Datorn startar inte!
Hej!
Jag satte ihop ett nytt system för ca en månad sen, och satte ihop allting. Det var lite strul i början med att få allt att funka, men efter ett par dagar var det i alla fall fixat.
Häromdagen gick jag upp som vanligt, satt vid datorn lite innan jag gick till jobbet. När jag gick låste jag datorn, som jag brukar (inte stängde av, alltså). Sedan när jag kommer hem, 10h senare, ser jag att datorn är av. Jag tänkte inte så mycket på det just då, men när jag startar datorn kommer den bara halvvägs i booten, sen får jag en svart skärm där det står "BOOTMNGR NOT FOUND". Jag får lite panik, går in i BIOS för att se om jag hittar något som är fel. Kollar bootordningen på mina (4st) diskar, och ser att de är helt annorlunda från vad de brukar. Jag fixar tillbaka till den rätta, startar om och allt funkar.
Sen när jag kommer hem från jobbet i förrgår, är datorn återigen avstängd. Jag funderar för mig själv om det är samma fel som förut, så jag sätter på datorn för att kolla. Förutom att - datorn startar inte! Jag får ingen som helst respons när jag trycker på knappen. Jag hade precis samma fel när datorn var ny, men då löstes det av sig själv när datorn fick stå över natten. Men nu har det gått två dagar och det funkar fortfarande inte. Jag har kollat alla sladdar så att de sitter rätt, och ingen var i närheten av datorn när jag var på jobbet, så det är ingen som har sparkat till den eller något sådant.
Jag funderade lite på om det var mitt (hyfsat gamla) nätagg som bestämt sig för att börja prestera sämre, men det händer fortfarande inget när jag dragit ut tre av fyra diskar, samt DVD-läsaren. Jag har inte tillgång till ett annat nätagg, så jag kan inte pröva med ett annat.
Vore tacksam för hjälp, jag vill ha tillbaka min dator!