Permalänk
Medlem
Skrivet av Cairo:

Nu har jag plockat ihop ett paket själv utifrån era råd, http://www.inet.se/kundvagn/visa/481147/2011-05-29
Frågan är om det är lönt att hålla på, eller om det är bättre att satsa på en Taurus likt förbannat, känns som mer bang for the buck.

Taurus kommer ju med sämre chassi, lågkvalitets nätaggregat, dåligare kylare på grafikkortet, hälften av RAMet och mindre hårddisk

Edit: Och ingen Blu-ray spelare, stock processorkylare

Permalänk
Medlem

ENä precis, det skulle få bli en kompromiss då och har ju ändå avsatt budget för detta. Ser det bra ut annars eller har jag glömt nåt?

Visa signatur

HP Pavilion s.9380 | Intel Core 2 Quad Q9300 @ 2,50GHz | Asus IPIBL-LB | 4x1024 Hyundai Pc2-6400 (400MHz) | NVIDIA GeForce 9800 GT 1024MB DDR3 | 2x500GB Hitachi HD725050GLA360 7200RPM | Realtek ALC 888S | Vista Home Premium 64-bit SP2 | Power Supply: 460W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cairo:

ENä precis, det skulle få bli en kompromiss då och har ju ändå avsatt budget för detta. Ser det bra ut annars eller har jag glömt nåt?

Det ser bra ut. Men har du en speciell anledning till windows 7 professional? Home Premium duger annars.
Några fler fläktar skulle inte heller sitta fel.

Permalänk
Medlem

Nu har jag filat på innehållet i en dryg vecka, men känner att det börjar bli dags att sluta vela och helt enkelt beställa.
Jag läste att Win 7 Home Premium stödjer max 16GB, funderade på att det kunde vara värt den mellanskillnaden för att slippa oroa sig ifall jag skulle vilja köpa mer RAM i framtiden, men du har nog rätt i att det duger

Chassi är det jag har velat mest kring faktiskt. Just nu känns det dock som att jag bestämt mig för ett Cooler Master ATCs 840.

Är fläktkontroller något som gemene man kan behöva eller är det överflödigt?

Så här ser det ut nu:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/500577/2011-06-07

Kommentarer? Innan det är för sent? (:

Visa signatur

HP Pavilion s.9380 | Intel Core 2 Quad Q9300 @ 2,50GHz | Asus IPIBL-LB | 4x1024 Hyundai Pc2-6400 (400MHz) | NVIDIA GeForce 9800 GT 1024MB DDR3 | 2x500GB Hitachi HD725050GLA360 7200RPM | Realtek ALC 888S | Vista Home Premium 64-bit SP2 | Power Supply: 460W

Permalänk
Skrivet av Cairo:

Nu har jag filat på innehållet i en dryg vecka, men känner att det börjar bli dags att sluta vela och helt enkelt beställa.
Jag läste att Win 7 Home Premium stödjer max 16GB, funderade på att det kunde vara värt den mellanskillnaden för att slippa oroa sig ifall jag skulle vilja köpa mer RAM i framtiden, men du har nog rätt i att det duger

Chassi är det jag har velat mest kring faktiskt. Just nu känns det dock som att jag bestämt mig för ett Cooler Master ATCs 840.

Är fläktkontroller något som gemene man kan behöva eller är det överflödigt?

Så här ser det ut nu:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/500577/2011-06-07

Kommentarer? Innan det är för sent? (:

Vet inte om detta stämmer men du kan ju antingen mejla inet och kolla eller så får ngn mer kunning person på sweclockers hjälpa dig. Men iaf vet inte om vegance minnerna med höga kylflänsar går under din prossessorkylare. Minnena går iaf inte under DH--D14

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka
:P