Permalänk
Skrivet av Nompario:

Har du upplevt något av dessa?

2: Du kan inte ändra alla settings, så som light eller samsung color.

Vad jag förstår så gör vissa ljus och färg-presets under "Magic"-menyn att du inte kan ställa in alla reglage längre (för att dom är "intelligenta" ).
Om du sätter dessa på typ "Custom" eller liknande, borde du kunna ändra allting igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nompario:

Har du upplevt något av dessa?

1: Dina inställningar försvinner eller återgår till default efter ha aktiverat 3D och sedan av-aktiverat det igen.
2: Du kan inte ändra alla settings, så som light eller samsung color.

Min skärmfot är lite ljummen den med men tror det är normalt då det sitter ju en del elektronik i den. Jag är däremot lite förvirrad över 120Hz inställningen med dvi - hdmi anslutningen. Kör jag på den kabeln får jag bara 60Hz samt att jag får upp interlaced inställningar. Med Dispalyport anslutningen är mina enda val 100 eller 120Hz.

Just nu är det problematiken att ställa in alla färger och kontrast etc till bästa sätt som återstår.

1: Japp, måste ändra tillbaka allting om jag slår på 3D.
2: Samsung Bright och Samsung Color går inte att ändra nej.

Jag har bara testat att köra med DP-kabeln och då kan jag precis som du bara 100 eller 120Hz i min native upplösning, dvs 1080p. Om jag vill ha 60Hz så är högsta upplösningen 1280x720.

Permalänk
Medlem

Jag valde en reset på allt för att börja om. Får tweaka färg efter färg manuellt tills det blir en bra mix av allt. Tycker dock det är en aning skräp om man nu seriöst måste ställa in allt igen i inställningarna bara om man väljer 3D för en stunds spelande eller film. Det kan ju inte vara standard eller med meningen. Skärmen var ju inte precis gratis så en logisk sak borde ju vara att inställningarna sparas och går tillbaka till det tidigare valda efter du är klar med 3D.

EDIT: Tillägg som jag glömt. Det är tydligen inte ALLTID som inställningarna nollställs efter man återgår från 3D. Dock att det skett/sker emellanåt är störande nog.

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av cowabunga:

Vad jag förstår så gör vissa ljus och färg-presets under "Magic"-menyn att du inte kan ställa in alla reglage längre (för att dom är "intelligenta" ).
Om du sätter dessa på typ "Custom" eller liknande, borde du kunna ändra allting igen.

Det var så sant som det var sagt. Vissa saker låste andra menyer.

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk

Dom gröna strecken i BF3 är en bugg i BF3 som typ alla jag känner som spelar spelet har då och då iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke1984:

Dom gröna strecken i BF3 är en bugg i BF3 som typ alla jag känner som spelar spelet har då och då iaf.

Jaså okej, lite konstigt att det verkar smitta av sig dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Jaså okej, lite konstigt att det verkar smitta av sig dock.

Teoretiskt skulle det ju kunna vara en grafisk bugg från BF3 som ligger kvar i systemet även när spelet avslutats och då påverkar andra spel efter det eller nu i ditt fall då även film.

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nompario:

Teoretiskt skulle det ju kunna vara en grafisk bugg från BF3 som ligger kvar i systemet även när spelet avslutats och då påverkar andra spel efter det eller nu i ditt fall då även film.

Jo det måste ju vara så, för nu har jag spelat runt 7-8 olika spel + kollat film men får ändå inte några grönröda flimmer.

Uppdatering: Spelade lite BF3 nu ikväll ett par timmar och fick inte något flimmer alls, så det är väl bara drivrutiner som spökar förmodligen.

Permalänk
Medlem

Jag testade både
http://www.lagom.nl/lcd-test/
samt
http://www.pcmonitors.org/monitor-reviews/samsung-s27a750d

Det är lite mycket info, det är inte exakt vår skärm ( men samma panel ) och i lagom-testet så vet jag inte om resultatet i slutändan är väldigt optimalt. Sedan så hade jag några inställningar som var otillgängliga just då så jag får väl göra om det flertalet ggr igen. Kanske skulle lägga in en brasvideo eller nåt och ställa in efter den. Försökte anpassa färgerna till en högupplöst bild på skog och rinnande vatten....och visst..det ser bra ut, men man kan ju lika gärna ha tänkt i fel banor.

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Avstängd

Hej! Jag har planerat att köpa en dator med GTX 570 samt en Samsung S23a700/750 skärm. Och nu läste jag att det inte funkar. Vadan detta? Måste jag tänka om helt då? Isåfall får jag väl köra på en XL2420t när den kommer...

Edit: detta lär det bli http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=625940&CKS=PCW

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk

Det är lite upp till dig själv.

750
Det är lite shacky att använda DP.n på Geforce korten om man ska tro på vad folket här i tråden har skrivit (vilket jag hade gjort iaf). Man har rapporterat att det först funkar och sen bara slutar det funka med DisplayPort. Vilket behövs för att köra i 120 hz (då skärmen bara har DP eller HDMI och HDMI stödjer inte 120hz).

Jag personligen kör med ett Geforce 480 GTX och med HDMI port. Med detta så får jag tyvärr inte 120 hz men förutom det så funkar skärmen hur bra som helst för mig.

Jag nog försökt kolla in radeon korten om du ändå ska köpa ett nytt så att du kan ta nytta av 120 hz utan att känna dig orolig.

700
Jag har aldrig testat eller läst på om denna skärmen så mycket så ingen åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Jo det måste ju vara så, för nu har jag spelat runt 7-8 olika spel + kollat film men får ändå inte några grönröda flimmer.

Uppdatering: Spelade lite BF3 nu ikväll ett par timmar och fick inte något flimmer alls, så det är väl bara drivrutiner som spökar förmodligen.

Jag fick exakt samma fel som dig. Jag fick gula/blåa/gröna färger där skuggorna skulle vara. Jag provade spela Skyrim samt BF3 och hade samma fel i båda spelen.

Jag tror att felet var att bildskärmsdrivrutinen blev installerad och direkt efter installationen började jag spela, utan omstart.
Jag startade om datorn, provade samma spel och då var felet borta.

Kan det ha varit samma fel för dig?

Permalänk
Medlem

S23A700D är en fantastisk skärm! Gillas starkt. Bytte från en 2233rz, som jag sedan gav till morsan så hon kan ha 120hz på facebook ;). Jag har testat med HDMI men då täcker inte bilden hela skärmen, men det struntar jag i egentligen och kör DVI, 120hz full HD 3D fungerar ju utmärkt där. Har ett 5870, fungerar vackert!

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode everything √

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiKEARN:

S23A700D är en fantastisk skärm! Gillas starkt. Bytte från en 2233rz, som jag sedan gav till morsan så hon kan ha 120hz på facebook ;). Jag har testat med HDMI men då täcker inte bilden hela skärmen, men det struntar jag i egentligen och kör DVI, 120hz full HD 3D fungerar ju utmärkt där. Har ett 5870, fungerar vackert!

Att ha 2233rz som referens och uttala sig om att skärmen är fantastisk är ungefär som att säga att cykel går ruggigt fort bara för att man är van att gå.

Stämmer kanske för dig men inte applicerbart på verkligheten för fem öre.

Säger inte att skärmen är dålig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Att ha 2233rz som referens och uttala sig om att skärmen är fantastisk är ungefär som att säga att cykel går ruggigt fort bara för att man är van att gå.

Stämmer kanske för dig men inte applicerbart på verkligheten för fem öre.

Säger inte att skärmen är dålig.

Haha hej pesismisten. Jag använder inte den som referens, jag kände för att berätta vad jag hade för skärm innan, jag jämför dem inte på något vis. Och att 700D är fantastisk stämmer väl? Har du provat den?

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode everything √

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiKEARN:

Haha hej pesismisten. Jag använder inte den som referens, jag kände för att berätta vad jag hade för skärm innan, jag jämför dem inte på något vis. Och att 700D är fantastisk stämmer väl? Har du provat den?

Okej, vad har du för referenser då?

Stämmer det? Jag tycker mig se väldigt dåligt med recensioner på den, speciellt på pålitliga sidor.

Nej, jag har inte testat den, ser hellre att proffs gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Okej, vad har du för referenser då?

Stämmer det? Jag tycker mig se väldigt dåligt med recensioner på den, speciellt på pålitliga sidor.

Nej, jag har inte testat den, ser hellre att proffs gör det.

Du får väl vänta tills du hittar en "pålitlig" hemsida på internet

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode everything √

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiKEARN:

Du får väl vänta tills du hittar en "pålitlig" hemsida på internet

Jag vet flertalet sidor som är pålitliga.

Du svarade dock inte på min fråga om referenser.

Så, vilka skärmar har du använt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Jag vet flertalet sidor som är pålitliga.

Du svarade dock inte på min fråga om referenser.

Så, vilka skärmar har du använt?

Okej. Jag har använt en LG flatron CRT flatscreen 100hz & en Samsung 2233rz 120hz. Färgerna på 700D är klart mycket bättre än de andra två, starkare ljus, "inbyggd" 3D, på 2233rz behövdes ett 3d-grafikkort. Det finns att välja magic angle, magic bright & magic color på 700D, du kankse kan lista ut själv vad dessa inställningar gör med skärmen, du väljer själv vad du är mest sugen på att använda, eller inte använda alls. 700D har FULL HD 3D, LED belysning och glossy yta, så man slipper den matta ytan av en "vanlig" LCD. CRTn hade dock glasyta och mycket fin bild. Ja... jag orkar inte skriva så mycket mer.

_JAG_ tycker iaf att 700D är en fantastisk skrärm!

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode everything √

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiKEARN:

Okej. Jag har använt en LG flatron CRT flatscreen 100hz & en Samsung 2233rz 120hz. Färgerna på 700D är klart mycket bättre än de andra två, starkare ljus, "inbyggd" 3D, på 2233rz behövdes ett 3d-grafikkort. Det finns att välja magic angle, magic bright & magic color på 700D, du kankse kan lista ut själv vad dessa inställningar gör med skärmen, du väljer själv vad du är mest sugen på att använda, eller inte använda alls. 700D har FULL HD 3D, LED belysning och glossy yta, så man slipper den matta ytan av en "vanlig" LCD. CRTn hade dock glasyta och mycket fin bild. Ja... jag orkar inte skriva så mycket mer.

_JAG_ tycker iaf att 700D är en fantastisk skrärm!

Du sa ju att du inte hade 2233rz som referens?

Skulle glossy vara något per automatik bra? Samma sak med LED?

2233rz har ju högst mediokra färginställningar och jag gissar på att du inte kalibrerat den eller din nya skärm speciellt mycket, korrekt?

De inställningar du pratar om är troligen till för att lura okunniga, de tycker det ser bra ut fast det ser ut som skräp. Min gissning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Du sa ju att du inte hade 2233rz som referens?

Skulle glossy vara något per automatik bra? Samma sak med LED?

2233rz har ju högst mediokra färginställningar och jag gissar på att du inte kalibrerat den eller din nya skärm speciellt mycket, korrekt?

De inställningar du pratar om är troligen till för att lura okunniga, de tycker det ser bra ut fast det ser ut som skräp. Min gissning

Fett. Pessimisten. Grattis. Du fick en person att få en dålig kväll med din äckliga nedlåtande skrivning. Hörs.

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode everything √

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiKEARN:

Fett. Pessimisten. Grattis. Du fick en person att få en dålig kväll med din äckliga nedlåtande skrivning. Hörs.

Jag är inte pessimist. Varför ska du må dåligt?

Du är nöjd med din skärm, det är väl det primära? Att jag tycker att ditt uttalande bygger på dålig grund som så många andra ägare till den där skärmen är väl irrelevant, blir skärmen sämre enligt dig för det?

Nedlåtande? Inte min mening, ifrågasättande dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Jag är inte pessimist. Varför ska du må dåligt?

Du är nöjd med din skärm, det är väl det primära? Att jag tycker att ditt uttalande bygger på dålig grund som så många andra ägare till den där skärmen är väl irrelevant, blir skärmen sämre enligt dig för det?

Nedlåtande? Inte min mening, ifrågasättande dock.

2ms, full HD 1080p 3D, 120hz, glossy finish, LED belysning, vacker design. <--- kanske inte är så bra, läs recensioner, tusen av dem, av PROFFS helst! Innan ni köper, alla intresserade där ute! Den kan vara kass! Karlstad har talat, verkar vara en väldigt intelligent man!

Ber om ursäkt för onda det jag skrev tidigare!

Peace.

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode everything √

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiKEARN:

2ms, full HD 1080p 3D, 120hz, glossy finish, LED belysning, vacker design. <--- kanske inte är så bra, läs recensioner, tusen av dem, av PROFFS helst! Innan ni köper, alla intresserade där ute! Den kan vara kass! Karlstad har talat, verkar vara en väldigt intelligent man!

Ber om ursäkt för onda det jag skrev tidigare!

Peace.

2ms säger ingenting direkt, det säger att Samsung har lyckats mäta upp tiden skärmen går mellan grått-grått till 2ms. Input lag vilket är mer intressant säger specen aldrig något om.

Full HD 1080p, det räcker med en av dom, de säger samma sak.

LED medför inte per automatik något bättre, det är diodbelysning istället för lysrör bara.

1-2 recensioner av erkända siter är det ganska smart att läsa innan man köper en skärm. Klart det går att chansa, men vissa av oss ställer lite högre krav och vill inte riskera att det man spenderar flera timmar framför dagligen är undermåligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Hej! Jag har planerat att köpa en dator med GTX 570 samt en Samsung S23a700/750 skärm. Och nu läste jag att det inte funkar. Vadan detta? Måste jag tänka om helt då? Isåfall får jag väl köra på en XL2420t när den kommer...

Edit: detta lär det bli http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=625940&CKS=PCW

Jo, det funkar. Men skärmen funkar inte med nVidias 3D-teknik (3D Vision).
Du kommer fortfarande kunna köra skärmen i 120hz.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

700D/750D är enligt mig väldigt bra skärmar för spelande. Självklart kan man inrikta sig enbart på det negativa (TN-panel och eventuellt backlight bleeding) men det kan man å andra sidan göra på alla skärmar. Även skärmar för över 6000kr har ju BLB och liknande problem. Jag tycker att får man ett bra exemplar av Samsung 700D/750D utan BLB och döda pixlar är det en kanonskärm för den som lirar snabba spel, och färgåtergivningen är inte så dålig för att vara TN-panel. Det har många skribenter här på forumet hävdat och även recensenter.

Man måste helt enkelt välja. Vill man ha ha en bra allroundskärm för spelande? Då är 700/750D ett utmärkt val, om man får ett bra exemplar.

Vill man istället ha en skärm för fotoredigering, då är det väl IPS eller VA som gäller. Personligen tycker jag det verkar som att dessa paneltyper har sina egna problem, så som sagt. Man kan inrikta sig på enbart det negativa, men det känns ganska onödigt när en skärm som 700/750D inte kostar mer än cirka 3500kr. Hade jag lagt 10 000 kr på en monitor hade jag haft helt andra krav.

Permalänk
Medlem

Tittat lite på denna skärm, då jag gärna vill köra 2 skärmar och min nuvarande har rätt urtvättade färger, sen är ju självklart 120HZ intressant. Har en en fråga som jag inte riktigt hittar svar på: Är det HDMI 1.4 på 700D versionen? Så den kan användas till PS3 för 3D, har bara läst om att 750D har HDMI 1.4.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem

Hur står sig 3dn på dom här skärmarna i jämförelse med en nvidia 3d vision 2 kompatibel skärm? Någon som testat båda och kan göra en bedömning?

Permalänk
Medlem

Har XFX Ati 5870 och funderar på att snart uppgradera till ett bättre kort, därför står jag mellan valet att köpa DVI-modellen eller DP-modellen. Så min fråga är om alla nyutkomna kort har DP?

Permalänk

Nej det har inte alla. Men många har. Du får läsa helt enkelt på kortet.