Permalänk

2 skärmar från laptop? går det?

Så här är det för att förklara snabbt och enkelt:

Jag har:

* En Asus UL30VT bärbar dator.
* Två stycken skärmar (2493HM Samsung 1920*1200)

Jag vill använda båda de externa skärmarna, bärbara datorns skärm vill jag inte använda, kommer ha den datorn nedfälld.

Asus datorn har för er som inte vet "1" VGA utgång.

http://www.24.se/vga-splitter-for-2-monitorer-p-4374.aspx?utm...
Funkar den där att plugga i min bärbara dator så får jag bild på mina externa skärmar?

Mottager gärna tips på andra lösningar.

/Andreas

Visa signatur

ASUS UL30VT 13.3"
5D MK II, 17-40 F/4 - 24-70 2,8 - 70-200 2,8 IS II

Gratis frakt Inet över 500:-

Permalänk
Medlem

Har den bara en utgång har jag svårt att se hur det skulle funka. Folk som har bttre koll kan säkert förtydliga/rätta men med en utgång är det svårt att få två signaler

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

med den kablen du har länkat till så får du samma bild på båda skärmarna, är det verkligen så du vill ha det?

vill du har olika bild på skärmarna så får du köpa ett grafikkort till, finns usb-varianter.

Permalänk
Skrivet av mattoys:

med den kablen du har länkat till så får du samma bild på båda skärmarna, är det verkligen så du vill ha det?

vill du har olika bild på skärmarna så får du köpa ett grafikkort till, finns usb-varianter.

Alltså, det blir som en klon? Kollar jag film på ena skärmen visas det exakt samma på andra? Så ska det givetvis inte vara utan jag vill kolla film på ena och kanske surfa/göra annat på den andra.

/Andreas

Visa signatur

ASUS UL30VT 13.3"
5D MK II, 17-40 F/4 - 24-70 2,8 - 70-200 2,8 IS II

Gratis frakt Inet över 500:-

Permalänk
Medlem

japp det blir som en klon, bilden brukar inte bli så bra heller.

Permalänk

Ok! Det finns ingen lösning alltså?

Då får det bli att köpa en billig stationär dator

Visa signatur

ASUS UL30VT 13.3"
5D MK II, 17-40 F/4 - 24-70 2,8 - 70-200 2,8 IS II

Gratis frakt Inet över 500:-

Permalänk
Medlem

Jodå, http://www.matrox.com/graphics/en/products/gxm/dh2go/ löser det nästan. Du får vad jag vet skärmarna som en stor skärm, så du kan inte vad jag vet hålla isär skärmarna på ett smidigt sätt som du kan med en stationär med två utgångar.
Sedan stödjer den bara upp till 1920x1200 fast detta är inget problem i ditt fall.
Tänk också på att din bärbara dator kanske inte är designad att köras ihopfälld (Jag vet inte vad ASUS säger om detta) och kan överhettas.

EDIT: Kolla också upp så att din dator klarar att skicka ut en såpass udda upplösning som (2*1920)x1200.

Visa signatur

Bärbar: bösbook, bösbook pro.

Permalänk
Medlem

Finns det ingen docka till den som stödjer det?
Jag har tex en Lenovo W510 som jobbdator, den har 1st vga och 1st displayport. Men i dockan så finns 2st DVI, och dom har jag kopplade till 2st 22" skärmar. Funkar klockrent. W510 har dock ett hyffsat kraftfullt internt grafikkort, och det har kanske inte din dator..

Permalänk
Medlem

Det finns universaldockor med inbyggda grafikkort. Dessa brukar dock vara rätt kassa, men bör vara fullt dugliga att surfa på. Kolla bara vilka upplösningar som stöds.

Finns även externa grafikkort, om du nu inte skulle vilja ha dockan.

EDIT: En DualHead2Go presterar dock nog bäst och utan mest meck

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Skall du inte göra något speciellt krävande på skärmarna så kan du ju alltid köra ena på VGA-porten i datorn och den andra med ett "USBgrafikkort", typ: http://www.kjell.com/content/templates/shop_main.aspx?catalog...

Permalänk

Meningen är att jag ska spela poker, blir jobbigt med 8 stycken bord på min laptop och har dålig översikt ..

2 skärmar, 1920x1200 är upplösningen på mina skärmar.
Men blir det för dyrt kan jag lika gärna bygga en billig stationär för 2-3000:-

Visa signatur

ASUS UL30VT 13.3"
5D MK II, 17-40 F/4 - 24-70 2,8 - 70-200 2,8 IS II

Gratis frakt Inet över 500:-