Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Byta ut Asus Striker Extreme mot vad?

Hej allihop

Sitter o pillar med ett nytt datorpaket som kommer inköpas inom 1-2 mån om gudarna vill. Iaf så har jag lite svårigheter med att tyda/bestämma mig för vilket moderkort som är "bäst" för mig (senaste kortet ja köpte för ca 5 år sen och var ett asus striker extreme) . Det är till en gamingdator som kommer överklockas och vara hyfsat framtidssäker samt kommer förmodligen sitta i ett http://www.inet.se/artikel/6901320/fractal-design-define-xl-usb-3-0-svart eller annat fulltower och min budget för mammakort ligger på upptill/runt 1500. Alla tips är värdefulla:)

Tack på förhand

//Abomer

Permalänk

Tror det vore bra om du bestämde dig för vilken processor du vill ha, Intel eller Amd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purjolöken:

Tror det vore bra om du bestämde dig för vilken processor du vill ha, Intel eller Amd

Kommer bli en Intel sry att ja glömde nämna det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abomer:

Kommer bli en Intel sry att ja glömde nämna det

Någon av dessa, Asus eller Asrock

Visa signatur

Man kan göra allt en gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emme-101:

Någon av dessa, Asus eller Asrock

Tackar för tipset har kollat på dessa och liknande men det som är förvirrade för mig är, vad är den stora skillnaden på P67 och Z68 är det har det något att göra med att man kan använda cpun som gpu eller är jag helt ute och cyklar?

tacksam för svar

//Abomer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abomer:

Tackar för tipset har kollat på dessa och liknande men det som är förvirrade för mig är, vad är den stora skillnaden på P67 och Z68 är det har det något att göra med att man kan använda cpun som gpu eller är jag helt ute och cyklar?

tacksam för svar

//Abomer

skilnaden är väl att du kan använda den inbyggda gpu:n som finns i cpu:n till video redigering vilket gör att det går mycket snabbare och att du kan använda en ssd som cache som gör att datorn startar snabbare

Visa signatur

Permalänk

http://www.webhallen.com/hardvara/133288-asus_p8z68-v_pro-atx...

Köpte det kortet och är väldigt nöjd
Alternativt http://www.webhallen.com/hardvara/134589-asus_p8z68-v-atx-int...

Har alltid kört asus och är sjukt nöjd, men som sagt, vilket som tror jag.

Köpte det kortet och är väldigt nöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emme-101:

skilnaden är väl att du kan använda den inbyggda gpu:n som finns i cpu:n till video redigering vilket gör att det går mycket snabbare och att du kan använda en ssd som cache som gör att datorn startar snabbare

Så om man inte bryr sig om boottiden eller laddningstider i spel (kommer köra utan SSD) så funkar P67 utmärkt? Hur vet man att ett mammakort stödjer Ivy bridge om det tex inte står klart och tydligt i speccen? Är det B3 eller Gen 3 som utger det berättar det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abomer:

Så om man inte bryr sig om boottiden eller laddningstider i spel (kommer köra utan SSD) så funkar P67 utmärkt? Hur vet man att ett mammakort stödjer Ivy bridge om det tex inte står klart och tydligt i speccen? Är det B3 eller Gen 3 som utger det berättar det?

nästan alla 1155 kort stöder Ivy Bridge (har för mig att vissa budget brädor inte stöder ivy) så det är nog lungt.

Gen3 visar att det har Pci-e 3.0 vilket Asrock har och det kan vara lite mer framtids säkert.

Angående B3 så är alla 1155 brädor som säljs B3

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Suveränt har fått många svar på mina frågor, nu känns det iaf lite klarare vad man ska kolla efter är mycket tacksam för den tid ni har lagt ner:)

Permalänk

Vilken cpu kör du med nu på Asus brädan?

Min qx9650 duger gott ännu till spelande...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

Vilken cpu kör du med nu på Asus brädan?

Min qx9650 duger gott ännu till spelande...

kör på en intel core 2 duo E6850 (Conroe)

men kommer köra med en i5 2500K

Permalänk

Hojta till om du tänker sälja din gamla bräda...