hela min bandbredd används inte i uTorrent?

Permalänk
Medlem

hela min bandbredd används inte i uTorrent?

Hej, jag har 6-10 Mbit/s ner och 0,5-1 Mbit/s upp, (BBB 10).

I uTorrent kan jag ladda ner i ca 1,3 Mbit/s och ladda upp i ca 230 kbit/s. Gäller även vid "Direct Downloads".
Men om jag har två datorer igång så kan båda ladda ner i ca 1 Mbit/s och upp i 230 kbit/s samtidigt !!!

Jag har observerat att cache är typ 98% (oftast ca 0,1MB mindre än det totala som rör sig typ mellan 4,5MB och 5,5MB) på Läs-statistik i "Diskstatistik" i uTorrent.

Kan jag göra så att endast en dator använder hela min bandbredd, vart ligger flaskhalsen?
Mitt internet klarar ju uppenbarligen att ladda ner i 2Mbit/s och upp i 0,5Mbit/s.
Och borde jag inte kunna ladda ner/upp i de hastigheter som visas på bredbandskollen? d.v.s. 11,5 Mbit/s och 2,65 Mbit/s..

Permalänk
Medlem

Mycket har ju med hur många det är som seedar, men man fick väl inte skriva nå om nedladdning här?

EDIT: Du har även koll på att Mbit/s inte är samma sak som MB/s?
Som det står där har du 12,5Mbit/s, dela det med 8 så får du ut det i MB/s. Det blir ungefär 1,5MB/s nedladdning

Permalänk
Medlem

Du laddar ner i 1.3MB/s inte Mbit.. så det stämmer

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem

Jag har Bahnhof 100/100 och tankar i max 10mb/s och upp 10mb/s
av någon anledning ger alla bredband en verklig hastighet på 10%?

vet inte varför.. är kass på nätverk etc..

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk

enligt TPtest så får du ju 1,43MB/s ner och 0,33MB/s upp så det stämmer rätt bra med det du får ut.

Utorrent vissar Mega BYTE och TPtest visar Mega BIT. En byte är 8 bit så du måste dela det du får ut på TPtest med 8 för att få reda på hastigheten

man skriver alltid byte med stort B och bit med litet b
MB = MegaByte
Mb = Megabit

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragzone:

Mycket har ju med hur många det är som seedar, men man fick väl inte skriva nå om nedladdning här?

EDIT: Du har även koll på att Mbit/s inte är samma sak som MB/s?
Som det står där har du 12,5Mbit/s, dela det med 8 så får du ut det i MB/s. Det blir ungefär 1,5MB/s nedladdning

Ladda ner gratisprogram och så har väll aldrig varit förbjudet så förstår inte varför man inte skulle få skriva om nerladdning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Jag har Bahnhof 100/100 och tankar i max 10mb/s och upp 10mb/s
av någon anledning ger alla bredband en verklig hastighet på 10%?

vet inte varför.. är kass på nätverk etc..

Mbit/8=MB

100/8=12,5 vilket du på pappret ska kunna ladda ned i samt ladda upp i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaaela:

Ladda ner gratisprogram och så har väll aldrig varit förbjudet så förstår inte varför man inte skulle få skriva om nerladdning.

haha nej men jag läste något om att det var förbjudet att dela med sig om olagliga nedladdningssamtal Men han laddar nog ner någon patch bara!

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte56:

Du laddar ner i 1.3MB/s inte Mbit.. så det stämmer

Justja, 11/8=1,4 MB/s och 2,65/8=0,33 MB/s.

Skrivet av Dragzone:

Många seedar ubuntu ^^
Samma sak om jag laddar ner från steam eller laddar upp till facebook~~~~

Permalänk
Medlem
Skrivet av snoogiloo:

enligt TPtest så får du ju 1,43MB/s ner och 0,33MB/s upp så det stämmer rätt bra med det du får ut.

Fel av mig, jag ska vara nöjd..