Den högsta överlevda grafikkorts-Tråden

Permalänk
Avstängd

Den högsta överlevda grafikkorts-Tråden

Hej, vore kul och se hur högt temperatur (celcius) era grafikkort kommer upp i utan att dö.

Regler:

Ange grafikkort, samt temp

Köra minst 25 minuters runda på furmark, msi kombustor eller liknande.

Köra i xtreme burn in mode

Ladda upp bilder

Mitt ex:

Grafikkort: 8600gt (core clock 600mhz / shader clock 1200mhz / memory clock 550mhz)

Max temp: 130-131 grader celcius

Permalänk
Medlem

Så vi ska vara så nära att bränna upp korten som möjligt? Idiotiskt...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4,4 Ghz | GTX 780 DirectCU II | H60 V.2| Maximus IV Gene | TJ08-E | Vengeance 16gig 1600MHz | 840 pro 256GB | Corsair HX 1050W

Gratis frakt Inet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aids130:

Det är ju för skojs skull, att köra på gamla grafikkort som ligger och skräpar.

Permalänk
Skrivet av Aids130:

Alla vi har väl gamla skitkort som ligger som man ändå en vacker dag ska slänga så varför inte?

Finns ju folk som testar hur länge en bilmotor går på fullgas utan olja o vatten tex.. o detta gillas inom bilvärden.

Så ser inte varför detta skulle vara så "idiotiskt"?

Men självklart ska man ju få tycka sitt..

Visa signatur

Asus Z490-G | 10900K | Corsair Vengeance LP 3200mhz 32GB | Asus Strix 1000W | MSI RTX3090 Suprim X | Asus Strix 1000w |2x Intel SSD 6 M.2 | WD Black | Asus PG279Q | Strix Flare | Rog Gladius III | Rog Delta Headset

Permalänk
Medlem

Givet vis får man göra vad man vill med sitt grafikkort. Om man har ett gammalt grafikkort så gör det väl inte något. Me. Att göra det med ett nytt eller ett man använder skulle jag se som mindre intelligent... Men fattar var ni menar

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4,4 Ghz | GTX 780 DirectCU II | H60 V.2| Maximus IV Gene | TJ08-E | Vengeance 16gig 1600MHz | 840 pro 256GB | Corsair HX 1050W

Gratis frakt Inet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aids130:

Givet vis får man göra vad man vill med sitt grafikkort. Om man har ett gammalt grafikkort så gör det väl inte något. Me. Att göra det med ett nytt eller ett man använder skulle jag se som mindre intelligent... Men fattar var ni menar

Tråden är till för att använda gamla grafikkort och skrämma upp de och se hur högt temperaturen blir.

Permalänk
Avstängd

Är det någon som har försökt att slå rekordet?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alle22:

Är det någon som har försökt att slå rekordet?

Jag tror att du är den enda som har lyckats att komma upp så långt här på swec.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MW2 FANBOY:

*den enda som vill :>

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

kan inte moderkortet också ta skada?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laggzor:

*den enda som vill :>

Det kan finnas folk som har testat och har misslyckats

Permalänk
Medlem

Haha. Hade jag haft kvar det 4870 jag till slut dräpte så hade jag kunnat posta fina siffror här. Det enda jag minns var att vrm:arna låg på 125-130 grader efter Furmarkkörning (oavsiktligt pga urusel kylfläns), och att kortet dog några dagar senare.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MW2 FANBOY:

Det kan det vara nog

Permalänk
Avstängd
Skrivet av backfeed:

Haha. Hade jag haft kvar det 4870 jag till slut dräpte så hade jag kunnat posta fina siffror här. Det enda jag minns var att vrm:arna låg på 125-130 grader efter Furmarkkörning (oavsiktligt pga urusel kylfläns), och att kortet dog några dagar senare.

En av kravet är att den ska överleva

Permalänk
Medlem

Hade mitt 5870 fungerat så hade jag testat med det

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Attans att man gjort av med alla gamla kort, har ju en ganska betydelselös s775-burk som jag kunde kört dem på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Hej, vore kul och se hur högt temperatur (celcius) era grafikkort kommer upp i utan att dö.

Regler:

Ange grafikkort, samt temp

Köra minst 25 minuters runda på furmark, msi kombustor eller liknande.

Köra i xtreme burn in mode

Ladda upp bilder

Mitt ex:

Grafikkort: 8600gt (core clock 600mhz / shader clock 1200mhz / memory clock 550mhz)

Max temp: 130-131 grader celcius

http://cdn.imghack.se/images/d3ba0dc574b9081b78507de335c3ebf7...

http://img64.imageshack.us/img64/3667/8600gtmaxtempkombuster....

Jag låg på 120 grader celsius ungefär, efter lite minecraft-spelande med mitt gamla 8600gt. Har tyvärr inga bilder..

Permalänk
Medlem
Skrivet av MW2 FANBOY:

En av kravet är att den ska överleva

Petitesser!!!!

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Hade mitt 5870 fungerat så hade jag testat med det

gick verkligen 5870 upp till 130 grader?

Permalänk
Hedersmedlem

Brukar inte 130-132 grader vara vad programmen kan mäta som max? Vet att vissa delar på mitt moderkort kan visa 130 grader som maxtemp, men det är rent logiskt omöjligt att den tempen skulle kunna stämma.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Casgar:

Brukar inte 130-132 grader vara vad programmen kan mäta som max? Vet att vissa delar på mitt moderkort kan visa 130 grader som maxtemp, men det är rent logiskt omöjligt att den tempen skulle kunna stämma.

jag använde även IR-temperaturmätare som bevisade att den låg på 130-131 grader.

Permalänk
Medlem

hade ett 4870x2 som gick till 115 grader i mafia 2.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Burks:

hade ett 4870x2 som gick till 115 grader i mafia 2.

nvidia meant to be played

Permalänk
Avstängd

Mitt gamla gt 320 klara 104 C, vid 105 C stängde det ner sig.

Visa signatur

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX

Permalänk
Medlem

sjuka temps era kort når när ni plågar dom :p, min gamla gpu i förra burken ( 8800gt ) fimpa datorn vid 90-95 grader och dog några dagar efter

Visa signatur

Permalänk

Nu i veckan när jag spelat skyrim tyckte jag datorn lätt ovanligt mycket, drog igång AfterBurner och såg då mycket riktigt att fläkten låg på 99% och att kärnan låg och hade det skönt runt 103 grader. Aja bara ett GTX480, så jag spelade vidare ~5timmar och den blir så varm så fort jag spelar något. Den får väl dö om den vill.

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rappe Rodent:

Nu i veckan när jag spelat skyrim tyckte jag datorn lätt ovanligt mycket, drog igång AfterBurner och såg då mycket riktigt att fläkten låg på 99% och att kärnan låg och hade det skönt runt 103 grader. Aja bara ett GTX480, så jag spelade vidare ~5timmar och den blir så varm så fort jag spelar något. Den får väl dö om den vill.

Testa att blåsa rent kortet, gtx 480 är än idag ett ganska snabbt kort.

Visa signatur

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laggzor:

sjuka temps era kort når när ni plågar dom :p, min gamla gpu i förra burken ( 8800gt ) fimpa datorn vid 90-95 grader och dog några dagar efter

Det där är väl bara normal temps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Det där är väl bara normal temps

jo det tyckte jag också men tydligen gjorde inte kortet det, däför jag undra hur fan ni fick upp era så högt

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laggzor:

jo det tyckte jag också men tydligen gjorde inte kortet det, däför jag undra hur fan ni fick upp era så högt

Jag höjde volten till en gräns tills den blev helt stabil och sedan är det bara pusha på med furmark ända tills den smälter!