Hjälp: Behöver en subwoofer!

Permalänk
Medlem

Jag har en liten fråga.

Är det verkligen värt en sub till musik.
Eller det kanske beror på om man enbart spelar musik med mycket fusk bas.

Själv tycker jag TS skulle spara ihop lite till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Jag har en liten fråga.

Är det verkligen värt en sub till musik.
Eller det kanske beror på om man enbart spelar musik med mycket fusk bas.

Själv tycker jag TS skulle spara ihop lite till.

Om man vill "avlasta" frontarna så kan det vara värt med sub,dessutom spelar en sub bättre bas än ett par sunkiga golvare.

Permalänk

Det är lite så jag tänker..

Jag har precis köpt dessa frontarna och kommer inte uppgradera på ett väldigt bra tag. Då känns det lite overkill att fixa bra en bra och dyr sub just nu. Då mitt nästa system kommer bli ett väldigt dyrt system när jag har ekonomin och huset till det

Ska nog ta och kolla på Velodyne .. gillar jag dem inte så kan jag skicka tillbaka dem ju?

Permalänk
Skrivet av Badkrukan:

Det är lite så jag tänker..

Jag har precis köpt dessa frontarna och kommer inte uppgradera på ett väldigt bra tag. Då känns det lite overkill att fixa bra en bra och dyr sub just nu. Då mitt nästa system kommer bli ett väldigt dyrt system när jag har ekonomin och huset till det

Ska nog ta och kolla på Velodyne .. gillar jag dem inte så kan jag skicka tillbaka dem ju?

Jag tycker det verkar som ett bra köp att köpa den Velodyne som jag länkade förut på rehifi, rätt så bra pris för en (förmodligen) mycket bra sub.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

jag kan varmt rekomendera svs subwoofers..

men, den jag har låg på ca 13000 ny, men köpte den beggad och då börjar det likna något.! samt att jag kör den kalibrerad i 5.1 systemet.

men kolla efter en svs begagnad då borde du kunna få lyssna hos den som säljer iaf..

ang velodyne så tycker jag att de har varit lite svår integrerade i musiken, men det var dock innan jag hade kalibrering.. i övrigt gillar jag velo men är ändå nöjd med det jag har, trotts att jag lyssnat på nästan alla velodyne..

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem
Skrivet av moreempty:

jag kan varmt rekomendera svs subwoofers..

men, den jag har låg på ca 13000 ny, men köpte den beggad och då börjar det likna något.! samt att jag kör den kalibrerad i 5.1 systemet.

men kolla efter en svs begagnad då borde du kunna få lyssna hos den som säljer iaf..

ang velodyne så tycker jag att de har varit lite svår integrerade i musiken, men det var dock innan jag hade kalibrering.. i övrigt gillar jag velo men är ändå nöjd med det jag har, trotts att jag lyssnat på nästan alla velodyne..

Håller med Svs subbar är grymt prisvärda i alla sina klasser och ger extremt mycket för priset.
Har haft många olika sorters baslådor under åren i olika prisklasser men har alltid bytt allt eftersom.
Nu sitter jag med dubbla SVS BP12-Plus subbar som finns att köpa här, och såhär nöjd har jag aldrig varit förut.
Kan påpekas att jag använde Velodyne SPL-1200 Ultra före dessa.
http://www.hembiobutiken.se/sokning.asp?search_term=svs&UserS...

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Jag har en liten fråga.

Är det verkligen värt en sub till musik.
Eller det kanske beror på om man enbart spelar musik med mycket fusk bas.

Själv tycker jag TS skulle spara ihop lite till.

En bra subb ger en helt ny dimension till musiken om den integreras rätt.

Jag kör själv med ett par infinity kappa 8a snörat till ett threshold slutsteg på 2x125w klass A. Detta är ett par slutna lådor med en 12a i varje som klarar av att flytta duktigt mycket luft om man så önskar men ändå så ger det så otroligt mycket mer när jag drar igång min svs pb12ultra. Sen att man kan spela så man tror rutorna ska gå är bara en bonus Måste dock säga att svsen gör det utan att ens bry sig nämnvärt vilket ger en otroligt snabb ren bas.