Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilPuppy:

Server Transfer kommer idag, så fort de är klara med maintenance. Vi får se hur det ser ut då (maintenance är planerat att vara klart ca 14:00)

Kul! Håll oss gärna uppdaterade om hur det fungerar (om du nu ska använda funktionen)

Permalänk
Skrivet av KonradA:

Kul! Håll oss gärna uppdaterade om hur det fungerar (om du nu ska använda funktionen)

Server Transfer från Bloodworthy blev klart i fredags så Ruthless finns numer på Tomb of Freedon Nadd istället. Transfern fungerade alldeles utmärkt och gick på mindre än 10 min/karaktär för mig.

EDIT: Kanske ska tillägga att det verkligen rekommenderas att flytta era karaktärer om ni inte redan gjort det. Samtliga servrar har möjlighet att flytta över till en specifik server, så alla hamnar på samma nu. Övriga servrar kommer alltså i princip vara tomma.

PvP -> Tomb of Freedon Nadd
PvE -> The Red Eclipse
RP -> The Progenitor

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilPuppy:

Server Transfer från Bloodworthy blev klart i fredags så Ruthless finns numer på Tomb of Freedon Nadd istället. Transfern fungerade alldeles utmärkt och gick på mindre än 10 min/karaktär för mig.

EDIT: Kanske ska tillägga att det verkligen rekommenderas att flytta era karaktärer om ni inte redan gjort det. Samtliga servrar har möjlighet att flytta över till en specifik server, så alla hamnar på samma nu. Övriga servrar kommer alltså i princip vara tomma.

PvP -> Tomb of Freedon Nadd
PvE -> The Red Eclipse
RP -> The Progenitor

Är denna server transfer tidsbegränsad eller hur kommer det se ut?

Jag fick dessutom för mig att Bloodworthy var en väldigt bra populariserad server. Varför flyttar ni från den?

Permalänk
Skrivet av KonradA:

Är denna server transfer tidsbegränsad eller hur kommer det se ut?

Jag fick dessutom för mig att Bloodworthy var en väldigt bra populariserad server. Varför flyttar ni från den?

Den Transfer-variant som finns just nu (gratis och endast till en specifik server) är tidsbegränsad men de har inte sagt hur länge. Bloodworthy var tyvärr stendöd, man hade tur om det var ~20 pers på Fleet. Väldigt många som slutat spela och det fanns alldeles för många servrar så de som var kvar var utspridda. Det är just därför de ordnat med Transfer, så nu är de flesta koncentrerade på 3 servrar (RP, PvE och PvP; en server för varje) istället. Har spelat hela helgen och helt plötsligt känns spelet levande igen, fullt med folk var man än är

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilPuppy:

Server Transfer från Bloodworthy blev klart i fredags så Ruthless finns numer på Tomb of Freedon Nadd istället. Transfern fungerade alldeles utmärkt och gick på mindre än 10 min/karaktär för mig.

EDIT: Kanske ska tillägga att det verkligen rekommenderas att flytta era karaktärer om ni inte redan gjort det. Samtliga servrar har möjlighet att flytta över till en specifik server, så alla hamnar på samma nu. Övriga servrar kommer alltså i princip vara tomma.

PvP -> Tomb of Freedon Nadd
PvE -> The Red Eclipse
RP -> The Progenitor

Hej EvilPuppy,

Tänkte återuppta min sub på swtor nu under sommaren och vill gärna köra på befolkade servrar så är det dessa 3 som gäller?

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

Hej EvilPuppy,

Tänkte återuppta min sub på swtor nu under sommaren och vill gärna köra på befolkade servrar så är det dessa 3 som gäller?

Tacksam för svar.

Jo, det är dessa som gäller. Ska du skapa en ny karaktär är det ju bara att sortera servrarna efter population då finns det nog inte många som ligger på heavy. Ska du migrera så är det ju redan bestämt vart du hamnar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woolai:

Jo, det är dessa som gäller. Ska du skapa en ny karaktär är det ju bara att sortera servrarna efter population då finns det nog inte många som ligger på heavy. Ska du migrera så är det ju redan bestämt vart du hamnar.

Skickades från m.sweclockers.com

Låter bra. Om jag förstått det rätt så är det alltså inga problem att just nu i alla fall köra char transfer till dessa servrar? (Har en lvl 50 jugg ovh en lvl 50 sentinel på en server så det skulle vara skönt att behålla dessa).

Permalänk
Medlem

Går det att göra server transfer utan att ha en pågående subscription? Jag har inte tid att spela nu men kommer troligtvis göra det snart. Vill absolut inte missa chansen att kunna flytta till en mer befolkad server om det nu är tidsbegränsat.

Vet ni vad de kommer göra med tomma/lågpopulerade servrar?

Och vad menas med om jag ska migrera så är det redan bestämt? Jag har för mig att jag spelade på Hex Droid. Vill självklart hamna på den pvp-server med flest spelare, eftersom det låga antalet spelare var det främsta skälet till varför jag slutade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KonradA:

Går det att göra server transfer utan att ha en pågående subscription? Jag har inte tid att spela nu men kommer troligtvis göra det snart. Vill absolut inte missa chansen att kunna flytta till en mer befolkad server om det nu är tidsbegränsat.

Vet ni vad de kommer göra med tomma/lågpopulerade servrar?

Och vad menas med om jag ska migrera så är det redan bestämt? Jag har för mig att jag spelade på Hex Droid. Vill självklart hamna på den pvp-server med flest spelare, eftersom det låga antalet spelare var det främsta skälet till varför jag slutade.

Jag kunde migga en lvl 1:a från Bloodworthy utan att ha haft ett aktivt konto sen januari, de med lite fler levlar under bältet är på servrar som inte har transfers än. Så ett tveksamt nja från mitt håll.

Edit: Det gick med en lvl 25 från Peragus->Nightmare Lands också.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Jag flyttade över mina gubbar i Friskyttarna från Peragus till Nightmare Lands idag när det gick att börja flytta från Peragus. När jag flyttade hade flyttat över mina gubbar så loggade jag in direkt och då var redan de överförda till nya servern.

Lite skillnad nu när det är 300 pers på fleet istället för 20.

OBS: Kom bara ihåg att töm allt ni har i mailboxen (pengar, items etc) samt på GTN. De flyttas nämligen inte över i transfern.

Citat:

Och vad menas med om jag ska migrera så är det redan bestämt? Jag har för mig att jag spelade på Hex Droid. Vill självklart hamna på den pvp-server med flest spelare, eftersom det låga antalet spelare var det främsta skälet till varför jag slutade.

Det är Bioware som bestämmer vilka servrar som får migrera och till vilka servrar man migrerar. Du kan kolla på denna sida: http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=477706
Där står det att om du har gubbar på Hex Droid så kan du endast flytta dom till Tomb of Freedon Nadd, ingen annan server.

Citat:

PvP -> Tomb of Freedon Nadd
PvE -> The Red Eclipse
PvE -> Nightmare Lands
RP -> The Progenitor

Nu kan vi även lägga till Nightmare Lands (PvE) till denna lista. Idag öppnade dom för transfers från en massa servrar till denna server också.

Permalänk

@Evil
Vill du vara hygglig och uppdatera vårt serverval i listan till Nightmare Lands.

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av v1ctory:

Jag kunde migga en lvl 1:a från Bloodworthy utan att ha haft ett aktivt konto sen januari, de med lite fler levlar under bältet är på servrar som inte har transfers än. Så ett tveksamt nja från mitt håll.

Edit: Det gick med en lvl 25 från Peragus->Nightmare Lands också.

Lustigt. Jag försökte precis göra samma sak - flytta mina karaktärer utan att ha ett aktivt konto men så här står det under kriterierna:

"Your account...

...must have an active subscription or game time remaining."

EDIT:
Jag provade ändå och till min förvåning gick det. Åtminstone enligt det mail jag fick som bekräftade att server transfern är klar.

Permalänk

Flyttade över mina 6 karaktärer från Trask Ulgo till The Progenitor igår kväll, det gick omedelbart och jag behövde inte vänta något alls. Fick döpa om två karaktärer för att namnet var upptaget och mitt fina Legacy-namn "Sorrow" var också upptaget. Får klura på något nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whistler84:

Flyttade över mina 6 karaktärer från Trask Ulgo till The Progenitor igår kväll, det gick omedelbart och jag behövde inte vänta något alls. Fick döpa om två karaktärer för att namnet var upptaget och mitt fina Legacy-namn "Sorrow" var också upptaget. Får klura på något nytt.

Du kan ju alltid välja "Sorröw".

Permalänk
Medlem
Skrivet av KonradA:

Lustigt. Jag försökte precis göra samma sak - flytta mina karaktärer utan att ha ett aktivt konto men så här står det under kriterierna:

"Your account...

...must have an active subscription or game time remaining."

EDIT:
Jag provade ändå och till min förvåning gick det. Åtminstone enligt det mail jag fick som bekräftade att server transfern är klar.

Mina karaktärer kom fram, så det funkar garanterat.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk

Vilken skillnad! Spelade igår och fick direkt tag på grupper till Cademimu etc. Det skulle tagit en halvtimme på Trassk Ulgo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whistler84:

Vilken skillnad! Spelade igår och fick direkt tag på grupper till Cademimu etc. Det skulle tagit en halvtimme på Trassk Ulgo.

Enda nackdelen är ju att man nu fattar hur uselt grafikmotorn/optimering är när det känns som ett riktigt MMO

Permalänk
Skrivet av Trudgelmer:

@Evil
Vill du vara hygglig och uppdatera vårt serverval i listan till Nightmare Lands.

Tack!

Jag kommer uppdatera hela listan. Ni som har två servrar att välja på (PvE) får skriva ert val, övriga får meddela om ni flyttat eller inte. Jag kommer rensa listan på inaktiva (de som inte svarat i tråden) vartefter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ragnarok - Empire guild on Tomb of Freedon Nadd PvP Server
Svensk, Norskt, Dansk community med ca 500 aktiva spelare med aktiva guilds i 7 MMO (och fps spel) sedan 2003.

Länk på detta forum:
http://www.sweclockers.com/forum/137-star-wars-old-republic/1...

PromotionVideo
http://www.youtube.com/watch?v=mFbwLXI9WnI

Visa signatur

Guildmaster i Ragnarok Swtor
Länk:
#12455795

Permalänk

Finns med fortfarande något svenskt guild som spelar på Tomb of Freedon Nadd?

Visa signatur

CPU: Intel i5 2500K | MB: ASUS P8P67 B3
GPU: EVGA GeForce GTX 970 SSC ACX 2.0
RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8 GB (2x4 GB)
PSU: EVGA GQ 650W 80+ | Chassi: Fractal Design Define R3
Bildskärm: LG W2363D 23" 120Hz

Permalänk
Medlem