Löneanspråk: Webbutvecklare mm.

Permalänk
Medlem

Löneanspråk: Webbutvecklare mm.

Jag har efter en anställningsintervju fått i uppgift att skicka ett e-mail där jag ska ange vad jag vill ha för lön.

Företaget är litet och beläget i närheten av där jag bor uppe i norrbotten. Arbetet kommer främst att bestå i programmering av mindre webbplatser men även att hjälpa till med andra uppgifter (drift av webbhotell/databaser, webbanalys m.m). Jag har inte tidigare arbetat i branchen men har utbildning från högskola inom webbutveckling/programmering.

Så min fråga är. Vad kan jag ange för löneanspråk och hur formulerar man detta?

Tacksam för (snabba) svar.

Permalänk
Medlem

24-26 papp är ju rätt rimligt, men du kanske kan vara lite snäll och säga 22-23.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

24-26 papp är ju rätt rimligt, men du kanske kan vara lite snäll och säga 22-23.

Bättre att skapa sig förhandlingsutrymme. Dina chanser lär inte försämras så länge du inte begär en fantasilön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

24-26 papp är ju rätt rimligt, men du kanske kan vara lite snäll och säga 22-23.

Ingen mening att vara snäll. Mitt tips är att kolla lönestatistik för yrket och sedan utgå från det. Vill företaget anställa TS kommer de betala honom vad han vill ha (inom rimliga gränser förstås). Man ska alltid börja lite över vad man tycker att man vill ha i lön för att ha lite utrymme vid förhandlingen.