Windows 7 hittar inte SSDn

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Össjö
Registrerad
Jul 2009

Windows 7 hittar inte SSDn

Tjena, precis som titeln beskriver det så hittar inte windows 7 ssdn. har testat med olika bios inställningar samt att byta skiva men samma sak händer... ingen disk...

Börjar bli ganska lack så jag undrar ifall ni har några idéer?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landskrona
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av xfmimd:

Tjena, precis som titeln beskriver det så hittar inte windows 7 ssdn. har testat med olika bios inställningar samt att byta skiva men samma sak händer... ingen disk...

Börjar bli ganska lack så jag undrar ifall ni har några idéer?

vad har du för disk? börja söka igenom forumet, väldigt många som har samma problem. jag tex xD

Jag hålls inte ansvarig för alla råd jag ger!
Citera för snabba svar
Skol/bärbar: lenovo Ideapad u550 stationära: i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Össjö
Registrerad
Jul 2009

Vertex plus 60GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2009

Hittas SSD av BIOS?

Om BIOS hittar SSD så är det troligen en inställningsfråga för WIN 7. Titta under adminstrationsverktyg -> Datorhantering -> Lagring -> Diskhantering.

Om BIOS inte hittar SSD så är det något allvarligare. (Förutsatt att disktyp etc är korrekt inställt i BIOS).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2011

AHCI igång?
Kör du på externa marvel kontrollern? Så fall har du drivrutierna till den kontrollern installerat?

Main: Ncase M1, MSI Z170 mITX, Intel i7 6700, RTX 2070, 16 GB 2400 Mhz, Samsung 850 Evo 500GB, Silverstone SFX 600watt
Portable: Microsoft Surface Pro 4, i7, 8 GB, 256 GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Aug 2010

Om det är en OCZ Vertex är det ett vanligt fel. Fick själv samma fel förut, hittades inte ens i BIOS. Bara att reklamera och gråta över eventuella förlorade filer.

Intel i5 3570k @ 4,5 GHz + Noctua NH-D14 | 8 GB Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCII 2 GB | Samsung 840 EVO| OCZ Vertex 2 | ASUS P8Z77-V | Fractal Design Define R3 | Plexgear PS-600 80 Plus

Dator och data är INTE samma sak.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Össjö
Registrerad
Jul 2009

Nej den är sprillans ny, bios hittar den men inga drivrutiner finns... fick reda på det nu efter jag pillat med windows installationen

Sen så är jag ställt in AHCI i bios