Permalänk
Medlem

Hej,

Är själv jätteintresserad av en S23750D men sitter bara med en GTX 285 som endast har två DVI portar.
Nu undrar jag om man kan köra en DVI -> HDMI och sen i slutet en HDMI -> DP för att kunna få 120HZ?
Är egentligen inte ute efter att spela alls, inte heller titta på film för den delen, är mest ute att få 120HZ för flytets skull när man sitter och jobbar med diverse saker.
Sen att skärmen ger fina färger samtidigt som den är snyggast på marknaden är heller inte fel.

Eller blir jag tvungen att köra en DVI -> HDMI hela vägen och nöja mig med 60HZ?

Tacksam för förslag!

EDIT: Mitt kort; http://www.nvidia.com/object/product_geforce_gtx_285_us.html

Permalänk
Avstängd
Skrivet av samadi:

Hej,

Är själv jätteintresserad av en S23750D men sitter bara med en GTX 285 som endast har två DVI portar.
Nu undrar jag om man kan köra en DVI -> HDMI och sen i slutet en HDMI -> DP för att kunna få 120HZ?
Är egentligen inte ute efter att spela alls, inte heller titta på film för den delen, är mest ute att få 120HZ för flytets skull när man sitter och jobbar med diverse saker.
Sen att skärmen ger fina färger samtidigt som den är snyggast på marknaden är heller inte fel.

Eller blir jag tvungen att köra en DVI -> HDMI hela vägen och nöja mig med 60HZ?

Tacksam för förslag!

EDIT: Mitt kort; http://www.nvidia.com/object/product_geforce_gtx_285_us.html

S23A700D är "samma" skärm men 120hz via DVI istället för displayport. Kör på den isåfall.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

S23A700D är "samma" skärm men 120hz via DVI istället för displayport. Kör på den isåfall.

Mjo, det är ju sant, men den är ju inte ens i närheten när det kommer till designen
Då jag har datorn stående i vardagsrummet så är designen rätt viktig för mig. Frugan gnäller och vill jätterna kasta ut datorn men jag antar att om jag passar på att snygga till allt lite så slipper jag hennes tjaffs en tid frammåt! Två flugor i en smäll

Så vad blir mina alternativ?
Nytt graffe är rätt onödigt med tanke på behovet...
700D är inte tillräckligt snyggt...
Finns tydligen inget sätt att överföra DVI Dual till DP...

Det enda som återstår är DVI -> HDMI över 60Hz, eller har jag missat nått?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av samadi:

Mjo, det är ju sant, men den är ju inte ens i närheten när det kommer till designen
Då jag har datorn stående i vardagsrummet så är designen rätt viktig för mig. Frugan gnäller och vill jätterna kasta ut datorn men jag antar att om jag passar på att snygga till allt lite så slipper jag hennes tjaffs en tid frammåt! Två flugor i en smäll

Så vad blir mina alternativ?
Nytt graffe är rätt onödigt med tanke på behovet...
700D är inte tillräckligt snyggt...
Finns tydligen inget sätt att överföra DVI Dual till DP...

Det enda som återstår är DVI -> HDMI över 60Hz, eller har jag missat nått?

Skickades från m.sweclockers.com

Hahahaha åherre... Tur att varken mamma eller pappa bryr sig om min dator

Då känns det väl rätt så bortkastat att köpa en 120hz skärm om du ska köra den i 60hz? Ett dyrare (och större) alternativ: http://www.inet.se/produkt/2203173/samsung-tft-27-s27a950d-le... (Observera att vissa har haft problem med backlightbleeding på den här skärmen)

Eller denna om du vill ha det lite billigare. Verkar vara en helt ok skärm och riktigt stilren IMO. Går även att hänga på väggen. http://www.inet.se/produkt/2204772/lg-22-tft-e2251t-bn-led

Edit: Hittade olika adaptrar på Komplett.se men de är dyyyra... http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=632814

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Skrivet av Naarz:

Jag har precis köpt 27tums 950 versionen. Måste säga att bildkvalitén är helt sjuk, bättre än en del ips jag sett. Däremot kommer jag nog byta till 23tums 750 för att 1080p är fööör låg upplösning för en 27 tum. Känns inte alls bra tyvärr, 3Dn är helt ok, förutom att den har svårt för vissa saker i spel som rör sig på håll. Eld exempelvis kan skärmen rendera lång fram fast det i spelet är långt bak. Vilket inte är så kul är man kör fps. Film i 3d är bättre än på bio

Måste fråga, laddar du då ner filmer i 3d då? eller ändrar du bara inställningen på skärmen till 3d från 2d? undra bara för har en sådan skärm själv, det kanske är lite litet med 23tum för att kolla film i 3d eller?

Permalänk
Medlem

Jag har ett Gtx 570 och denna skärm.

Är det fler som upplevt att Nvidias nyare drivrutiner inte fungerar med Displayport? Uppdaterar man drivrutinerna så går skärmen bara på HDMI och då får du inga 120 Hz. Ifall fler upplever detta så är en glad nyhet att Nvidia hittat felet och det kommer åtgärdas i mars månad.

Problemet och lösningen

Citat:

-DisplayPort 1.1 LCD panels broadcasting as DisplayPort 1.2 monitors results in loss of display/dark screen

Jag var på väg att få returnera min skärm men det verkar ju nu inte behövas enligt Nvidia själva.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B760M-BTF WIFI - Intel Core i5 14600K 3.5 GHz 44MB - Corsair iCUE H150i Elite Capellix XT - Corsair 32GB (2X16) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair 2500X Chassi - Corsair RM750x Shift 750W - 2X Samsung 980 Pro M.2 NVMe SSD 1TB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Hahahaha åherre... Tur att varken mamma eller pappa bryr sig om min dator

Edit: Hittade olika adaptrar på Komplett.se men de är dyyyra... http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=632814

Hmm, kanske dum fråga, men är det inte skillnad på DP till DVI och DVI till DP? Jag antar att inte alla kablar / konverterare kan köra trafik åt båda hållen, eller har jag helt fel?

Permalänk
Medlem

Funderar på denna 23 tummaren eller ska jag gå för SA27950?

Permalänk
Medlem

Fick nyligen hem min nya dator + skärm.
Kör GTX 580 med DP till S23A750D. Fungerar skitbra och är värt varrenda öre.
Har dock ett problem.
Ibland när jag startar datorn så verkar inte datorn hitta skärmen. Den är svart, står "Displayport" ett par sekunder sen är det svart.
Det sker ibland.
Jag ser heller aldrig själva uppstarten av windows och bios med DP, måste koppla in hdmi-kabeln för att gå in i setupen.
Vet inte riktigt varför den gör som den gör, så om nån har tips på hur man fixar det så vore jag grymt tacksam.

Grafikkort: ASUS GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA
PCI-Express 2.0,"DirectCU II", GDDR5, 2xDVI, native-HDMI, DisplayPort

Visa signatur

Asus P9X79 | i7-3930K | Noctua NH-D14 | ASUS GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9 | Corsair SSD Force Series 3, 120GB | Western Digital AV-GP 1TB | Corsair HX 1050W PSU | Cooler Master HAF 932

Permalänk
Medlem

Verkar vara drivrutinerna, kommer uppdatering om några veckor(hoppas jag)
Mer info:
http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=219303

http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=218060

Visa signatur

Asus P9X79 | i7-3930K | Noctua NH-D14 | ASUS GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9 | Corsair SSD Force Series 3, 120GB | Western Digital AV-GP 1TB | Corsair HX 1050W PSU | Cooler Master HAF 932

Permalänk
Medlem

Har liknande problem med mina ATI 5850, startar jag datorn när skärmen är på så slocknar den när den kommer in i windows, då måste jag stänga av och på skärmen för att få bild.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Har liknande problem med mina ATI 5850, startar jag datorn när skärmen är på så slocknar den när den kommer in i windows, då måste jag stänga av och på skärmen för att få bild.

Har du installerat "programmet", Launch Monitor Driver Installer, som kom med på CD skivan? Annars får jag samma sak som du, fast mycket sällan... Stör mig inte.

Permalänk
Medlem

285.62 drivarna från Nvidia funkar så länge tills nästa drivar-release kommer i mars, för er som vill kunna köra 120hz på gtx 580. Jag hojjtar till när mars-releasen kommer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Själva problemet vi upplever är detta som ska ordnas i mars precis som Frostzon sa.

DisplayPort 1.1 LCD panels broadcasting as DisplayPort 1.2 monitors results in loss of display/dark screen

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B760M-BTF WIFI - Intel Core i5 14600K 3.5 GHz 44MB - Corsair iCUE H150i Elite Capellix XT - Corsair 32GB (2X16) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair 2500X Chassi - Corsair RM750x Shift 750W - 2X Samsung 980 Pro M.2 NVMe SSD 1TB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Funderar på denna 23 tummaren eller ska jag gå för SA27950?

Om jag ska vara ärlig tycker jag inte Samsung är värt det om man inte enbart spelar ljusa spel. Backlight bleedingen är HORRIBEL, bland det värsta jag sett, och så har det varit på tre Samsung-skärmar jag kört på. Att spela Deus Ex eller Doom 3 (som är två av mina favoriter) får mig nästan att börja gråta. Jag funderar på att sälja min S23A750D för en billig peng, även om jag inte kan göra det med gott samvete.

Funderar annars på att göra en "Sledgehammer vs S23A750D"-video och lägga upp på youtube Skämt åsido, att köpa samsungsskärmen var ett av de sämsta besluten i hela mitt liv.

Edit: för att vara lite konstuktiv också kan jag tipsa om Asus VG23H(E). Den har fått fina recensioner och verkar mycket jämnare i backlighting, vilket gör att det går att spela även mörka spel på den utan att få fnatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericone:

Om jag ska vara ärlig tycker jag inte Samsung är värt det om man inte enbart spelar ljusa spel. Backlight bleedingen är HORRIBEL, bland det värsta jag sett, och så har det varit på tre Samsung-skärmar jag kört på. Att spela Deus Ex eller Doom 3 (som är två av mina favoriter) får mig nästan att börja gråta. Jag funderar på att sälja min S23A750D för en billig peng, även om jag inte kan göra det med gott samvete.

Funderar annars på att göra en "Sledgehammer vs S23A750D"-video och lägga upp på youtube Skämt åsido, att köpa samsungsskärmen var ett av de sämsta besluten i hela mitt liv.

Edit: för att vara lite konstuktiv också kan jag tipsa om Asus VG23H(E). Den har fått fina recensioner och verkar mycket jämnare i backlighting, vilket gör att det går att spela även mörka spel på den utan att få fnatt.

Personligen tyckte jag defaultbilden var mycket ljus och lite överdrivna vita nivåer...men ställer man in bilden så är det stor skillnad. Deus Ex för mig var kristallklar bild och det svarta var svart med råge. Nån specifikt "horribel" backlight-bleeding har jag då inte lagt märke till själv så då kanske du fått ett måndagsexemplar.

Visa signatur

Permalänk

Hur funkar denna skräm för Fps spel till Xbox får man input lag tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobcat031:

Hur funkar denna skräm för Fps spel till Xbox får man input lag tro?

Varför köpa en såpass dyr skärm med TN-panel för att köra i 60hz? Hade då hellre gått på Eizo Foris 23....

Permalänk
Skrivet av Dreas89:

Varför köpa en såpass dyr skärm med TN-panel för att köra i 60hz? Hade då hellre gått på Eizo Foris 23....

Med 6-7 ms responstid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobcat031:

Med 6-7 ms responstid?

Trodde vi lyckats lära upp varenda ms-jagande person här på forumet men tydligen inte.

Läs på om input lag och after images. Det finns lite intressanta saker att se där.

Permalänk
Medlem

Samsung S27A950D/S23A750D

Hej jag har en fråga angående dessa skärmar.
Jag äger S27:an och har kopplat högtalare till denna och det är helt horribelt lågt ljud jag får ut på högsta volym, någon som upplever samma sak?
Dessa skärmar är ju i princip lika varandra då jag har ägt båda och därför jag postar i denna tråd.

Tacksam för svar
//TS85

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamerzane:

Jag är ute efter en spelskärm. Vad tror ni om den här 120Hz Skärmen?

Samsung S23A750D

Jag äger en S23A700D (lillebror) och jag ångrar detta köp.. Egentligen bara för att den har ett fast stativ som gör att man inte kan tilta skärmen. Den står där den står med andra ord. Annars är jag väldigt nöjd med denna. Men att dom snålat på stativet är ju bara sjukt. =P Hade jag gjort om mitt köp hade jag valt storebror som du sneglar på.

Ang. 120hz det är inget jag skulle sakna om jag istället köpte en finare ISP eftersom jag mest spelar Wow nu för tiden. + att jag sitter mycket i photoshop. Debatten om 120vs60 går till överdrift i många fall och jag kan inte säga att jag talar för alla när jag säger att 120 är aningen överflödigt. Visst märker jag skillnad men jag bryr mig inte direkt om den. =p (Kan ju vara en placebo också) Det är inget som gör en till en bättre spelare om man säger så

Skrivet av Jesper943:

Jag har 27-tummaren av Samsung och jag är hel-nöjd. Den inbyggda 3d-konverteringen är inget märkvärdigt, men tycker skärpan och allt är utmärkt.
Har inte heller fått AMD:s 3D att fungera särskilt bra (fick typ 1 fps i wow + battlefield där går de inte välja vapen eftersom menyerna är helt fel placering), jag har dock inte försökt särskilt mycket. Går säkerligen fixa om man använder något annat program eller liknande. Var mest intresserad av skärmen p.g.a 120 hz inte att de ger 3D.

Off topic: Någon som vet något de bästa programmet för 3D till amd + finns de något program så man kan kolla 3D film?

Ska dock säga att jag inte har något att jämföra med och kan inte särskilt mycket om skärmar. Men jag gillar skärmen jätte mycket och färgerna ser bra ut.

Jag kör Tridef och efter att ha testat 30-dagars gratisversionen så var jag tvungen att köpa det! Finns lite små grejer som inte fungerar som det ska (som nameplates i wow) men i det stora hela är det väldigt bra.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk

Lirar man Fps spel ska man ha så låg respons tid som möjligt också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobcat031:

Lirar man Fps spel ska man ha så låg respons tid som möjligt också?

Totalt ja, dock är den angivna responstiden inte direkt av värde idag. 2-8ms, skillnad på 6ms, inte märkbart.

Input lag och after images, det är intressantare.

Permalänk
Medlem

Kom igen nu Nvidia släpp fixen med strulet med displayporten. Någon som vet vilka drivrutiner som går att använda så man kan spela BF3.
Någon som vet om man kan per manuellt ställa in rätt version på DP? Eller får man sitta och vara snäll och vänta tills nästa drivrutins släpp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hemlan:

Kom igen nu Nvidia släpp fixen med strulet med displayporten. Någon som vet vilka drivrutiner som går att använda så man kan spela BF3.
Någon som vet om man kan per manuellt ställa in rätt version på DP? Eller får man sitta och vara snäll och vänta tills nästa drivrutins släpp?

Nu är de nya drivarna ute.
Den senaste verisionen är 296.10
Jag har dem på nu och skärmen funkar som den ska. Alltså DP kabel och 120hz.
Enjoy folks

Visa signatur

Permalänk
Medlem

p.s
När ni installerar de nya drivrutinerna så kan/blir skärmen svart ett tag under installationen. Förtvivla icke, ni trycker bara skärmen till HDMI-läge och sedan tillbaka till DP-läge så funkar det(det är knappen i mitten av de 4:a pilarna).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

kan bekräfta att det även funkar med notebook versionen av drivrutiner till bärbara. Dock har jag inte 120hz, utan kommer upp i 60hz men det är nog pga att jag sitter med en budget kabel ifrån kjellochco. som går mellan dp till skärmens dvi ingång.

Permalänk
Medlem

Någon som sitter med NVIDIA och samsungs 3d glasögon med denna skärmen? Lite nyfiken på vilket program samt inställningar man ska ha för att få ut 3D med nvidia. Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Samsung S23A750D i 3D

Hej jag har precis köpt en S23A750D och försöker se film i 3D. Jag har ett Ati HD6870 saphire grafik kort och har skärmen kopplad via DP.
Jag har kopplat ihop glasögonen med skärmen, men jag får inte 3D att fungera via Youtube. Jag har testat alla olika 3D lägen som finns på skärmen, men märker ingen skillnad om jag använder glasögonen eller inte, däremot fungerar de bra om jag tar 2D till 3D på filmer.(och ja glasögonen är på och jag kan uppfatta 3D riktigt bra på bio) vad gör jag för fel? finns de några inställningar jag behöver ändra på för att de ska fungera? vilka inställningar kör ni på och får ni 3D på Youtubes 3d kanaler? tacksam för hjälp då jag försökt finna ett svar på internet, och då instruktionsboken inte var mycket till hjälp.