http://www.xianet.net/2011/02/who-is-behind-the-iphone-screen...

Privatliv: Här skulle man kunna säga mycket. Det senaste exemplet är hur Apple lagrar positionsdata, även när platstjänster är avslaget, och sänder till sina servrar via itunes.
http://www.sweclockers.com/nyhet/13855-iphone-lagrar-position...
Apple lagrar ett helt år tillbaka vilket är betydligt mer än konkurrenterna. Till skillnad från hos konkurrenterna så gr funktionen inte att stänga av med mindre än att man stänger av telefonen.

Öppenhet: Apples produkter är väl kända för att vara de mest slutna produkterna, lite förenklat kan man säga att en Apple-produkt ofta endast fungerar med en annan Apple-produkt, trots att det hade varit lika enkelt att göra en öppen lösning som fungerar med alla slags produkter. Facetime är väl ett exempel på detta. Microsofts wp7 är bättre i det här avseendet, och bäst är naturligtvis system som består av öppen källkod (android för mobiler, meego).

Sammanfattning: Apple är ur etisk synvinkel ett skitföretag som stuntar i miljön trots att det hade varit lätt att ha en högre profil där. De bedriver rovkapitalism i Kina och struntar i alla dödsfall de förosakar trots att det hade varit lätt för en så stor beställare att ställa krav, vilket konkurrenterna gör i högre utsträckning. De tvingar in sina användare i ett slutet ekosystem som gör att det är onödigt svårt att samexistera med andra produkter. Genom mediahype så har de lyckats hålla upp priserna på sina produkter och har mycket högre marginaler än övriga spelare, vilket inte gynnar konsumenterna.

En insatt / medveten konsument bör till varje pris undvika skitföretaget Apple om det överhuvud finns andra produkter som "gör jobbet". När konkurrenterna nu gått om Apple när det gäller mobiltelefoner så finns det överhuvudtaget inget som helst skäl använda / köpa iPhones, och jag hoppas att den produkten kan falla i glömska totalt.

Tyvärr toppar iPhone fortfarande försäljningslistorna hos t.ex. Telia pga folks okunskap, och när folk skriver in till t.ex. Sweclockers för att få en välunderrättad åsikt, så skriver fanbois i alla saker i stil med "För mig är iPhone den enda smartphonen", vilket är sämre för miljön, för de mänskliga rättigheterna, för den fria konkurrensen och för den vilseledda konsumenten som står där med sin iPhone och inte fattar nånting.

Det här var kanske lite hårt skrivet men det är så jag känner just nu, ledsen om jag trampade någon på tårna.

Permalänk
Medlem

Orkar inte kommentera allt detta. Tror du det bara är Apple som använder foxconn eller andra Kinisiska tillverkare? Skulle Apple vara värre än t ex Google när det gäller att samla information om oss (då menar jag inte enbart det senaste snacket)?

Vet inte vem du försöker lura om du tror Apple är så mycket värre än andra. Tro mig, de är samtliga ute efter att tjäna pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Det är i alla fall starkt av dig att erkänna att hårdvarumässigt har de bästa androiderna gått om nu. Det är egentligen inte så konstigt, iPhone4 lanserades ju för snart ett år sedan och utveckling går snabbt.

Sen har du rätt i att hårdvara inte är allt. Jag köper t.ex. av principskäl ingenting som är tillverkat av Apple. Låt oss titta lite på andra saker som man som konsument kan välja att väga in:

Miljöaspekten: Här är Apple en värsting. Man har vid många tillfällen hamnat på kant med miljörörelsen och vägrar ofta att delta i miljöundersökningar och liknande. Exempelvis:
http://www.idg.se/2.1085/1.381387/greenpeace-apple-varsta-mil...

Mänskliga rättigheter: Apple samarbetar med tillverkare som har sämst skydd av sina arbetare; Det talas bland annat av tortyr av arbetare som slarvar bort provexemplar och liknande, och på fabriken där iPhone tillverkas har man haft en självmordsvåg. Kinas fackförbund har ser Apples bristande beställaransvar som ett av de största problemen, och man köper tillverkning i fabriker där det saknas skyddsutrustning mot farliga kemikalier, vilket har lett till att dussintals kineser blivit skadade för livet.
http://www.eweek.com/c/a/Mobile-and-Wireless/Apple-iPhone-Sec...
http://www.xianet.net/2011/02/who-is-behind-the-iphone-screen...

Privatliv: Här skulle man kunna säga mycket. Det senaste exemplet är hur Apple lagrar positionsdata, även när platstjänster är avslaget, och sänder till sina servrar via itunes.
http://www.sweclockers.com/nyhet/13855-iphone-lagrar-position...
Apple lagrar ett helt år tillbaka vilket är betydligt mer än konkurrenterna. Till skillnad från hos konkurrenterna så gr funktionen inte att stänga av med mindre än att man stänger av telefonen.

Öppenhet: Apples produkter är väl kända för att vara de mest slutna produkterna, lite förenklat kan man säga att en Apple-produkt ofta endast fungerar med en annan Apple-produkt, trots att det hade varit lika enkelt att göra en öppen lösning som fungerar med alla slags produkter. Facetime är väl ett exempel på detta. Microsofts wp7 är bättre i det här avseendet, och bäst är naturligtvis system som består av öppen källkod (android för mobiler, meego).

Sammanfattning: Apple är ur etisk synvinkel ett skitföretag som stuntar i miljön trots att det hade varit lätt att ha en högre profil där. De bedriver rovkapitalism i Kina och struntar i alla dödsfall de förosakar trots att det hade varit lätt för en så stor beställare att ställa krav, vilket konkurrenterna gör i högre utsträckning. De tvingar in sina användare i ett slutet ekosystem som gör att det är onödigt svårt att samexistera med andra produkter. Genom mediahype så har de lyckats hålla upp priserna på sina produkter och har mycket högre marginaler än övriga spelare, vilket inte gynnar konsumenterna.

En insatt / medveten konsument bör till varje pris undvika skitföretaget Apple om det överhuvud finns andra produkter som "gör jobbet". När konkurrenterna nu gått om Apple när det gäller mobiltelefoner så finns det överhuvudtaget inget som helst skäl använda / köpa iPhones, och jag hoppas att den produkten kan falla i glömska totalt.

Tyvärr toppar iPhone fortfarande försäljningslistorna hos t.ex. Telia pga folks okunskap, och när folk skriver in till t.ex. Sweclockers för att få en välunderrättad åsikt, så skriver fanbois i alla saker i stil med "För mig är iPhone den enda smartphonen", vilket är sämre för miljön, för de mänskliga rättigheterna, för den fria konkurrensen och för den vilseledda konsumenten som står där med sin iPhone och inte fattar nånting.

Det här var kanske lite hårt skrivet men det är så jag känner just nu, ledsen om jag trampade någon på tårna.

Bra skrivet, fick en liten tankeställare... Får se om man ändrar sig och avbeställer abonnemanget (detta kan man fortf göra antar jag?). Tror dock inte att de andra tillverkarna är änglar, de har troligtvis liknande brister.. kanske inte ännu uppdagats då apple varit så hypat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludde551:

Bra skrivet, fick en liten tankeställare... Får se om man ändrar sig och avbeställer abonnemanget (detta kan man fortf göra antar jag?). Tror dock inte att de andra tillverkarna är änglar, de har troligtvis liknande brister.. kanske inte ännu uppdagats då apple varit så hypat.

Att skriva nyheter om Apple drar läsare vilket i sin tur leder till mer pengar för nyhetssidor och bloggar. Så ja de får ofta strålkastarljuset på sig. Apple är som sagt långtifrån ensamma om att tillverkningen hos foxconn eller andra underbetalda kinesiska tillverkare tex. Tyvärr.

Skall man tänka så då skall man nog inte köpa sig någon mobil alls...förmodligen inte några andra elektroniska prylar heller.

Permalänk
Medlem

Det är väl en gradskillnad.

Android och wp7 lagrar också positionsdata, men inte i ett helt år.
Androidtelefoner monteras ofta av samma företag (Foxconn) som tillverkar iPhones, men en del företag så som Sony-Ericsson har avtalat att arbetarna som monterar telefonerna skall ha rätt till minst 12 timmar ledig tid per dygn och liknande, och försöker också följa upp detta i samarbete med facket. Man har heller inte haft samma omfattande problem med exempelvis självmord på fabrikerna som tillverkar SE -telefoner.

Apple jobbar väl en del de med; De gav Foxconnarbetarna en hyfsad lönehöjning (+30% lön per arbetare, motsvarar en merkostnad av 15 öre per iPhone). Men trots allt så är och förblir Apple en värsting bland de stora företagen (Det finns mindre kinesiska företag som är klart värre än Apple så klart).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Det handlar lite om vad man är villig att acceptera som konsument. En del har inget emot att dom måste pilla med mobilen, t.ex flasha den, ladda ner apps etc. för att få den i önskvärt skick. Andra vill att allting bara ska fungera och vara rätt från start (och den sistnämnda gruppen tenderar att välja Apple/iOs)

Jag förstår ärligt talat inte hur mycket pill det är att ladda ner en app från market? Är det pill att ladda ner Angry Birds? Om svaret på den frågan är ja så förstår jag hur du tänker. För det är precis så mycket pill det är att ladda ner en alternativ launcher som t.ex min favorit LauncherPro. Du får det att låta grymt komplicerat och svårt när du skriver "t.ex flasha den, ladda ner apps etc." när det i själva verket är något som vilken person som helst skulle klara av. Förutsatt att de vet hur Android Market fungerar.

Visst fungerar Sense och många är jättenöjda med det och kan inte tänkas köra något annat. Men vill man inte köra Sense så tar det max 1 min att installera något annat alternativ.

Gillar man iPhonens UI och man vet av sig att det är det enda man vill ha så är ju iPhone ett solklart val. Men det var aldrig av min uppfattning att det var det som diskuterades, utan att personen i fråga inte tycker om Sense men att han inte skall se det som ett hinder för att köpa den telefon han gillar. Nu verkar det ju dock vara så att han inte gillar HTC så det lär ju inte bli ett problem, men ändå. Det kan vara fler som funderar på samma fråga och det vara bra att veta att det är väldigt lätt ordnat. Jag kan inte understryka väldigt lätt nog, för det är bara att ladda ner ett program på market.

Att det alltid skall sluta i Android (ett operativsystem) vs iPhone (en telefon) är bara sorgligt. Man blir så less på att hänga i det här forumet då precis varenda jävla tråd om smartphones slutar i iPhone vs Android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Sett till enbart hårdvaran håller jag med men allt handlar dock inte om det. För många som föredrar Apples ekosystem framför Googles så väger det tyngre än hastigheten på processorn.

Om nästa iPhone skulle visa sig totalt överlägsen och krossa alla androidmobiler så kan jag garantera att många av er här ändå inte skulle överväga att köpa en. Precis som många här inte skull köpa en iPad 2 trots att den prestandamässigt slår alla andra "surfplattor"...

Jag håller naturligtvis med om att nuvarande versionen iOS är liiite bättre än Android 2.3 när det gäller helhetsupplevelsen. "Out-Of-The-Box" är iOS helt sanslöst användarvänligt och det operativsystemet jag skulle rekommendera till någon som vill köpa en mobil, starta upp den och börja använda den direkt.

Jag skulle utan minsta tvekan köpa en iPhone 4, och kanske till och med en iPhone 5 om prislappen sattes efter prestandan. Inte utefter vad kunden kan tänkas betala för mobilen. Jag tycker att det är rent ut sagt löjligt att en iPhone 4 kostar mer än en Galaxy S2...

När det gäller surfplattor är iPad 2, enligt mig, det bästa du kan köpa i dagsläget och det är surfplattan jag skulle välja om jag skulle köpa en. En Apple-produkt som kostar vad den faktiskt är värd tilltalar mig väldigt mycket. Det är tyvärr därför iPhone 4, och troligtvis iPhone 5 går bort för min del.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du skriver att du helt klart skulle ha tagit en iphone4. Men VARFÖR ?

Du håller med om att hårdvaran är värre på SGS2. Det enda du skriver positivt om iPhone4 är att den är verkligt enkel.

Det kan jag hålla med om. En tvååring fattar konceptet. Det tar 30 sekunder, sen har man fattat hur det hela funkar. So what ?

Är det värt att betala flera tusen extra för att få en telefon som kräver IQ 60 för att använda, istället för en som kräver IQ 62 att använda, när genomsnittsIQn ligger på 110 eller nåt ?
Är det verkligen bra att man har uttömt alla möjligheter efter 30 sekunder ? Eller är det bara kul att det finns något mer att undersöka och konfigurera dan efter att man börjat använda sin telefon ?

Jag fattar bara inte varför det är så många som bara "helt klart rekommenderar iPhone". Det verkar lite kultiskt.

Skrivet av wham:

Jag håller naturligtvis med om att nuvarande versionen iOS är liiite bättre än Android 2.3 när det gäller helhetsupplevelsen. "Out-Of-The-Box" är iOS helt sanslöst användarvänligt och det operativsystemet jag skulle rekommendera till någon som vill köpa en mobil, starta upp den och börja använda den direkt.

Jag skulle utan minsta tvekan köpa en iPhone 4, och kanske till och med en iPhone 5 om prislappen sattes efter prestandan. Inte utefter vad kunden kan tänkas betala för mobilen. Jag tycker att det är rent ut sagt löjligt att en iPhone 4 kostar mer än en Galaxy S2...

När det gäller surfplattor är iPad 2, enligt mig, det bästa du kan köpa i dagsläget och det är surfplattan jag skulle välja om jag skulle köpa en. En Apple-produkt som kostar vad den faktiskt är värd tilltalar mig väldigt mycket. Det är tyvärr därför iPhone 4, och troligtvis iPhone 5 går bort för min del.

Permalänk
Rekordmedlem

Använd blåtand (sw 600) som headset så slipper du oroa dig för kontakter o annat bös, funkar bra på nästan alla telefoner.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wham:

Jag accepterar din åsikt och håller definitivt med att det är löjligt att iPhone 4 fortfarande kostar lika mycket som den gjorde när den lanserades för snart ett år sedan. Det är fungerar kanske när man lanserar en ny produkt med ca sex månaders intervall men inte när det är över ett år mellan produkterna. Så jag håller med den borde helt klart ligga under SGS2 prismässigt.

Permalänk
Medlem

Verkar som ett enormt iphone vs android krig här så tycker ni skall komma till denna slutsatsen: låt var & en köpa va dem vill
Jag är ingen fanboy av varken iphone eller android men jag anser Galaxy S2 som det bästa köpet just nu.

Iphone 4 är säkert en jättebra telefon men Galaxy S2 verkar verkligen grymt bra. Det är även skönt att ha något som inte 90% av alla ungdomar redan verkar ha (iphone). Ser iaf fram emot att få byta ut min LG KM900 mot en Galaxy S2 :D!

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isty:

Verkar som ett enormt iphone vs android krig här så tycker ni skall komma till denna slutsatsen: låt var & en köpa va dem vill

Japp, det är en alldeles utmärkt slutsats

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S2 säger jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Japp, det är en alldeles utmärkt slutsats

trots allt så är det ju deras pengar så gör som oss andra och kän skadeglädje

Visa signatur

(PC): i7 4790k 8gb ram Asus380x 256gb ssd
(Laptop): Dell xps 13 i7-8550u 8Gb