iPod touch låst i 16miljoner år

Permalänk
Medlem

Och givetvis så syncar man och kör säkerhetskopior igenom Itunes titt som tätt, har man inte gjort det, får man faktiskt skylla sig själv.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

koppla den i datorn, gå in på din ipad som lagrings enhet, tryck på visa dolda filer om jag minns rätt så finns det dolda filer med dina information men är krypterade, bara kolla online för converters

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*
På några olämpliga inlägg.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

En backup kopierar inte över bilder till datorn.

BTW till TS: Har du testat att bara koppla in den i en dator? iTunes frågar om du vill ändra till det nya biblioteket och att all data isf försvinner, men då är det bara att klicka på nej. Detta kanske låser upp den iaf.

Det visste jag inte, hur kan jag ha kvar alla gamla bilder från mina gamla iPhones på min nuvarande när backup och återställning är det ända jag gjort med dem? I vilket fall så är ju bilder en av de få saker som du kan komma åt som en vanlig standardenhet.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Det visste jag inte, hur kan jag ha kvar alla gamla bilder från mina gamla iPhones på min nuvarande när backup och återställning är det ända jag gjort med dem? I vilket fall så är ju bilder en av de få saker som du kan komma åt som en vanlig standardenhet.

Antar att du synkat din gamla iPhone med iTunes och inte bara gjort backup på den?
Grejen är ju att denna iPod inte är synkad med något iTunes (på länge).

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Synd att du inte har den syncad för i sådant fall hade du bara behövt koppla in den i datorn så hade låsningen försvunnit. Testa göra backup på iPoden och återställ den med backupen för att se om det fixar sig, annars finns det mjukvara för att hämta ut data från backupen eller så kan du göra det manuellt, ev lista ut filken fil som lagrar låstiden och ändra till 0 eller liknande.

Tjenare Alex! Testade med iExplorer och där hittar den inget har använt det på Frallans mob och där hittade programmet alla bilder, men även om jag kommer åt filerna, vad är anteckningarna för filformat? Går det enkelt och öppna i notepad eller krävs speciella program?

Skrivet av Piece of Cake:

En backup kopierar inte över bilder till datorn.

BTW till TS: Har du testat att bara koppla in den i en dator? iTunes frågar om du vill ändra till det nya biblioteket och att all data isf försvinner, men då är det bara att klicka på nej. Detta kanske låser upp den iaf.

Testade koppla in iPoden till datorn med itunes på, får felmedelande "ipodne är låst med låskod. knappa in koden i iPoden för att kunna använda den med itunes"

Skrivet av Haziza:

Och givetvis så syncar man och kör säkerhetskopior igenom Itunes titt som tätt, har man inte gjort det, får man faktiskt skylla sig själv.

Eller så förväntar man sig inte en bugg som låser den i 16miljoner timmar haha

Skrivet av MulleEng:

*Tråd rensad*
På några olämpliga inlägg.

Tackar tror jag missade de olämpliga inläggen alltid lika roliga och läsa

Skrivet av Piece of Cake:

Antar att du synkat din gamla iPhone med iTunes och inte bara gjort backup på den?
Grejen är ju att denna iPod inte är synkad med något iTunes (på länge).

Inte synkad med iTunes på månader

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Testade koppla in iPoden till datorn med itunes på, får felmedelande "ipodne är låst med låskod. knappa in koden i iPoden för att kunna använda den med itunes"

Ok, det var ju värt ett försök iaf.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Ok, det var ju värt ett försök iaf.

ja. om jag ska jb den, hur kan jag kolla upp vilken firmware som är på den? Det går inte och uppdatera den via iTunes.

i iExplorer får jag bara error oavsätt recoverymode eller vanligt. error: Unable to open target directory. error: Error opening path:
Har testat googla på problemet, hittar bara internet explorer problem

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.