Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Har nu tagit drygt 1 timme att installera spelet från skivor. Man får ju inte ha bråttom. Den som väntar på något gott som man brukar säga.

Inte alla som har fiber så skivor är najs. Mardröm att tanka ner detta med xDSL 8Mbit ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Steam > Settings > In-Game > In-Game FPS Counter

Jasååå trevligt, visste inte om de Tackar!

Permalänk

Testade bara en halvtimme på morgonen ifall det skulle gå igång, vilket det gjorde, ändå lite besviken på performance men det skall väl fixas när jag tankar ner nyaste drivers. Glömde också att inaktivera AA så man får se sen ikväll hur det blir. I believe in you, GTX 770 !

Visa signatur

Chassi: NZXT H440 (Red) || CPU: I5-4690k || GPU: Asus Gtx 770 || HDD: WesternDigital 1TB Black || SSD: Kingston 128GB || MOBO: Asus Maximus Ranger || CPU cooler: Corsair Hydro H105 || RAM: Corsair 8GB Vengeance Pro DDR3 1600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av kex:

Lugn jag försöker bara hjälpa dig. Ja precis så. Jag vet inte varför men man är tvungen att aktivera det. Se tråd på rockstars forum:
https://support.rockstargames.com/hc/en-us/articles/204697708...

Jag aktiverade enl tråden sen omstart ja.

Aight, sry är lätt frustrerad över att jag inte kan starta ett spel som jag har köpt för 600kr och väntat på i typ ett halvår... Sen att mediaplayer ska ha något att göra med det lät väldigt mycket troll men har rockstar gått ut med det så är det väl sant. Men jag verkar inte kunna starta spelet ändå.. Får väl vänta på en uppdatering eller nått, testar ominstallera spelet under tiden iaf.

Permalänk
Medlem

Jag måste fråga, är det användarnamnet på mitt MS konto eller mitt användarkonto på datorn för windows som inte får innehålla fel bokstäver/tecken?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Tror ni min laptop klarar av att köra GTA V?

Msi GT70

GeForce GTX 670M / 3GB GDDR5
Intel(R) Core(TM) i7-3610QM CPU @ 2.30GHz
8.1gb ram
HDD: 750gb 7200rpm

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Jag måste fråga, är det användarnamnet på mitt MS konto eller mitt användarkonto på datorn för windows som inte får innehålla fel bokstäver/tecken?

Rockstar kontot eller?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KingCobra:

Jag måste fråga, är det användarnamnet på mitt MS konto eller mitt användarkonto på datorn för windows som inte får innehålla fel bokstäver/tecken?

Problemet ligger i att vissa tecken är otillåtna i sökvägen för användarmappen under "C:\Users\".

Troligtvis fixas detta snart.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Inaktiv

Eftersom pengarna är rätt så begränsade nu så vill jag vara så säker som möjligt om spelet är värt att köpa med dessa dator komponenter:

ASUS Radeon R9 280 3GB DirectCUII TOP (Borde skaffat 280X, 680 eller 970 )
Intel Core i5 4460 3,2 GHz, 6MB
ASUS H97M-E mATX
ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG
1TB WD Blue 7200rpm 64MB
Cooler Master Hyper 212 EVO
Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze
ASUS DVD RW DRW-24F1ST Black
C.M Silencio 452 Case

Nån med erfarenhet eller kör med några utav dessa?

Permalänk

Någon som provspelat det på en laptop med i7 4710hq samt gtx 970m och kan rapportera hur bra eller dåligt det gick?

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk

Nån som vet vilka "aktier" man ska handla för att gå mega + :)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrikkarlsson:

Rockstar kontot eller?

Alltså det står en varningstext även på steams sida. Jag funderade på att köpa den svindyra från steam...men såg att de varnar för problemet med a-z problemet där. Vill bara vara säker innan jag trycker på "buy"

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Jag måste fråga, är det användarnamnet på mitt MS konto eller mitt användarkonto på datorn för windows som inte får innehålla fel bokstäver/tecken?

Ditt användar konto på datorn. En totalmiss av Rockstar som tror att alla bara kör US-ASCII

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrikkarlsson:

Nån som vet vilka "aktier" man ska handla för att gå mega + :)?

Häng med i storyn så fattarna du vinkarna från Lester.

Permalänk
Skrivet av fredrikkarlsson:

Nån som vet vilka "aktier" man ska handla för att gå mega + :)?

Är också lite intresserad av hur man tjänar cash på aktier...ska prova detta när jag kommer hem från jobbet iaf

http://www.usgamer.net/articles/-how-to-make-the-most-out-of-...

Visa signatur

Intel core i7 2700k 4.6ghz | Corsair H100 | Msi Z77 gd45 | Gainward gtx 660ti | 12gb ddr3 vengeance | 4.5tb lagring

Permalänk
Medlem

fick precis hem mitt^^ såg helt sjukt ut när man öppnade paket och vecklade ut det och det är 7! skivorxD, också väldigt kul att man fick med en karta^^

nu får man bara se om grafikkorts uppgraderingen var tillräckligxD hoppas spelet kan utnyttja en i7a också för alla npcer:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av LazySoft:

Ditt användar konto på datorn. En totalmiss av Rockstar som tror att alla bara kör US-ASCII

Åh braa, jag har det eminenta administratör namnet Tony så det skall nog funka då.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Två timmar har det tagit att installera alla sju skivor. Men nu är det äntligen klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RagHank:

Oj, sju skivor?! Du som har installerat det från skivor, var det någon stor patch som behövdes laddas ner efter man installerat det?

Inte installerat från skivor, än, men vad jag förstår så kommer det en day-0 patch på drygt 5GB direkt vid uppstart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superiorr:

Är också lite intresserad av hur man tjänar cash på aktier...ska prova detta när jag kommer hem från jobbet iaf

http://www.usgamer.net/articles/-how-to-make-the-most-out-of-...

ett tips är att spara så mycket av de pengarna du får med i början och vänta så länge du kan med lester aktierna;) så du kan investera så mycket som möjligt:P det var iaf vad jag gjorde på 360:P

jag hoppas verkligen de har fixat aktie systemet den här gången för på oldgen consollerna var påverkan man själv kunde göra, lite wonky:P

Permalänk
Medlem

En fråga till er som köpt en fysisk kopia: Går det att välja mellan att ladda ner eller att installera med skivorna?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timelord Sloth:

En fråga till er som köpt en fysisk kopia: Går det att välja mellan att ladda ner eller att installera med skivorna?

Vad jag förstår kan du aktivera koden på R*Social Club och därifrån ladda ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av knugenwtf:

Tror ni min laptop klarar av att köra GTA V?

Msi GT70

GeForce GTX 670M / 3GB GDDR5
Intel(R) Core(TM) i7-3610QM CPU @ 2.30GHz
8.1gb ram
HDD: 750gb 7200rpm

Har i princip samma +ssd, går finfint. Dock larmar spelet om att hastigheten på processorn är för låg mot vad som är rekommenderat när man startar? Fattar inte vrf dock

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Alltså det står en varningstext även på steams sida. Jag funderade på att köpa den svindyra från steam...men såg att de varnar för problemet med a-z problemet där. Vill bara vara säker innan jag trycker på "buy"

Jag kör Windows 8.1 med hotmailadress som inloggning (både @ och _ ), har ett ö i mitt efternamn knutet till kontot, men enbart mitt förnamn som användarmapp i c:\users. Inga issues för min del.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Någon frågade om 5gb patch efter skivorna installerats. Det stämmer Först en på 53mb, sen en ytterligare på 5gb.
Beräknat att ta fyra timmar, och ökande...

Permalänk
Skrivet av Wastaah:

Har i princip samma +ssd, går finfint. Dock larmar spelet om att hastigheten på processorn är för låg mot vad som är rekommenderat när man startar? Fattar inte vrf dock

Måste du köra på minimum settings eller klarar den lite högre?

Permalänk
Medlem

hmm vad tror ni går snabbast folk?, installera via skiva eller internet? jag har snabbt internet men jag gissar på att rockstars servrar är lagom belastade nu:/

Permalänk
Skrivet av rolle83:

Hur kommer jg åt min ingame bonus money i singelplayer? Dom kom automatiskt till min online karaktär.

Ingame bonusen är väl enbart till för onlinedelen?

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk

Skojar rockstar med mig? Nyss gått igenom en djävulsk installation med 7 skivor och när det äntligen är klart efter 1h 30 min så ska jag tanka en patch på 5 gig. Med skolans skitnät så ska det ta ca 2h. KUL...........

Patch på 5 gig? Jo visst.

Permalänk
Medlem

köper du via steam så går det snabbare, jag maxade igår preload utan problem min 100mbit lina, den där rockstars kommer garanterat vara långsam ja..