iPod touch låst i 16miljoner år

Permalänk
Medlem

iPod touch låst i 16miljoner år

Tja! Vetifan hur det gick till men min iPod är låst i 16milj timmar och har viktiga bilder,notes,hemmsidor etc på den som jag inte vill förlora :/ någon som vet hur man fixart?

om detta är postat i fel forumsdel så kanske denna låten kan förlåta mig?

Tack på förhand!

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

WTF Låst i 16 miljoner år? Vad fan haru gjort?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

WTF Låst i 16 miljoner år? Vad fan haru gjort?

det är apple som inte kan få rätt på sina grejer sry ska vara timmar inte år haha ^^

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Medlem

om man restorar försvinner inte allt på ipoden då?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk

Hur lyckas du!?

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Har du aldrig synkat den med iTunes?

Visa signatur

|Case| NZXT Tempest EVO |Mobo| ASUS P8P67 LE B3 |CPU| Intel i5-2500K |RAM| 8Gb Corsair XMS3 Vengeance 1866 MHz |GPU| Gigabyte GTX 970 |HDD| SSD |PSU| Antec High Current Gamer 900W | EQ |Display| Triple-monitor setup |Keyboard| Razer BlackWidow |Mouse| Razer DeathAdder |Headset| Astro Gaming A50

Permalänk
Medlem

tack för dagens garv:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Äsch vaf*n. Ska det bugga så ska det väl vara rejält?! Go Apple!

Nu fungerar ju dock en ipod/iphone ungefär som ett USB-minne i Windows. Så du har tillgång till bilder. Men kan inte operativsystemet starta så kvittar det väl oavsett om det är iOS eller Android? Förutsatt att du inte lagrar allt på ett minneskort.

Visa signatur

|Case| NZXT Tempest EVO |Mobo| ASUS P8P67 LE B3 |CPU| Intel i5-2500K |RAM| 8Gb Corsair XMS3 Vengeance 1866 MHz |GPU| Gigabyte GTX 970 |HDD| SSD |PSU| Antec High Current Gamer 900W | EQ |Display| Triple-monitor setup |Keyboard| Razer BlackWidow |Mouse| Razer DeathAdder |Headset| Astro Gaming A50

Permalänk
Medlem
Skrivet av LTsm:

tack för dagens garv:)

Skickades från m.sweclockers.com

nemasproblemas

Skrivet av gnuttenx:

Äsch vaf*n. Ska det bugga så ska det väl vara rejält?! Go Apple!

Nu fungerar ju dock en ipod/iphone ungefär som ett USB-minne i Windows. Så du har tillgång till bilder. Men kan inte operativsystemet starta så kvittar det väl oavsett om det är iOS eller Android? Förutsatt att du inte lagrar allt på ett minneskort.

funkar inte

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Proffsmobbare

Din iPod är låst i 1826,48 år. Orkar du inte vänta?

Lägg den i en rymdkapsel och lär framtiden om 'ilandsproblem'.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

För att om det var något annat än en ipod eller en iphone, så skulle man helt enkelt kunna koppla in det i datorn och kopiera bilderna...

Och det kan man göra med en iPhone/iPod också. Du har uppenbarligen aldrig använt en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andr3a$:

Och det kan man göra med en iPhone/iPod också. Du har uppenbarligen aldrig använt en.

Men enbart bilderna inget annat, jag gissar att han använde bilder som ett exempel..

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Ladda ner iphonefolders eller nått liknande (googla)
vet inte om man måste ha jailbreakat men det är värt att testa

Permalänk
Medlem
Skrivet av -rand-:

Ladda ner iphonefolders eller nått liknande (googla)
vet inte om man måste ha jailbreakat men det är värt att testa

måste vara JB

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Gå till en Apple store med den bara o förklara/visa problemet lär dem ju kunna fixa det på en handvändning

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z370-H | Coffee lake i7 - 8700k | NZXT Kraken 2x140 Vattenkylning | Corsair LPX DDR4 32GB 3000MHZ | MSI RTX 2070 8gb | Corsair MP600 M2 2TB SSD | Corsair RM750X | Fractal Design Define S |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Din iPod är låst i 1826,48 år. Orkar du inte vänta?

Försök få dem förstå att du är död om 1826 år och har inte tid att vänta ;D

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z370-H | Coffee lake i7 - 8700k | NZXT Kraken 2x140 Vattenkylning | Corsair LPX DDR4 32GB 3000MHZ | MSI RTX 2070 8gb | Corsair MP600 M2 2TB SSD | Corsair RM750X | Fractal Design Define S |

Permalänk
Medlem

Har du testat att googla ditt problem? Detta är inte första gången jag hör om 16 miljoner timmar.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Vilken iPod är det? Testa sätta den i DFU Mode o Jailbreaka, efter de kan du använda iExplorer.. Beror dock helt på vilken modell du har då..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Proffsmoddare

Har ingen lösning på ditt problem, vill bara tacka för låten.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk

Har ingen lösning till ditt problem, men TACK för länken, den där hörde jag för länge sen och har försökt hitta den igen utan att lyckas! Tills nu!

Lycka till med upplåsningen!

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av cARLBOM:

Gå till en Apple store med den bara o förklara/visa problemet lär dem ju kunna fixa det på en handvändning

så mycket bök för viktiga bilder.

Skrivet av Piece of Cake:

Har du testat att googla ditt problem? Detta är inte första gången jag hör om 16 miljoner timmar.

har testat men alla säger bara reseta eller updatera ipoden och då försvinner allt på den om jag itne har fel, har inte filerna på dator

Skrivet av Nevil:

Vilken iPod är det? Testa sätta den i DFU Mode o Jailbreaka, efter de kan du använda iExplorer.. Beror dock helt på vilken modell du har då..

16gb första gen ipod touch, har testat DFY mode men funkar itne som det ska, har JB den innan fast sen tagit bort.

Skrivet av C4B12:

Har ingen lösning på ditt problem, vill bara tacka för låten.

han är otroligt chill haha

Skrivet av pekkasteele:

Har ingen lösning till ditt problem, men TACK för länken, den där hörde jag för länge sen och har försökt hitta den igen utan att lyckas! Tills nu!

Lycka till med upplåsningen!

tackar, och nemas problemas! sjukt härlig låt

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Detta var något nytt.
Så Apple kan alltså utan förvarning låsa din produkt som man köpt för flera tusen (antar att det inte bara är ipod dom kan låsa) i flera år?

Varför åh varför köper ni Apple?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Detta var något nytt.
Så Apple kan alltså utan förvarning låsa din produkt som man köpt för flera tusen (antar att det inte bara är ipod dom kan låsa) i flera år?

Varför åh varför köper ni Apple?

det är en bugg antar jag ^^

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gnuttenx:

Äsch vaf*n. Ska det bugga så ska det väl vara rejält?! Go Apple!

Nu fungerar ju dock en ipod/iphone ungefär som ett USB-minne i Windows. Så du har tillgång till bilder. Men kan inte operativsystemet starta så kvittar det väl oavsett om det är iOS eller Android? Förutsatt att du inte lagrar allt på ett minneskort.

Woot? Dom iphone/Ipod jag använt finns då INGET masslagringsläge vilket jag tycker är värdelöst.. man måste ha itunes som är värsta dyngan som existerar

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gnuttenx:

Nu fungerar ju dock en ipod/iphone ungefär som ett USB-minne i Windows. Så du har tillgång till bilder.

Om det vore så väl...

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

Woot? Dom iphone/Ipod jag använt finns då INGET masslagringsläge vilket jag tycker är värdelöst.. man måste ha itunes som är värsta dyngan som existerar

Håller med dig till fullo, använder en iphone själv men är nog både första och sissta gången jag köper apple tror jag. Deras itunes fryser och krashar samt att man varje gång man ska installera om datorn måste (för att synka) lägga in alla saker som finns på telefonen för att det inte ska försvinna...

Jag tycker att apples produkter är ganska bra men deras itunes är urdåligt samt att deras ios är ganska begränsat.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D - RX 6950 XT - Corsair vengeance 2x16 Gb - Corsair AX 760w [/B]

Permalänk

Synd att du inte har den syncad för i sådant fall hade du bara behövt koppla in den i datorn så hade låsningen försvunnit. Testa göra backup på iPoden och återställ den med backupen för att se om det fixar sig, annars finns det mjukvara för att hämta ut data från backupen eller så kan du göra det manuellt, ev lista ut filken fil som lagrar låstiden och ändra till 0 eller liknande.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Om det vore så väl...

Och så funkar det, så snälla sluta klaga.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Synd att du inte har den syncad för i sådant fall hade du bara behövt koppla in den i datorn så hade låsningen försvunnit. Testa göra backup på iPoden och återställ den med backupen för att se om det fixar sig, annars finns det mjukvara för att hämta ut data från backupen eller så kan du göra det manuellt, ev lista ut filken fil som lagrar låstiden och ändra till 0 eller liknande.

En backup kopierar inte över bilder till datorn.

BTW till TS: Har du testat att bara koppla in den i en dator? iTunes frågar om du vill ändra till det nya biblioteket och att all data isf försvinner, men då är det bara att klicka på nej. Detta kanske låser upp den iaf.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!