Permalänk
Medlem

TV med låg input lag.

Tjenare alla på Sweclockers.
Nu är det så att jag håller på att köpa nya möbler och elektronik till mitt rum då jag håller på att renovera det ( ska byta golv och och tapeter och andra saker senare om ett år )

Jag tänkte åka och köpa en tv och sen kom jag tänka hur det är med input lag då jag mestadels kommer ha den skärmen kopplad till min stationära dator och spela upp film och köra emulatorer på den. vet inte särskilt mycket om tv skärmar och är osäker på om man verkligen ska kolla på Responstid/inputlag på TV apparater, eftersom att det endast verkar användas som försäljningsknep på datorskärmar. och undrar om det gäller samma sak på tv?

Skulle uppskatta om någon som kan mer om skärmar om mig kan hjälpa till vad jag ska välja för någon baserad på mina krav

Krav
Storlek: 40 tum minst. Gärna större om det går.
upplösning: full HD såklart
HDMI portar: minst 2
Paneltyp: Lcd eller Plasma kvittar.
Pris: spelar ingen större roll sålänge det inte går över 6000kr

Vill ha möjlighet till väggfäste också.

Edit: är det inte så att det är mindre input lag med plasma tv?

//Svp

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem

komigen nu..

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVP:

komigen nu..

Plasma bearbetar också bilden, skärpa, kontrast och bilddubblering osv så själva input lag är nog inte så stor skillnad, responstiden är det nog större skillnad på. Sök på en tv du tycker ser fin ut och släng dit review och input lag på google så hittar du nog svar. Finns siter som testar sådant, så när du hittat en så kan du kolla vidare där.

Permalänk
Medlem

Input lag brukar inte framgå av tillverkarnas specifikationer.
Läs tester, tex http://www.hdtvtest.co.uk/ testar input lag.

Många lcd's har gamemode men då tappar du oftast alla inställningsmöjligheter.
En billigare tv med färre features har vanligtvis lägre input lag, titta närmare på på panasonic's instegsplasmor.

Visa signatur

P183]CP-850]GigabyteGA-890GPA-UD3H]1090TBE@3.75GHz][trueblack120][CorsairF120]2x2GB_PC3-12800]RadeonHD6950]ACS1