Permalänk

köpa nya minnen

hej tänkte köpa och uppgradera min bärbara till 16 gb ram minne
har denna data http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=963093
vilka minnen rekommenderar ni ? DOm ska ligga hyffsat vettigt i prismax 1900

skulle uppskatta snabba svar;) har talat med asus och dom säger den tar 16 gb utan problem:) är bara 2 platser

va tror ni om 2 st av denna modell http://www.inet.se/produkt/5315196/corsair-8gb-ddr3-so-dimm-1...

byte till mer attraktiv rubrik då ingen läst för den andra
Permalänk
Hedersmedlem

Då denna laptop kanske inte kommer att köras med alltför avancerat renderingsprogram?! Ser jag väldigt lite användning för mer minne än de du har idag. Vad skall du göra som kräver mer minne? Det är pengar rätt i sjön om du frågar mig. Visst det ger större E-pen men annars ........

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Då denna laptop kanske inte kommer att köras med alltför avancerat renderingsprogram?! Ser jag väldigt lite användning för mer minne än de du har idag. Vad skall du göra som kräver mer minne? Det är pengar rätt i sjön om du frågar mig. Visst det ger större E-pen men annars ........

kommer redigera allt från hd film,bildredigering,flera program i gång samtidigt och flyttar mycket stora filer samtidigt som jag kör diverse program den har segat ner sej när jag gör såntoch har kollat lite verkar som det är ramminnet som gårm åt

Permalänk
Medlem

står de inte att datorn bara kan ha 8 gb totalt? lr är det per slot?
men säger asus att du kan ha 16 gb totalt, kör på det:))

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem

Dem du länkade kommer gå bra så köp dem

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.