Nytt raidkort "försvann", rocketraid 2680

Permalänk
Medlem

Nytt raidkort "försvann", rocketraid 2680

Hej,

Jag fick tidigare i veckan hem mitt nya raidkort tillsammans med lite nya diskar (Samsung F4EG 2TB).

Installationen gick bra, lade till drivrutinerna samt använde webGUI:t för att skapa min nya raid5 array. Efter partionering och formatering var det dags att börja kopiera över datan från mina gamla diskar till den nya arrayen.

Imorse när jag skulle kontrollera hur kopieringen har gått över natten så fick var datorn okontaktbar, svarade inte på ping eller någon av de serverapplikationer jag har igång (står i garderoben utan skärm). Så jag startade om datorn och när jag fick access till den så var min nya partition borta. Flyttade servern till min arbetsplats för att kunna de BIOS och när datorn startas upp så syns inte raidkortets BIOS i uppstarten.

Jag flyttade raidkortet till min arbetsdator och det var lika dant där, den syntes inte i BIOS...

Någon som har ett tips på vad det kan vara? Detta är mitt första raidkort. Jag funderar på att felanmäla till återförsäljaren men jag kanske har missat något.

/jonke