Permalänk
Medlem

Speldator under 15k

Hej, jag planerar att gå över från en DTR till en stationär och har plockat ihop följande paket från komplett

Corsair Obsidian 650D Midi Tower Svart
Corsair TX V2 650W PSU
MSI P67A-G45 B3, Socket-1155
Intel® Core i7-2600 Processor
Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB
XFX Radeon HD 6970 2GB GDDR5
Corsair SSD Force Series 3, 90GB
Seagate Barracuda® 7200.12 1TB
Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S
BenQ 24" LCD G2420HD

Vad tror folket om det här? Främst kommer datorn användas för BF3 men även för viss film rendering och bildredigering. Som titlen säger så kommer paketet landa runt 15k vilket är vad jag tänkt mig

cherios Limpanax

Permalänk
Medlem

Varför 90gb ssd, när 120 kostar 1300 kr.

Gfx kort http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=652459

Köp I7-2600K.

OBS : Du kommer inte kunna köra 2x gfx kort med nuvarande psu och moderkort.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk

Har du kollat om alla komponenter kompatibla med varandra iaf, moderkort, processor, och minne? Var också försiktig med psu:n så att den inte drar mer watt än vad komponenterna tål annars kan de brännas och då bara är det bye bye.

Permalänk

Annars ser det hyfsat bra ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gtasteffe:

Har du kollat om alla komponenter kompatibla med varandra iaf, moderkort, processor, och minne? Var också försiktig med psu:n så att den inte drar mer watt än vad komponenterna tål annars kan de brännas och då bara är det bye bye.

Ett PSU delar ut så mycket watt till systemet som systemet efterfrågar - som PSU:et då tar från "väggen" - det är inte så att ett starkt PSU matar in mer ström än vad som krävs.
OT: Drar ett system 500w och ditt PSU har en effektivitet på 80% så har du en garanti på att det inte drar över 600w.

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk

Ok, förlåt mig trodde det var så :(. Så du menar att man kan köpa ett PSU på 1200 watt och delar ut så mycket ström som komponenterna klarar utan att det bränns?

Permalänk

lånar denna tråd ;P

tjea tjena snor den här tråden lite
jag vill också bygga ihop en dator främst för att lira bf3...
här är mitt hopplock:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1304121/bf3-bygge
undrar ifall allt ser bra ut för jag kan inget själv
läst på lite och jag har tänkt att uppgradera till SLI senare när jag har pengar och det står iaf att de ska funka me moderkortet jag valt men funkar det med grafikkortet jag valt?
och vilka inställningar skulle datorn palla på 60 fps i bf3.
siktar på med/high inte ultra...
så om det går att få en billigare dator som pallar bf3 på med/high 60 fps så får ni gärna säga de
väldigt tacksam för hjälp
och juste vilka inställningar skulle jag kunna köra på med 2 såna grafikkort i SLI på bf3?

Permalänk
Skrivet av blink-fanboy:

tjea tjena snor den här tråden lite
jag vill också bygga ihop en dator främst för att lira bf3...
här är mitt hopplock:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1304121/bf3-bygge
undrar ifall allt ser bra ut för jag kan inget själv
läst på lite och jag har tänkt att uppgradera till SLI senare när jag har pengar och det står iaf att de ska funka me moderkortet jag valt men funkar det med grafikkortet jag valt?
och vilka inställningar skulle datorn palla på 60 fps i bf3.
siktar på med/high inte ultra...
så om det går att få en billigare dator som pallar bf3 på med/high 60 fps så får ni gärna säga de
väldigt tacksam för hjälp
och juste vilka inställningar skulle jag kunna köra på med 2 såna grafikkort i SLI på bf3?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1304238/2011-12-30 = bättre kundvagn.

Vad ska du ha windows 7 ultimate till? Har du tänk använda bitlocker eller köper du det för namnet?

BF3 med/high på 60fps = inga problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simplified:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1304238/2011-12-30 = bättre kundvagn.

Vad ska du ha windows 7 ultimate till? Har du tänk använda bitlocker eller köper du det för namnet?

BF3 med/high på 60fps = inga problem

ser bra ut, men ultimate kommer du nog förmodligen inte ha nytta av, men namnet är ju ett +

Permalänk
Medlem

gtasteffe: Alltså ett nätagg på 500W kan ge ut 500W om vi nu bortser från värme mm mm. det betyder inte att ger ut 500w hela tiden. har du komponenter som tillsammans drar mera en 500w så säger ditt nätagg upp sig. se nätagget som en strömbuffert, du har möjlighet att ta ut den effekt som nätagget är på men. du kan utan problem ha ett nätagg på 10000W men bara ha kompnenter som tillsammans drar 100W (bara ett exempel)

Permalänk

Ok tack för svar, hoppas att det du säger är sant :D. Ha ett riktigt gott nytt år allesammans så ses vi nästa år igen!!

Permalänk

Lånar även jag denna tråd (även om den är outdated x3)
blink-fanboy's ihop-plock såg nice ut, och det verkar även ni "experter" tycka. Letar själv efter en stationär dator, då min nuvarande laptop absolut inte räcker till längre xD

Anyway, jag skulle vilja fråga lite om detta packetet:
1. Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1024MB OC har uttgått på Inet, vilket skulle då passa bättre?

2. Kan man fixa ner priset lite på chassit, samt Windows Ultimate (då det enligt mig verkar väldigt onödigt att skaffa), och vad ska man isåfall välja?.

3. Övrigt som man borde byta ut för att få en så bra spelupplevelse som möjligt?

Vill ju kunna lira spel (Framför allt BF3) på högsta möjliga kvalitet.
Det ända jag redan har är en datormus, och ser ingen anledning att byta då jag köpte den för ett par veckor sedan (Logitech Performance mouse).

EDIT: Jag är hyffsat värdelös på datorer, och kan inte mer än vad t.ex olika datorkomponenter är för något x3
EDIT2: Ursäkta om man inte får ta och be om hjälp i andras trådar, gör jag fel, gör jag naturligt vis om rätt, bara att säga till mig

Visa signatur

I7 4790K @ 4.0GHz | GTX 780Ti | Corsair TX 750W/ 80+ | 8GB DDR3 1600MHz | NZXT H440W | Corsair K70 Cherry Red | Corsair Vengance 2100 | Mionix Naos 7000 | Sennheiser HD 558 | Asus Xonar D2 |