Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Fråga om HP-dator som kan fås för ett väldigt bra(?) studentpris.

Permalänk

Fråga om HP-dator som kan fås för ett väldigt bra(?) studentpris.

Hej!

Jag har några frågor om en HP-dator som kan fås för 6741 kr med studentrabatt. Är den något att ha? Vad den kommer att användas till är skolarbete, CS, kanske lite Starcraft II, Diablo III och League of Legends.

http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skrmstorlek/laptop-17...

Mvh//Peter

Permalänk

Kollade specen och i7-2670QM + Radeon HD 6770M borde ge klart godkänd prestanda och priset var ju också helt ok så jag säger köp :D. Det enda som kan vara aningen långsamt är 5400 rpm hårddisken men den går ju alltid att byta till 7200 rpm eller SSD om behovet skulle uppstå.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet av HP:s datorer under 10 000 kr är att dem inom två år blir helt omöjliga att arbeta med.. Jag har fått en DV7 modell, AMD Turion, den är runt 2 år gammal.. Den har länge varit väldigt varm och jobbig att ha att göra med. Två hårddiskar har stekts i den och nu har jag blivit tvingad till att använda en coolingpad + ta ur batteriet och även ha allt på lägsta energianvändning för annars kommer den upp i för höga temperaturer. Väldigt jobbigt att ha att göra med som sagt.

Jag har även haft en Asus laptop i två år och den var underbar. Fläkten behövdes inte köras i princip. Helt tyst, snabb och jag kunde spela på den utan att den lät mer än vad min arbetsdator låter i idle (även HP).

Ska du lägga ut pengar, köp något som håller. Var inte dumsnål och få betala det sen i blod, svett och tårar.
Om det är HP du ska ha så rekommenderar jag väl modellerna gjorda med E-350 / E-450. Dem är faktiskt väldigt bra har jag hört av bekanta. Långa batteritider, svala men lite slöa.

Permalänk

Dom gamla DV6/DV7 med Turion är stekheta med fläktljud i klass med dammsugare så varning för dessa. Min 3 år gamla DV7 med Intel P7450 och Radeon HD4650M är helt ok värmemässigt sett men visst hörs fläkten när den väl varvar upp men däremellan är den tyst. Brorsan har en nyare DV6 med core i5 och 6770M och den är faktiskt ganska tyst och sval.

Fast kan du lägga ut pengarna för en Asus tex G-serien så är ju den som Swe91 säger att rekommendera.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk

du kommer aldrig att få bättre dator för dom pengarna, i7 + klass 1 grafikkort för 6741 kr är ju asbilligt

kan hålla med om att dom gamla dv6, dv7 modeller var rätt kassa och oftast hade värmeproblem, men så är inte fallet nu, dom dv6 och dv7 (med aluminiumchassi) som säljs idag är helt underbara, inga värmeproblem alls och mycket bra byggkvalitet.

jag har kört alla spel du nämnde i din post med min laptop i sig och den har klarat av alla utan problem, så kör hårt

Permalänk

P0lofsson, har du köpt denna hp ?
Datan verkar vara riktigt bra för detta priset är sugen på den med, men ve inte om jag vill då hp har ganska dåligt rykte, har varit inne på asus n53 på inet, för 8000, det är ju lite mer än 1000 spänn i skillnad på ungefär samma prestanda...

Djsweetbass, tror du att hp har fixat sina datorer nu så det inte är några problem längre ?

// Johan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av HasseHansson:

P0lofsson, har du köpt denna hp ?
Datan verkar vara riktigt bra för detta priset är sugen på den med, men ve inte om jag vill då hp har ganska dåligt rykte, har varit inne på asus n53 på inet, för 8000, det är ju lite mer än 1000 spänn i skillnad på ungefär samma prestanda...

Djsweetbass, tror du att hp har fixat sina datorer nu så det inte är några problem längre ?

// Johan

jag tror inte utan jag vet att dom har fixat sina datorer, jag äger ju en sån och efter 6 månader har jag inte haft ett enda problem med den, även om den inte är en gaming laptop så har den klarat alla spel jag har installerat på den, värmeproblem som var vanliga hos hp är borta också tack vare "HP coolsense"
Gillar designen och byggkvaliteten, för att inte nämna beats audio, HD cam, och fingeravtrycksläsaren

vill du ha fler åsikter så kan du alltid fråga här
http://forum.notebookreview.com/hp-pavilion-notebooks/
vi är jättemånga som är väldig nöjda med våra DV6's/DV7's

Edit: hittade en bra review http://www.notebookcheck.net/Review-HP-Pavilion-dv7-6b02eg-No...

Permalänk

Tack för svaret djsweetbass! Tyst att man kan lita på sweclockers !

Permalänk
Skrivet av DjSweetBazz:

jag tror inte utan jag vet att dom har fixat sina datorer, jag äger ju en sån och efter 6 månader har jag inte haft ett enda problem med den, även om den inte är en gaming laptop så har den klarat alla spel jag har installerat på den, värmeproblem som var vanliga hos hp är borta också tack vare "HP coolsense"
Gillar designen och byggkvaliteten, för att inte nämna beats audio, HD cam, och fingeravtrycksläsaren

vill du ha fler åsikter så kan du alltid fråga här
http://forum.notebookreview.com/hp-pavilion-notebooks/
vi är jättemånga som är väldig nöjda med våra DV6's/DV7's

Edit: hittade en bra review http://www.notebookcheck.net/Review-HP-Pavilion-dv7-6b02eg-No...

Skönt att höra! Kan nog bli ett eventuellt köp!
Tror du, som verkar vara lite mer insatt, att datorn kommer att kunna hantera Diablo 3 på medium-grafik?

Permalänk
Medlem

http://www.notebookcheck.net/AMD-Radeon-HD-6770M.43955.0.html

AMD Radeon HD 6770M
3DMark Vantage - P GPU no PhysX 1280x1024
min: 4899 avg: 5149.8 (15%) max: 5369 Points

Permalänk
Skrivet av p0lofsson:

Skönt att höra! Kan nog bli ett eventuellt köp!
Tror du, som verkar vara lite mer insatt, att datorn kommer att kunna hantera Diablo 3 på medium-grafik?

diablo 3 blir inga problem, jag har nämligen fått en beta key och datorn maxar spelet med 60+ fps

Permalänk
Skrivet av DjSweetBazz:

diablo 3 blir inga problem, jag har nämligen fått en beta key och datorn maxar spelet med 60+ fps

Grymt sa grisen!