Problem med Asus 1215N
Tjena,
har försökt mig på olika drivrutiner så många gånger nu och kommer inte till nån lösning genom ASUS drivrutins hemsida.
Har återställt denna dator till fabriksinställningar ett tio-tals gånger nu och är less och slut på ideér. Fungerar som den ska med fabriksinställningar.
Men om man drar igång ett spel genom Steam så som CS så stängs NVIDIA kortet och USB 3.0 Host Controller av utan att man märker av det för det kommer inte upp nå meddelande så datorn fastnar på uppstarten av spelet och när man har startat om datorn så funkar USB 3.0 Host Controller i ca ~10 sek när Windows har startat upp och loggat in mig.
När jag ska stänga av datorn så tuggar den på "Windows avslutas..." och efter 10 min får jag upp (BSoD) "DRIVER_POWER_STATE_FAILURE" och datorn startas om istället.
Jag har återställt datorn till fabriksinställningar utan några spel över huvudtaget också. Installerade endast Chrome och Windows uppdateringar som dök upp lite då och då. Efter ca 1 dygn när man sätter på datorn nästa dag så blir det samma sak med USB 3.0 Host Controller (de bara lägger av efter ~10 sec) och (BSoD) "DRIVER_POWER_STATE_FAILURE".
Försöker jag installera ny/äldre drivrutin eller avinstallera USB 3.0 Host Controller så funkar det första gången, men när jag väl ska installera/avinstallera igen så stannar den vid "Initierar ODBC-kataloger" och linjen rör sig inte och ingenting händer.
Samtidigt inaktiverar eller begränsar den WiFi/Trådlösa nätverkskortet när den står och tuggar på (av)installation av USB 3.0 Host Controller/"Initierar ODBC-kataloger".
Drar jag in en Ethernet kabel så funkar det fin fint.
Vet inte vad jag ska göra nu.
För varje gång jag återställer den till fabriksinställningar så återuppstår problemet med USB 3.0 Host Controller och (BSoD) "DRIVER_POWER_STATE_FAILURE" efter ett tag.
Starcraft och Ghost Recon funkar kanon att dra igång på den utan problem.