BF3: Vad är ert favoritvapen?

Permalänk
Medlem

Mitt favorit vapen borde vara kniven eftersom jag har flest kills med den

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Assualt: M16A3 = Foregrip + Heavy barrel + Kobra <3
Engineer: M4A1 = Foregrip + Heavy barrel + Kobra <3

Permalänk
Medlem

KH2002 och L85A2

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Skrivet av flaxehytt:

USAS-12 med Frag, Holo och Extended Mag!

Oh....one of those...:P

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

AEK 971 med heavy barrel och valfritt sikte, eller m98B med 8x sikte

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Medlem

M16A3, Silencer och foregrip. Mästerligt

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk

Favoriten är nog ny-vunna L96, riktigt härliga animationer och stort magasin, brukar köra med flash suppressor, och straight pull då jag är typ run-and-gun recon. Sikte kör jag antingen utan, med 3,4x eller 8x.

Annars gillar jag M40A5, gillar inte riktigt M98B, ser ju helt efterblivet ut när man håller det, och tycker inte det lilla magasinet passar sig så bra när man springer runt och skjuter

Kör jag engineer så äre M4A1 som gäller, och som Assault (eller heter det kanske medic nu för tiden?) kör jag Aek-971, visst är den galet OP, men har man ett så bra vapen upplåst är det ju vansinnigt att inte använda det

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

aek971, front grip, heavy barrel.

och så var det med det.

Visa signatur

3570K (4.5) - H80i - 560ti DC2 - M5Gene - Tj08e - Samsung 256 Pro - 8gb Vengeance LP - HX850

Permalänk
Medlem

M16A3, grymt allround vapen. Kör såklart med Kobra, Grip och Silencer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nsky|sct:

Mitt favorit vapen borde vara kniven eftersom jag har flest kills med den

Print!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

Tjena tjena, då det inte verkar finnas en tråd om det så tycker jag att det är dags och göra en!:P

Till frågan, vad är ert favorit vapen och varför?

Jag själv verkligen älskar M416 med grip, silencer och HOLO eller RDS. Nästan ingen rekyl alls, pricksäker, kulorna träffar målet även fast man sprejjar, lagom hög fire rate alltså med andra ord ett perfekt vapen för både när - och kortstrid!

Er tur nu!

känner som du, fast jag kör rödpunkt sikte istället för holo, körde massa andra vapen och allt gick så jävla dåligt en längre tid sen testade jag köra M416 och fick MVP direkt

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk

AEK 971,PSO-1x4, front grip och heavy barrel som assult!
Engi och support kör ja inte så mycket men gillar Scar-h.

Recon: SKS , IRnv ,foregrip och suppressor! riktigt skönt

Har dock inte kört bf3 så mycket, ligger på 17 spelade timmar

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem

An-94/g3a3 med holo och tac light/laser samt m320 shotgun/m26 mass på underslung.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem

As-Val med Holo och laser. Snart även extended ammo.

Permalänk

AEK 971 med red dot heavybarrel och forgrip

Permalänk
Gallerikonnässör

Jag byter mellan olika klasser och olika vapen ofta så det ser ungefär ut så här:

Assault: AK-74m med silencer+foregrip+ryssarnas 3.4x optics.

Engineer: AK-74s med silencer+foregrip+ryssarnas 3.4x, SG 553 med silencer+foregrip+amerikanska holo eller Scar-H med heavy barrel+foregrip+ryssarnas 3.4x optics.

Support: Type 88/PKP/RPK/M27/MG36 med silencer+foregrip+ryssarnas holo.

Recon: SV98 orginal(Har inte låst upp något, vad jag vet).

Allround: 870mcs med extended magasine+flechette, AS-VAL med ryssarnas holo eller P90 med silencer+amerikanska holo.

Handgun of choice: Scoped 44. Magnum!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S | 32GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 Pro | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Jag har inga favoritvapen, tyvärr. Vissa kvällar är AEK-971 det bästa som finns, andra är det SKS med iron sight, eller M4A1, eller M27. Oftast använder jag rödpunktsikte och foregrip men på de tyngre bössorna är det riktigt trevligt med bipod.
Tycker det är roligare att prova olika, och oftast är det en nödvändighet beroende på situation och motståndare.

Permalänk
Medlem

sniper, och så gillar jag att campa

Permalänk
Medlem

M16A3 utan tvekan ,men annars föredrar jag m98b då den är kraftigast ! ;D

Visa signatur

GTX 560TI - AMD x4 955 3.2 Ghz - 8gb drr3 1333mhz - corsair 550w

Permalänk
Medlem

m98b är min favorit, kör mestadels tdm/sqdm och är väldigt effektiv med m98b,g18 susp combo.

Permalänk
Inaktiv

kh2002 !

Permalänk

Assault: M16A3 har ett skönt flyt för stealthing, men jag gillar nog KH2002 mer i medium-long / long range och AN-94 i hardcore
Engi: Inte spelat så mycket men jag gillar M4A1 med sup och foregrip kobra.
Sniper: Lirar inte snipefag
Support: M27 Iar, Foregrip laser grip kobra

edit: och såklart M9 Sup som secondary

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Medlem

Assault:
M16A3 med foregrip och ett snabbt reflexsikte, eller 870MCS med ext-mag, buckshot eller flechette, med iron sight.
Även G3A3 med antingen närstridssaker (RDS, foregrip osv) eller medium range (single fire mode, heavy barrel, bipod, 6x-sikte) är trevlig om man vill skjuta prick men ändå kunna bidra till matchens utgång.
Naturligtvis ersätter jag inte medpack eller defib med något skit lik M320. Man blir ju mörkrädd när man ser hur många som väljer granatkastare i stället för att faktiskt hjälpa sina medspelare i egenskap av medic... -.-

Engineer:
Scar-H med foregrip och reflexsikte. Även här är det ett krav att ha repair torch, så att man faktiskt kan göra sitt jobb.
Det är dock barnsligt kul att ta fram EOD-bot lite då och då och sedan köra runt och elda snipers. Hah.

Support:
Har inte hunnit låsa upp så mycket här, så kör mest med 870MCS med samma loadout som för assault.

Recon:
SV98 med 12x och straight pull för avstånd under 800m, M98B med 12x och bipods för avstånd över 800m. Har man aktiva javelin-snubbar i laget är SOFLAM given, annars tar man MAV och spottar snipers (:

Som sidearm är det G18 med/utan ljudämpare, eller .44 scoped som komplement till hagelbössan.

Skulle aldrig någonsin köra med USAS-12, frag rounds, IRNV på tank lr rifle, mortar, clays eller M320.
De sakerna finns enbart så att även totalt värdelösa spelare ska kunna få sig en kill eller två, så de känner sig duktiga.

Permalänk

m39 EMR med m145 (3.4x), foregrip och suppressor.

Permalänk
Medlem

AS-VAL<3

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem
Permalänk

A-91 på ingenjör, m240LMG på support och m16 på assault hittills, har knappt lirat prickskytt. Favoritpistol(erna) är nog G18 och magnum .44 (trots att jag inte låst upp dom), älskade dessa när jag lirade på polares dator.

Permalänk
Medlem

På hardcore, M40A5 clean. Normal, AEK.

Permalänk
Hjälpsam

1. MAV
2. MAV
3. MAV
4. MAV
5. MAV
6. M98B, X12, Bipod

Vet polarna var fienderna är så vinner man oftast. Ett par Mortar med full koll på fiender rensar fint. Rush blir rätt kul med den kombon. Kan spendera hela matcher i en MAV, inte skjuta ett skott och vinna som rank 3-5.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Nyfunna favoriten är QBB Light Machine gun med 12x zoom och bipod på de större banorna. Riktigt kul anti-sniper samt att man är duglig i short-range, och så C4 som backup för att ta ut tanks.

Annars så har jag flest kills med UMP och AN94:an.

Skrivet av Fluf:

1. MAV
2. MAV
3. MAV
4. MAV
5. MAV
6. M98B, X12, Bipod

Vet polarna var fienderna är så vinner man oftast. Ett par Mortar med full koll på fiender rensar fint. Rush blir rätt kul med den kombon. Kan spendera hela matcher i en MAV, inte skjuta ett skott och vinna som rank 3-5.

MAV:en är riktigt fin i Rush ja. Själv brukar jag kunna spendera större delen i MAV:en, men om fienderna börjar komma för nära så börjar panga själv, och sedan MAV:a med jämna mellanrum.

Det är också riktigt kul när andra kör MAV, det är så grymt lätt att döda folk när de syns på minimapen :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.