Permalänk
Skrivet av L0bbe:

I vilket universum är en SSD mer opålitlig än en mekanisk hdd?

Ja i vårat universum om man ska vara specifik. Med tanke på de buggar som existerar på ett flertal av de nuvarande modellerna så kan man klassa dem som opålitliga.

Permalänk
Medlem

Det var det jag menade Men vad blir bäst nu då??

Permalänk
Medlem

Ang. SSD-frågan. Sitter på ett OCZ Vertex 3 MAX IOPS 120GB, riktigt fina grejjer faktiskt
Jag tycker verkligen inte att man bör strunta i att köpa SSD för att det blir problem. Blir det problem, då löser man dem. Man får faktiskt ett sjukt snabbt system med en SSD.

Permalänk
Medlem

Okej Men sen är det ju pengar frågan också! Ska jag vänta tills jag har råd med en SSD också?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/968966/9000kr

Eller ska jag dra ner lite på grafikkortet då?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/968972/8500kr

Permalänk
Medlem

500 spänn borde du väll kunna få ihop relativt lätt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Haha ah, men jag höjer min summa hela tiden Den började på 7 med windows och nu är den på 9000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miggro:

Ang. SSD-frågan. Sitter på ett OCZ Vertex 3 MAX IOPS 120GB, riktigt fina grejjer faktiskt
Jag tycker verkligen inte att man bör strunta i att köpa SSD för att det blir problem. Blir det problem, då löser man dem. Man får faktiskt ett sjukt snabbt system med en SSD.

+1 stämmer till 110% vad du säger, har en ocz agility 3 som jag är himla nöjd med. Lite strul med firmwire i början men när jag fick updaterat var det inga problem. !

Visa signatur

Nzxt H2 | intel core i5 2500k | Radeon HD 6970 2gb | CM slientpro 700w | msi p67-c45 | Corsair xms3 8gb 1600 | Ocz agility sata 3 60gb | Caviar green 2tb 7200rpm | Benq 24" Full HD

Permalänk
Medlem

Okej Ja det är ALLTID skönt med ett snabbt system! Men just vilken som det blir blir svårt... :/ Hjälp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skeppner:

Okej Ja det är ALLTID skönt med ett snabbt system! Men just vilken som det blir blir svårt... :/ Hjälp?

Ocz vertex3 max iops skulle jag handla om jag var du

Visa signatur

Nzxt H2 | intel core i5 2500k | Radeon HD 6970 2gb | CM slientpro 700w | msi p67-c45 | Corsair xms3 8gb 1600 | Ocz agility sata 3 60gb | Caviar green 2tb 7200rpm | Benq 24" Full HD

Permalänk
Medlem

Okej men kostar den inte typ 2190 : O Jag har inte överdrivet mycke med pengar. Tror att det får bli en OCZ SSD Vertex Plus 60GB

Räcker det till OS??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skeppner:

Okej men kostar den inte typ 2190 : O Jag har inte överdrivet mycke med pengar. Tror att det får bli en OCZ SSD Vertex Plus 60GB

Räcker det till OS??

japp, det räcker. men blir inte mycket utrymme kvar. men nog så att du klarar dig att installera program som behöver vara på C

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Okej. tack

Permalänk
Medlem

Såg din kundvagn, säker på att du vill köra Bulldozer? =o

Permalänk
Medlem

Men förstör am+3 socketen eller ? Jag ska inte ha en fx cpu jag tänker mig en AMD Phenom II X4 965 3,4GHz Black Edition Eller?? Jag förstår inte

Permalänk
Entusiast

En trea för många bilder och ett hyfsat trevligt album, en etta för din fascination över dessa energidrycker (är du 12 år?). Men du får ändå en trea för att jag är på bra humör idag och för att ditt album trots allt inte var så hemskt

Permalänk
Medlem

Hahah nej jag är 15 :S Men man tackar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

En trea för många bilder och ett hyfsat trevligt album, en etta för din fascination över dessa energidrycker (är du 12 år?). Men du får ändå en trea för att jag är på bra humör idag och för att ditt album trots allt inte var så hemskt

Ville bara ta kort på något snyggt