Permalänk
Avstängd

Tips av GPU block

Jag ska köpa ett GPU vattenblock till mitt gef4ti4600.
Nån som har nåt tips på vilket block som är värt att satsa på?

Visa signatur

386 SX @ 25mhz(kan trycka på en knapp så blir det 50mhz), 4mb ram(skall beställa 4mb till när jag får pengar), 40mb ibm hårddisk @ 80mb, pcspeaker(skall köpa ett soundblaster när jag får pengar), 14" färgskärm, grafikkort som kan visa 256 färger. kan spela day of the tentacle utan att det hackar.

Permalänk
Medlem

Det ser inte ut att finnas så många block där ute måste jag säga, men jag har satt ihop ett system som använder DangerDen's GPU-block som passar både GF4 och äldre kort (olika distanser till hålen genom korten)

Vad som helst kan kyla en GPU, vi snackar bara 20-25 Watt på sin höjd. Men blocket måste vara bekvämt som blocket ovan, med det menar jag att nipplarna helst ska ligga i kortets plan så att slangarna och kopplingarna inte tar upp kortplatser. Men hittar du ett sådant block, även om det inte är ett "GPU-block" så går det att fästa med ett par bultar och en specialtillverkad plexiglas-skiva. Här är måtten du behöver:
http://nordic.fuckomatic.net/cooling/misc_pictures/gf4_refere...
Man använder alltså antingen de fyra mindre hålen närmast GPUn eller de två diagonala större hålen som de flesta verkar använda.

Permalänk
Avstängd

Tack för hjälpen.. ska kolla upp det där..

Visa signatur

386 SX @ 25mhz(kan trycka på en knapp så blir det 50mhz), 4mb ram(skall beställa 4mb till när jag får pengar), 40mb ibm hårddisk @ 80mb, pcspeaker(skall köpa ett soundblaster när jag får pengar), 14" färgskärm, grafikkort som kan visa 256 färger. kan spela day of the tentacle utan att det hackar.

Permalänk
Avstängd

Förresten... e den där ritningen på ett Gef4 ti4600 ??

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nej, men hålen runt GPUn är desamma.

Permalänk
Medlem

Här är en finsk online-butik som säljer sina egna block, jag tror det är Gtek som säljer dom i Sverige.. men det ska nog gå att köpa direkt kanske:

http://www.jimmspc-store.fi/index_fi.htm