Permalänk
Medlem

Vad är det här för något???

http://ladda-upp.se/bilder/yezpesyiafuso

Kan någon snälla säga vad det här är!!!!!!, satt och gjorde en uppsats 5 sidor lång, idiotiskt av mig så sparade jag inte dokumentet, men så krashade datorn och så blev det så där , det har hänt flera gånger förut!

Permalänk

Det är en blåskärm.

Permalänk
Medlem

Vad menas med det?

Permalänk
Skrivet av Haffade:

Kan någon snälla säga vad det här är!!!!!!, satt och gjorde en uppsats 5 sidor lång, idiotiskt av mig så sparade jag inte dokumentet, men så krashade datorn och så blev det så där , det har hänt flera gånger förut!

det är något fel på något av dina ram minnen, Möjligtvis är någon utav dom defekta

Visa signatur

MSI MPOWER Z87 | Intel i7 4770K | Gainward GTX 780 3GB GLH | Kingston HyperX 16GB 2400Mhz
Samsung 840 PRO 256GB | WDC Blue 500GB | Corsair GS700 | Corsair Obsidian 550D | CoolerMaster V8 | Creative Sound Blaster Z

Permalänk
Medlem

Det kan i praktiken vara vad som helst och behöver inte vara specefikt dina Ram minnen.

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Skrivet av Subdubwise:

Det är en blåskärm.

Kallas också ibland för bsod (blue screen of death)

Permalänk
Inaktiv

Om det bara hänt en gång och inte upprepas "ofta" så är det inget att tänka på.

Permalänk
Medlem

Det har hänt väldigt många gånger, min dator är cirka 2 månader gammal, det händer cirka 2 gånger i veckan

Permalänk
Skrivet av Haffade:

Det har hänt väldigt många gånger, min dator är cirka 2 månader gammal, det händer cirka 2 gånger i veckan

Börja då med att testa RAM-minnena, precis som någon sa ovan så kan det vara nästan vad dom helst, jag fick också flera BS per vecka förut och det löste sig genom att formatera om SSDn, så kan vara både hård och mjukvarufel

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Haffade:

Testa köra Windows Memory Diagnostic som finns på datorn redan.
Och hittar den nå fel ,så testa köra datorn med 1 ram minne i taget å se vilket det är av dom som strular

Visa signatur

MSI MPOWER Z87 | Intel i7 4770K | Gainward GTX 780 3GB GLH | Kingston HyperX 16GB 2400Mhz
Samsung 840 PRO 256GB | WDC Blue 500GB | Corsair GS700 | Corsair Obsidian 550D | CoolerMaster V8 | Creative Sound Blaster Z

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexandre94:

det är något fel på något av dina ram minnen, Möjligtvis är någon utav dom defekta

Behöver inte bara vara ramminnen, kan vara alla olika slags problem, visar bara att datorn är ostabil i windows mm.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av ygd3n:

Behöver inte bara vara ramminnen, kan vara alla olika slags problem, visar bara att datorn är ostabil i windows mm.

nää.. men är väl mest troligt :S.. stod liksom MEMORY_MANAGEMENT

Är det något med hårdvaran som krånglar är det väl förmodligen ramen mån tro?, men kan ju även ha med mjukvara att göra

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexandre94:

nää.. men är väl mest troligt :S.. stod liksom MEMORY_MANAGEMENT

Är det något med hårdvaran som krånglar är det väl förmodligen ramen mån tro?, men kan ju även ha med mjukvara att göra

Trodde han rent generellt menade blåskärmen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av alexandre94:

Är väl inte vanligt att det händer 2 ggr i veckan heller

Har inte fått en blåskärm på runt 6-7 år, och då var det på grund av drivrutiner som fulade sig.

Visa signatur

AMD R7 5800X3D | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Kan vara allt från fel på dina minnen till en drivrutin som är felaktigt/fattas..

Börja med att köra memtest.. sen kollar du över dina drivrutiner (grafikkort, mus/tangentbord etc.) så att du har de senaste.
Även om du skaffar de senaste drivrutinerna är det inte säkert det blir bra.. Själv fick jag BSOD av Nvidias drivisar som de släppte efter BF3 (285..) och fick gå tillbaka till de gamla igen. Nu har det dock kommit ut en till nyare (295..) som funkar bra.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*
På meningslösa inlägg.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.