Jag tycker forumkollegorna är väldigt trevliga (de flesta) faktiskt.:) Det som kan vara lite jobbigt ibland är att:
a) om man har en magkänsla (eller inte alltid kan hänvisa till "kalla fakta" så som statestik, artikel eller liknande) blir man per omgående citerad och ställd mot väggen och många kan fråga "Statestik på det?" eller: "Länk på ditt påstående?" etc.
b) diskussionerna kan bli lite heta ibland (inget fel med det, det SKA vara högt i tak), men en del forumkollegor tappar ibland en del sociala spärrar och börjar svära och gorma på ett otrevligt sätt (för att de inte håller med eller för att de inte "fick rätt") vilket inte är så bra
c) en del klagar på ovidkommande detaljer och gör det till en stor eller personlig fråga.:P
Förutom dessa punkter så känner jag mig verkligen som hemma här!:D:) (Inte överraskande känner jag mig mest hemma på Apple/Mac avdelningen.;) Kollegorna där har oftast en mjukare och softare attityd till livet där som jag upplever det:)).
Känner mig träffad av a. Men det gör inget, vill hellre ha fakta än någons magkänsla. Dock vill jag gärna höra från personer som använder produkten i fråga.
Problemet som jag ser det är att det finns en del som lägger in sina egna preferenser i köpråden än att se till vad som är bäst för den som frågar om råd. Har själv en kompis som absolut inte skulle rekomendera AMD-grafikkort vilket gör att när man diskuterar med honom blir det lite ensidigt på den fronten...
Jag hoppas jag inte faller in under punkt b och c
Håller med om att det är ett jättetrevligt forum. Spenderar alldeles för mycket tid här dock