Är detta någonting att köpa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Jag tycker forumkollegorna är väldigt trevliga (de flesta) faktiskt.:) Det som kan vara lite jobbigt ibland är att:

a) om man har en magkänsla (eller inte alltid kan hänvisa till "kalla fakta" så som statestik, artikel eller liknande) blir man per omgående citerad och ställd mot väggen och många kan fråga "Statestik på det?" eller: "Länk på ditt påstående?" etc.
b) diskussionerna kan bli lite heta ibland (inget fel med det, det SKA vara högt i tak), men en del forumkollegor tappar ibland en del sociala spärrar och börjar svära och gorma på ett otrevligt sätt (för att de inte håller med eller för att de inte "fick rätt") vilket inte är så bra
c) en del klagar på ovidkommande detaljer och gör det till en stor eller personlig fråga.:P

Förutom dessa punkter så känner jag mig verkligen som hemma här!:D:) (Inte överraskande känner jag mig mest hemma på Apple/Mac avdelningen.;) Kollegorna där har oftast en mjukare och softare attityd till livet där som jag upplever det:)).

Känner mig träffad av a. Men det gör inget, vill hellre ha fakta än någons magkänsla. Dock vill jag gärna höra från personer som använder produkten i fråga.
Problemet som jag ser det är att det finns en del som lägger in sina egna preferenser i köpråden än att se till vad som är bäst för den som frågar om råd. Har själv en kompis som absolut inte skulle rekomendera AMD-grafikkort vilket gör att när man diskuterar med honom blir det lite ensidigt på den fronten...

Jag hoppas jag inte faller in under punkt b och c

Håller med om att det är ett jättetrevligt forum. Spenderar alldeles för mycket tid här dock

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bio2tech:

Känner mig träffad av a. Men det gör inget, vill hellre ha fakta än någons magkänsla. Dock vill jag gärna höra från personer som använder produkten i fråga.
Problemet som jag ser det är att det finns en del som lägger in sina egna preferenser i köpråden än att se till vad som är bäst för den som frågar om råd. Har själv en kompis som absolut inte skulle rekomendera AMD-grafikkort vilket gör att när man diskuterar med honom blir det lite ensidigt på den fronten...

Jag hoppas jag inte faller in under punkt b och c

Håller med om att det är ett jättetrevligt forum. Spenderar alldeles för mycket tid här dock

Jag hoppas att du och de flesta andra inte faller in under b och c.^^

Det är ju inte för inte som man kallar medlemmarna för forumkollegor. Tycker det känns att det är så de flesta är.

Egna preferenser är väl ok kan jag tycka. MEN då är det viktigt att man är öppen åt bägge hållen. Jag skulle t.e.x. kunna tala om (om någon frågar om Intel eller AMD är "bäst") att: jag personligen tycker att Intel är bäst, men att jag samtidigt hört att AMD ska vara bra för spel men kanske inte lika bra för kontorsbruk. Helt enkelt argumentera för och emot. Men jag håller med dig: man ska ge rekommendationer utifrån frågeställningen och inte "så som för eget bruk"-råd då det inte är jag som ska köpa produkten.:)

Om någon frågar: "Är det säkert att handla från www.scam.se" skulle jag säga att JAG inte skulle handla där och ge för och nackdelar + hur TS kan göra för att våga chansa och hur han skulle göra för att skydda sig så att säga.:)

Men magkänsla är viktigt även det. Har ni tänkt på att när tjejer ger varandra råd så hänvisar de sällan till "kalla fakta" utan de ger varandra råd utifrån erfarenheter och i det flesta fall går det bra för köparen. Men det klart: det kanske är lättare och ge varandra ett råd om ett kakrecept, en byxa eller smink, än att bara gå på magkänsla när det kommer till t.e.x. att reda ut om man ska ha luft eller vattenkylningssystem i sin dator.:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinjed:

http://www.hwcompare.com/8890/geforce-gtx-560-ti-vs-radeon-hd...

Inte otroligt stor skillnad, runt 10-15% i spel, men jag tycker personligen att Nvidia alltid funkat bättre (för mig) i spel, min bror bytte från ett ATI HD 5970 till GTX 460 SLI och är mycket nöjdare med det också.

Använd inte den sidan. De har inte gjort riktiga benchmarks:

Citat:

Please note that the above 'benchmarks' are all just theoretical - the results were calculated based on the card's specifications, and real-world performance may (and probably will) vary at least a bit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Jag hoppas att du och de flesta andra inte faller in under b och c.^^

Det är ju inte för inte som man kallar medlemmarna för forumkollegor. Tycker det känns att det är så de flesta är.

Egna preferenser är väl ok kan jag tycka. MEN då är det viktigt att man är öppen åt bägge hållen. Jag skulle t.e.x. kunna tala om (om någon frågar om Intel eller AMD är "bäst") att: jag personligen tycker att Intel är bäst, men att jag samtidigt hört att AMD ska vara bra för spel men kanske inte lika bra för kontorsbruk. Helt enkelt argumentera för och emot. Men jag håller med dig: man ska ge rekommendationer utifrån frågeställningen och inte "så som för eget bruk"-råd då det inte är jag som ska köpa produkten.:)

Om någon frågar: "Är det säkert att handla från www.scam.se" skulle jag säga att JAG inte skulle handla där och ge för och nackdelar + hur TS kan göra för att våga chansa och hur han skulle göra för att skydda sig så att säga.:)

Men magkänsla är viktigt även det. Har ni tänkt på att när tjejer ger varandra råd så hänvisar de sällan till "kalla fakta" utan de ger varandra råd utifrån erfarenheter och i det flesta fall går det bra för köparen. Men det klart: det kanske är lättare och ge varandra ett råd om ett kakrecept, en byxa eller smink, än att bara gå på magkänsla när det kommer till t.e.x. att reda ut om man ska ha luft eller vattenkylningssystem i sin dator.:D

Du verkar ha sunda värderingar måste jag säga Det är då det är roligt, när man kan diskutera och kanske lära sig nya saker.

Sorry TS, det här kanske inte har fört din tråd speciellt mycket frammåt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bio2tech:

Du verkar ha sunda värderingar måste jag säga Det är då det är roligt, när man kan diskutera och kanske lära sig nya saker.

Sorry TS, det här kanske inte har fört din tråd speciellt mycket frammåt.

Jag håller med: det är väldigt kul när man kan prata så här sunt och avslappnat. Få kan göra detta. belga är t.e.x. en person jag tycker om här på Swec. då han besitter denna egenskap vad jag sett. Tack för dina vänliga ord. Jag kan bara säga det samma om dg.:)

Jo vi bör nog avrunda vårt OffT så ingen tar illa upp.:) Var kul och prata med dig om detta.^^

Sorry TS. Peace!:)<3

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Jag håller med: det är väldigt kul när man kan prata så här sunt och avslappnat. Få kan göra detta. belga är t.e.x. en person jag tycker om här på Swec. då han besitter denna egenskap vad jag sett. Tack för dina vänliga ord. Jag kan bara säga det samma om dg.:)

Jo vi bör nog avrunda vårt OffT så ingen tar illa upp.:) Var kul och prata med dig om detta.^^

Sorry TS. Peace!:)<3

Haha, nej jag tar inte illa upp
Jag har fått hjälp med allt nu och väntar bara på att få bygga
Så.. snacka på!

Visa signatur

Vinnare gör inte annorlunda saker, vi gör saker annorlunda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Jag gillar inte Komplett för att de är snordyra jämfört med alla andra butiker.:S Dom är ju lika dyra som en fysisk butik. Flera forumkollegor här på Swec. kan vittna om att de har slutat handla på Komplett för att de blivit för dyra. Konstigt att de är så dyra om de har de upplägget du säger men men...:) (Och problem med reklamationer, varav jag uttalat mig om flera, minns dock inte vilka på rak arm).

Jag jmf. själv priserna på Komplett vs. Inet (och andra butiker) för ett tag sedan och Komplett är klart dyrast. Det är prisnivån och hanteringen av kunderna jag inte gillar.:/

http://www.prisjakt.nu/fight.php?ftgid1=141&ftgid2=33

Permalänk
Avstängd

Alltså jag kollade inte på länken.;) Detta är inte Skatteverket (där omvänd bevisbörda gäller) eller liknande. Du får jmf. själv.:D

Visa signatur

iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Alltså jag kollade inte på länken.;) Detta är inte Skatteverket (där omvänd bevisbörda gäller) eller liknande. Du får jmf. själv.:D

Det behöver jag inte.

Permalänk
Medlem

Sådär, här kommer jag med en liten rapport om hur det gick!

Själva monteringen var riktigt kul och gick relativt lätt, var några få saker som jag fastnade på och fick söka lite svar på nätet, men det löste sig
Chassit var väldigt bra på många delar och mindre bra på vissa. Den delen jag var mest osäker på var alla dessa kablar som skulle sitta här och där, men även det löste sig (förmodar jag, eftersom att jag fick igång den på första försöket )

Datorn prestandamessigt har jag inte riktigt fått någon bild av än så länge, den är en bra bit snabbare än min gamla burk men har ännu inte testat några spel förutom CS där jag ligger på 100 stabila fps, vilket jag nästan gjorde innan också. Hade tänkt att prova den lite på Crysis 2 inom en snar framtid

Om någon är intresserad av Windows prestandaklassificering så ser den ut såhär:

Processor - 7.5
Minne - 7.6
Grafik - 7.8
Spelgrafik - 7.8
HDD - 5.7

Så, det var allt för mig! Tack återigen för all hjälp jag har fått
Jag blev verkligen nöjd och tycker att det har varit värt varenda krona!

Visa signatur

Vinnare gör inte annorlunda saker, vi gör saker annorlunda.